X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבי מעוז, מנכ"ל משרד השיכון לשעבר הוא, בד-בבד, כל היפה ב"ישראליות" וכל החולה בממשל הישראלי. [בעקבות כתבה ב"מוסף השבת" של "מעריב"]
▪  ▪  ▪

יצא לי להכיר את אבי מעוז, אמנם בשטחיות, ושמעתי עליו רבות מאנשי משרד השיכון איתם אני בקשר עוד מהיותי בתפקיד בכיר במשרד.
עם כל הויכוח הפוליטי על מפעל ההתיישבות בשטחי יהודה ושומרון וחבל עזה אין אנו יכולים להתעלם מדור זה של חדורי אידיאולוגיה וציונות [במונחים שלהם], שאינם חוסכים מזמנם, מנוחותם ושיקוליהם האישיים בכדי "להילחם" על החשוב להם. גם אם אין הסכמה על ההתנחלויות וההתיישבות בחבל עזה, רבים בישראל הנמנים על הדור הישן בעיקר, אינם יכולים שלא להעלות באפם את ריח החלוציות והישראליות במיטבם של שנות הקמת המדינה ועד אמצע שנות השבעים לערך. זוהי הסיבה לאמביוולנטיות הרבה בציבור הישראלי לנוכח תופעת ההתנחלות.
על אותה "ישראליות" נמנתה גם התפיסה כי "בתחבולות תעשה לך מלחמה" וכל האמצעים כשרים להשגת המטרה. תמיד נחשבה "גבורה" התכונה של היכולת להערים על החוק והסדר למען הגשמת מטרות לאומיות.
אבי מעוז מייצג תפיסה ואידיאולוגיה זו במהותה. אולם, כאשר אבי מעוז ממלא תפקיד חשוב ורב-ערך כמו מנכ"ל משרד השיכון בממשלת ישראל, הוא הופך להיות ההתגלמות של החולי הניהולי שפשט בממשל הישראלי.
אין מרחק רב בין העדפת מקורבים, חברי מרכזי מפלגות, הטיית מכרזים לטובת חברים לבין הטיית משאבי הממשלה לכוון הקמת מאחזים באיו"ש באופן כפי שנחשף בדוח עו"ד טלי ששון. אני כותב על כך באמביוולנטיות מסויימת מכיוון שידוע לי [ולרבים אחרים] שיש משום "אחיזת עיניים" בדוח זה - כל ממשלות ישראל מאז החל מפעל ההתיישבות נתנו ידם לבניה זו, ועל כן האשמים העיקריים במה שהדוח מציג הם ראשי הממשלות מהעבודה והליכוד, אשר איישו את לשכת ראש הממשלה מאז מלחמת ששת הימים - כל אחד עשה זאת בדרכו שלו ובשיטות שלו, ועל כן יש לקבל את הדוח בהסתייגות רבה בהיבט הפוליטי שלו.
אולם, נחזור לאבי מעוז. העובדה כי ממשלה ממנה מנכ"ל למשרד ממשלתי אשר במשך כל כהונתו דואג אך ורק [או בעיקר] להפניית משאבים לחיזוק ההתנחליות, תוך העלמת נתונים, ניתול חוסר השקיפות, שיעבוד עובדי מדינה [אם כי חלקם במשרד השיכון שיתף פעולה ברצון, בין אם מסיבה אידאולוגית ובין אם משיקולי קידום] לביצוע דבר עבירה, תוך הקמת מערכת בין משרדית מתואמת ומתוחכמת - בכל אלה יש את כל האלמנטים המבטאים אנארכיה מוחלטת במינהל הציבורי הישראלי.
קשה לי להאמין מצב בו, נניח, היה מתמנה כומר לתפקיד שר השיכון האמריקני והיה מפנה את רוב משאבי המשרד לבניית כנסיות, קידום עסקי הכנסיות וראשי הכנסיות; או שבבבריטניה היה מתמנה לתפקיד שר הפנים הומוסקסואל מוצהר שהיה מערים על הממשלה ומשנה חוקים ומפנה משאבים לקהילת ההומו-לסביות, לסביבתם, לאמצעיהם, למוסדותיהם וזאת על-פני משימות לאומיות אחרות...
אצלנו הכל אפשרי, ובדרך כלל בחסות אי-הסדר ועבודת המטה הלקויה של הממשלה. באותה שעה בה אבי מעוז פעל בנמרצות לעבר ההתנחליות והמאחזים ענף הבנייה התרסק, הבניה הפרטית והציבורית כמעט הופסקה, תיעוש הבניה לא חדר למערכת הבניה, בעיית העובדים הזרים לענף הבניה לא נפתרה, מאות אלפי דירות עדיין לא רשומות בטאבו, שיקום השכונות הפיזי והחברתי קורס, עמידר הולכת ומתדרדרת ועוד נושאים רבים וחשובים.
אבל, את אבי מעוז זה לא מעניין - הוא לא בא בשביל זה למשרד השיכון...

תאריך:  18/03/2005   |   עודכן:  18/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אבי ליליאן
לזכרו של ג'יימס הריוט
ארז רואימי
עו"ד אילנה זינגל
תופעה מוזרה: גם אם זכית בתביעה נגד מוסד רפואי ו/או רופא, פוסקים בתי המשפט פיצויים נמוכים להכעיס, במיוחד כאשר מדובר בכאב וסבל
יובל ברנדשטטר MD
הערובה לבטחונה של מדינת ישראל מפני הישנות השואה מסרבת להיות ערובה
נסים ישעיהו
אצל הנשיא-המלך, לא מוצאים התייחסות כזאת; הוא כאילו מנותק מהעם. אפשר לומר שניתוק זה עצמו הוא הגורם לו לחטוא. שהרי ניתוק כזה אינו יכול להיווצר אלמלי גסות הרוח שהשתלטה עליו, כנ"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il