X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חמאס מתנה את ההכרזה הרשמית על הממשלה החדשה בהגעתו של היו"ר לעזה המגעים מול הפת"ח נכשלו, רק אנשי החזית העממית הסכימו לתנאים
▪  ▪  ▪

'רגע האמת' ברשות: סידורים אחרונים לקראת הצגתה של הממשלה הפלשתינית החדשה. אחרי הניצחון הסוחף בבחירות, המאמץ לבסס לגיטימציה בינלאומית, ושבועות ארוכים של מגעים קואליציוניים - תנועת החמאס הופכת רשמית למי שתרכיב את הקבינט הפלשתיני.
היום (שבת, 18.03.06) הודיע ראש הממשלה המיועד, איסמעיל הנייה, כי יציג ליו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, את רשימתה החדשה רק ביום א', כשזה יגיע לרצועת עזה. מסתמן: חמאס תרכיב ממשלה צרה, הכוללת רק את "החזית העממית", לאחר שתנועת הפת"ח התנגדה לקווים המדיניים שהציגו בתנועה. גם סיעות השמאל, "האלטרנטיבה" והדרך השלישית" בחרו להישאר מחוץ לתמונה.
דובר החמאס ארגון ברצועה, התנה הבוקר את ההכרזה הרשמית, בהגעתו של אבו מאזן לעזה. "אם היו"ר לא יגיע להיפגש עם בכירי הארגון - לא נכריז רשמית על דבר", אמר בשעות הבוקר.
פערי העמדות במו"מ הקואליציוני בין החמאס לתנועת פת"ח נותרו עמוקים מדי לגישור. ואומנם, בפת"ח מודים, כי נקודות המחלוקת בין שתי המפלגות "הצטמצמו". אך גם לשיטתם, אין עדיין בסיס מוסכם שיאפשר את הצטרפותם לממשלה החדשה. הפת"ח, כך נטען, אינו דורש מהחמאס להכיר בזכות קיומה של ישראל, אלא לקבל על עצמו את הצהרת העצמאות הפלשתינית משנת 1988 ואת טיוטת החוקה הפלשתינית. לתביעות אלה ממשיכה החמאס להתנגד בתוקף, מחשש שהדבר יתפרש כהכרה משתמעת בישראל.
התנגדותן של הסיעות המתונות בפרלמנט הפלשתיני להצטרף לממשלת האחדות, עשויה לפגוע בתנועת החמאס, שקיוותה להכריז על ממשלה "מאוזנת", תוך שהיא מייעדת את ניהול הקווים המדיניים בידי אנשיו של אבו מאזן. כך קיוו בחמאס, יפחת הלחץ הבינלאומי הכבד שמוטל כיום על ראשי התנועה השלטת. הפחד העיקרי: ניתוק קשרים מול ארה"ב ומדינות אירופה.
גם אמש (שישי, 17.03.06) נמשך הלחץ הדיפלומטי על אנשי אבו מאזן שלא להצטרף לממשלה החדשה. בארה"ב איימו לאחרונה כי אם תנועת הפת"ח תחליט להצטרף לאנשיו של מחמוד א-זהאר, היא תנתק כל מגע דיפלומטי עם אבו מאזן ותפגע בכספי הסיוע שמוזרמים לשטחי הרשות.
המשך התנגדות, מאבק על שיבת הפליטים
בחינת בקווי היסוד המתוקנים של החמאס, מלמדת כי התנועה עשתה אומנם מאמץ גדול להפגין גמישות מדינית וקו הקרוב לעמדות הפת"ח, אך בה בעת לא לחרוג מעמדות היסוד שלה השוללות הכרה בזכות הקיום בישראל וחתירה לשחרר את כל פלשתין מהנהר לים. הקווים שתציג היום החמאס דבקים ברעיון "סילוק הכיבוש והקמת מדינה פלשתינית עצמאית בעלת ריבונות (מלאה) שבירתה ירושלים".
בחמאס תומכים "בעמידה האיתנה של תושבי פלשתין והתנגדות להסדרים חלקיים ומדיניות קביעת העובדות בשטח". הם דבקים בזכות שיבת הפליטים הפלשתינים לבתיהם ולרכושם. "זכות זו", הם טוענים, "הינה זכות פרטית וקיבוצית ולא ניתן לוותר עליה".
בין שלום למלחמה: ראש הלשכה המדינית של תנועת החמאס, ח'אלד משעל, אומר בראיון לרשת אמריקנית כי תנועתו "מעוניינת בשלום". בתום דבריו, חזר משעל לרטוריקה המוכרת והמשיך לאיים כי ככל שתמשך "התוקפנות הישראלית" - בחמאס יידעו כיצד להילחם. "לנו ולציונים יש פגישה עם הגורל. אם הם רוצים להלחם, אז אנחנו מוכנים לזה. אם הם רוצים מלחמה, אז אנחנו נהיה בני המלחמה. אם הם רוצים מאבק, נלך על זה עד הסוף", אמר בנאום שנשא ממקום מושבו בדמשק.

תאריך:  18/03/2006   |   עודכן:  18/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
מזכ"ל החזית העממית אינו מכיר בסמכות ישראל לשפוט אותו    "אני חטוף ולא עצור", אמר היום    בכירים פלשתינים כבר פנו במכתבים לארה"ב ובריטניה    טוענים: ישראל מפרה חוק בינלאומי. "לא ניתן לשפוט אדם פעמיים"
עדי גלסקה
קשר מכבי חיפה שמסיים את חוזהו אצל האלופה בתום העונה מבוקש בבירה    בסביבתו של השחקן מספרים: זנדברג ישחק בעונה הבאה בבית"ר
אלעזר לוין
רכש מאי.די. בי. פיתוח 63.8% מהמניות ב- 25% מעל מחיר השוק    השליטה תעבור בנובמבר, עם תשלום 198 מיליון דולר    תיתכן פרישת המנכ"ל דוד לב ובכירים אחרים - סורוקה עשוי לחזור    מעכשיו: בוימגלרין ואפריקה-ישראל לא רק שותפים - אלא גם יריבים
אלעזר לוין
הושלמה העיסקה למכירת חלקה של סולל בונה, 50 אחוז, בפרויקט ענק לבנית 1,070 דירות בחדרה    נסים סגרון יכנס במקומה
אלעזר לוין
טוענת בביהמ"ש: הבוררת חרותה הראל התעוורה במהלך הבוררות    "גילתה עוינות כלפי עמידר"    "התעלמה מדיני הראיות"    זוהר חי תבע פיצויים מעמידר בגין עיסקה למכירת 165 דירות שלא יצאה לפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il