X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
משבר חריף בצמרת הפלשתינית:

"החמאס מנסה לבצע הפיכה"

משבר חריף בין תנועת הפת"ח והחמאס, מאיים על הקמתה של ממשלת אחדות פלשתינית בישיבתה הראשונה, החליטה המועצה המחוקקת, הנשלטת על-ידי אנשי חמאס, לבטל את כל ההחלטות שקיבלה תנועת הפת"ח בישיבתה האחרונה
▪  ▪  ▪

זה התחיל כיום היסטורי, והסתיים כסמל המהפך הפוליטי ברשות הפלשתינית. הישיבה הראשונה של המועצה הפלשתינית המחוקקת יצאה לדרך. באותו האולם ישב מחמוד א-זאהר, איש החמאס, ולצידו - מוחמד דחלאן, איש הפת"ח. הסוף לא היה מעודד.
המתיחות בין התנועות היריבות הגיעה לשיא חדש, אשר מאיים על המשך שיתוף הפעולה הפוליטי, ומעמיד בספק רב את הסיכוי להקמתה של ממשלת אחדות. המועצה המחוקקת הפלשתינית, אשר שינתה פניה ונשלטת ברובה על-ידי אנשי החמאס, החליטה (יום ב', 6.3.06) על ביטול מיידי של כל ההחלטות אשר קיבלה מועצת הפת"ח היוצאת בישיבתה האחרונה, הכוללות, בין היתר, הסכמות בנוגע לסמכותו של יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן.
הויכוחים הנוקבים שהחלו במהלך הישיבה של המועצה, כללו חילופי דברים קשים בין אנשי תנועת הפת"ח לבין יו"ר המועצה הנכנס, איש החמאס, ד"ר עזיז אלדויק. לסעיב עריקאת, ולמוחמד דחלאן היה קשה לקבל את ההגמוניה החדשה, והם הירבו להעלות קריאות לסדר. יו"ר המועצה הנכנס לא אהב את הערות עמיתיו, והאשים את אנשי הפת"ח ב"ניסיון לחבל במהלך הישיבה", דבר אשר גרר תגובות חריפות מצידם של חברי הסיעות הנגדיות. עם תחילת ההצבעה על הנושאים שהועלו לסדר היום, עזבו בהפגנתיות חברי סיעת הפת"ח את הישיבה, בתקדים שהוא הראשון מסוגו בהיסטוריה של המועצה, מאז נוסדה בשנת 1996.
אנשי הפת"ח זועמים: "לא נקבל הפיכה"
מקורביו של אבו מאזן זועמים. לדבריהם, אנשי החמאס מנסים לצמצם את כוחו של היו"ר, ובכך לסלק את אנשי הפת"ח ממוקדי הכוח הפרלמנטריים. "אנו רואים זאת כניסיון הפיכה משטרי, ואני סבור כי אנשי החמאס זקוקים לבחון מחדש את מדיניותם", אמר טייב עבדל-ראחים.
בישיבתה האחרונה מה-13 בפברואר, החליטה סיעת הפת"ח להרחיב את סמכויותיו של יו"ר הרשות, אבו מאזן, ולהעניק לו מנדט למינוי שופטים אשר יכהנו בבית המשפט החוקתי הפלשתיני. בין סמכויותיהם: אפשרות ביטול חוקים אשר נוגדים את הדרישות החוקתיות, ופיזור הפרלמנט הפלשתיני.
החשש של החמאס הוא כי באמצעות זרועות השופטים, יוכל אבו מאזן להטיל ווטו על חוקים שיחוקקו על-ידי אנשי החמאס, ואשר נוגדים את תפיסותיו הפוליטיים. "החוק מאוד ברור בעניין. הוא מעניק לנו את הזכות לקבל או לדחות את ההצעות לסדר של הסיעות האחרות", הסביר היום איש החמאס מחמוד רמאחי. המתח, אם כן, בשיאו.
האם חמאס בעד תוכנית אולמרט?
התקשורת הפלשתינית מרבה לעסוק בשבועות האחרונים ב"יום שאחרי" הבחירות הכלליות בישראל. במוקד: הצהרות ההינתקות של ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט. ההשלכות: ויכוחים קשים בין אנשי הפת"ח וראשי החמאס. הרקע: פרשנות שהעניק סעיב עריקאת לדבריו של מחמוד א-זהאר, ולפיהם מוכנה תנועת החמאס לקבל את מדיניות ישראל בעניין גדר ההפרדה. בראיון שהעניק לרדיו "קול פלשתין", אמר עריקאת כי "מו"מ של 10 אשר לא העלה תוצאה אחת, טוב יותר מאשר ויתור תוך 10 דקות על העקרונות הפלשתינים".
מצידם, דחו אנשי החמאס את דברי עריקאת ואת פרשנותו לדבריו של א-זהאר. "חמאס לא מותרת על שום עקרון מעקרונותיה ולא מקבלת העובדה שישראל תחליט על גבולותיה על חשבון העם הפלשתיני", אמרו. חבר המועצה המחוקקת הפלשתינית לשעבר, חאתם עבד אלקאדר, הביע את תדהמתו על-רקע ההסכמה לכאורה של תנועת החמאס לתוכניתו של אולמרט. "קבלת תוכנית זו על-ידי חמאס נחשבת לטעות היסטורית... הרי אולמרט ישתמש בקבלה זו של חמאס לתוכניתו כתירוץ על-מנת לשווקה ברמה הבינ"ל".

תאריך:  06/03/2006   |   עודכן:  06/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
חדשות ערוץ 10 פירסמו את החלק השני של פרשת יומני עמרי שרון    סידר ג'ובים במועצות הדתיות ובמקומות נוספים    היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי יבדוק את הפרשה
עומר שיקלר
מבקר המדינה מפרסם את רשימות תורמים למתמודדים בבחירות מקדימות במפלגות לכנסת השבע-עשרה
מתי טוכפלד
התשדירים שנחשפו היום במסיבת עיתונאים מציגים את נתניהו כאחראי בלעדי לעוני
ברוך לוי
תחזית איגוד לשכות המסחר ל- 2006: גידול של 5.3% בתוצר העסקי וירידה בשיעור האבטלה לשיעור של כ- 8.5%    ההשקעות הישירות הזרות בישראל צפויות להגיע לכ- 7 מיליארד דולר
אלעזר לוין
העסקה תניב לחברה רווח הון של 27 מיליון שקלים    בוטלה עסקה למכירת בניין משרדים ב- 73 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il