X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במקום השני - הנדסה ובמקום השלישי - פסיכולוגיה 60% מהציבור סבור כי מקצוע הנדסה מתאים לגברים ונשים כאחד הסיבה למיעוט נשים במקצוע ההנדסה - סטיגמה, חינוך ומקצוע לא מעניין לנשים
▪  ▪  ▪

מרבית הישראלים ימליצו לבתם ללמוד תואר במינהל עסקים. במקום השני ימליצו על אחד ממקצועות ההנדסה ובמקום השלישי - פסיכולוגיה. מקצוע המשפטים הוזכר רק במקום הרביעי. כך עולה מסקר שערכה המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, באמצעות המכון למחקר שווקים גיאוקרטוגרפיה, לקראת יום האישה הבינלאומי.
מהסקר עולה עוד, כי הציבור בישראל מגלה עמדה ליבראלית באשר להתאמת מקצוע ההנדסה לנשים. 60% סבורים כי מקצוע ההנדסה מתאים לנשים ולגברים באותה מידה. עם זאת, קיים שיעור לא מבוטל (37%) בציבור, אשר סבור כי המקצוע מתאים יותר לגברים. טיעון זה נכון לנשים וגברים בשיעורים דומים, אך גבוה יותר בקרב עולים חדשים.
במציאות, מספר הנשים הלומדות הנדסה מהווה אחוזים נמוכים באוניברסיטאות ובמכללות. הדבר נכון בעיקר לגבי מקצועות הנדסה לחשמל ואלקטרוניקה, הנדסת בניין והנדסת תוכנה ופחות לגבי הנדסת תעשיה וניהול והנדסה כימית.
רוב הציבור בישראל (17%) סבור, כי הסיבה לכך נובעת מחינוך, סטיגמה או סטריאוטיפים הקיימים בחברה הישראלית לגבי מקצועות הלימוד שאותן צריכות נשים ללמוד. 11% ציינו כי "מקצוע ההנדסה לא מעניין את הנשים", 10% סבורים כי הנדסה הינו מקצוע גברי, 7% סבורים שהמקצוע דורש הרבה שעות עבודה ו-6% סבורים כי המקצוע הינו טכני וריאלי ולכן לא מתאים לנשים.
על-מנת לעודד נשים לבחור במסלול מקצוע ההנדסה, הוחלט במכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון להעניק מלגות ייחודיות לעידוד נשים לבחירה במסלול לימודים בתחום ההנדסה, בנוסף לכך הקימה המכללה "פורום נשים" קבוע המורכב מחברות סגל אקדמי וסטודנטיות, אשר דנות ומקיימות פעולות לעידוד נשים לבחירה במקצועות הנדסה.
במסגרת הפורום החליטה המכללה על מיפוי ופנייה ממוקדת לבוגרות תיכון בעלות בגרות ריאלית מכל הרשויות בדרום. המכללה תאפשר חונכות על-ידי סטודנטיות להנדסה של המכללה וליווי נערות בלימודיהן הריאליים. בנוסף לאלה, תצא המכללה בקמפיין לעידוד נשים ללימוד הנדסה "נשים להנדסה" בו ישתתפו סטודנטיות, מועמדות וכן נשים בעמדות מפתח.

תאריך:  06/03/2006   |   עודכן:  06/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הפגנת ענק התקיימה בבנגקוק    רה"מ: אקיים בחירות מוקדמות
עינב רוזיליו
"שבב עיצוב רהיטים" מרחיבה את פעילותה: הופכת לרשת בפריסה ארצית    בימים אלה משיקה החברה את הסניף הרביעי שלה, בבית "מינרב" באשדוד
עינב רוזיליו
דניאל לוי, זמרת, רקדנית ומשוררת בת 10, תוביל את קמפיין הפרסום של אופנת הילדים קדס קידס    לוי תקבל 15 אלף דולר עבור הקמפיין    בימים אלה יוצא הסינגל הראשון של לוי "איזה מין ילדה" שיוקרן בערוץ 24
עינב רוזיליו
דיאט קוקה-קולה זכתה בפרס על קמפיין האינטרנט שלה    500,000 סרטונים אישיים נערכו ברוח קמפיין "הדברים הטובים" של דיאט קוקה-קולה
שלומי דיאז
הילד סיפר כי אמש, לאחר משחק כדורגל בחצר בית הספר, תקפו אותו מינית ופיזית כמה נערים    מספר חשודים נעצרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il