X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

תת מי משרת הסכסוך הישראלי ערבי? לא אחת כשמדינות אירופה או ארה"ב מצביעות כנגד ישראל או מצהירות על עמדת תמיכה בערביים אומרים שזה בגלל החשש ממחסור בנפט.
שיקול זה אכן קיים כי בכל פעם שהוכרז על חרם נפט היה המערב שרוי בלחץ. אך שיקול הנפט אינו הגורם שלמענו מוכנים לבלוע שקרים ודברי הבל ערביים.
מה גם שאחר נפילת ברית המועצות נפתחו לעולם עתודות נפט עצומים ואיום בחרם הנפט נעשה חסר משמעות. עליית מחירי הנפט בשנה האחרונה מוכיחה שאין כל חשש מפני חרם. שהרי אין מדינה שיכולה לרכוש נפט במחיר נמוך בגלל ידידותה לערבים וברור שלא יהיה ערבי אחד בעולם שיחליט להטיל חרם נפט כשרווחיו גדלים מדי יום.
בארה"ב ובאירופה קיים שוק חופשי ותחרותי מאוד שבגללו נעלמו התעשיות הקטנות. התעשיות הגדולות שהתאגדו לחברות רב לאומיות מציפות את השוק במוצריהן ומדי פעם מורידות את מחירי מוצריהן עד למחירי הפסד בגלל התחרות עם מוצרי יבוא מהעולם השלישי.
בארצות אלה יש עודפי מוצרים תעשייתיים ואין בהן שוק גדול מספיק לקליטת כל העודפים הללו.
התוצאה היא משבר כלכלי מלווה בסגירת מפעלים ופיטורי עובדים. אלה נופלים למעמסה על קופת המדינה. המדינה יודעת היטב שהמשבר לא היה פורץ אילו היו לקוחות לאותם עודפים.
התעשיה היא מנוף כלכלי אדיר. בכל מדינה שבה הוקמה תעשיה מודרנית התעוררה צמיחה מהירה של המשק המקומי ורמת החיים של האזרחים עלתה. במדינות אלה נחקקו חוקים לרווחת האזרח, עברו לשבוע עבודה של ארבעה ימים, כל האזרחים קיבלו ביטוח רפואי, חינוך והשכלה גבוהה לכל על חשבון המדינה וככל שהשגשוג נמשך ניתן לשפר ולהיטיב.
ברגע שפורץ משבר כלכלי נפגעת הרווחה. מצב הרוח הכללי מתקדר. שנאת זרים מתעוררת. מתארגנות קבוצות של צעירים ממורמרים. הגניבות מתרבות. כלי רכב נפגעים מוונדליזם. עסקים פושטים רגל ונסגרים.
שנים רבות היה "לובי חקלאי" חזק במערב אירופה. לחקלאות בצרפת, הולנד, אנגליה וגרמניה היו עודפים עצומים. המפורסם שבהם היה הר החמאה הגדול שהלך וגדל מדי יום ביומו. הממשלות נאלצו לסבסד את החקלאים כי אחרת לא היתה להן חקלאות כלל וכלל אך לא היו לקוחות לעודפים העצומים.
גבעות קטנות מהר החמאה נמכרו לרוסיה הסובייטית ב-13 סנט לקילו. לא היה די בכך כדי להקל על מצוקת העודפים. כשמלחמת השחרור של ישראל פסקה ונחתמו הסכמי רודוס נתגלה שוק של מאות מיליוני צרכנים הקונים הכל ואינם מנסים לייצר מוצרים דומים בעצמם.
יש לזכור שבאותם ימים העתיקו היפנים, הקוריאנים והסינים כל מוצר מערבי שקנו בכדי לייצרו בעצמם. אך הערבים אינם תעשיינים.
הערבים קונים מן המוכן. יש בהם מכונאים נפלאים היודעים לתקן כל תקלה טכנית. יש בהם רופאים יוצאים מן הכלל, נגרים אומנים, קדרים משובחים ופועלים העושים כל עבודה קשה בשכר רעב. אך אין בהם יצרנים.
לימים התפשטו החברות הרב-לאומיות בעולם והקימו מפעלי תעשיה בארצות מתפתחות רבות ומגוונות. מיקרופרוססורים מיוצרים במאלזיה, כונני דיסקים בטאייוואן. מכשירים לקריאת קודים מגנטיים מיוצרים ביפן ושבבי זכרון בקוריאה הדרומית.
בכל ארץ באירופה יש מפעלי הרכבה או מפעלי ייצור של כלי רכב. הצרפתים מייצרים את החלקים ושולחים לפורטוגל שם מרכיבים את הסיטרואן. מפעל ההרכבה לשוק האירופי של מכוניות ניסאן היפנית נמצא באמסטרדם.
בישראל היו כמה מפעלי הרכבה. כיום ידוע לי רק על אחד. אך בישראל הגדולה כקליפת אגוז יש תעשיה אוירית שמייצרים בה מטוסי מנהלים ומחדשים בה ציי מטוסים של ארצות אחרות. טייסים ערביים יש. הם מצויינים. מטוס ערבי אין. השוק הערבי הוא שוק של תשע מאות מיליוני לקוחות. אלה לקוחות הזקוקים להר החמאה האירופי ולעדרי הכבשים מאוסטרליה. הערבים עצמם יודעים לגדל בעלי חיים למאכל אך הם מייבאים. הערבים אינם קונים מישראל.
האמריקנים גילו ראשונים את הפוטנציאל השיווקי העצום הגלום בסכסוך הישראלי ערבי. כל מוצר תעשייתי אמריקני שהגיע לישראל נעשה מבוקש על-ידי הערבים. סוג מסוים של טרקטור שנשלח לישראל כתרומה הפך להיות להיט במדינות ערב והיצרן בארה"ב הרחיב את המפעל לגודל עצום בכדי לעמוד בביקוש. עודפי החלב האירופי נעשים לאבקות חלב ונמכרים בשווקים ובחנויות המזון של המזרח התיכון כולו.
עידן המחשב הגיע אף הוא לארצות ערב ויצרניות המחשבים עושות שם עסקים מצוינים. אך כל היצרנים הללו, כל המדינות שבהן התעשיה מפותחת, חשות עצמן מאוימות על-ידי ישראל. עוד לא יבשה הדיו על הסכמי השלום בין ישראל לירדן וכבר עברו לירדן מפעלי תעשיה מישראל.
ישראל מייצרת. כל מה שהערבים קונים מחו"ל מיוצר כאן במרחק של הושטת יד. בישראל יש גם יזמים. אילו היו בין ישראל ושכנותיה יחסי שכנות נורמליים היו יזמים מישראל מקימים תעשיות בכל המדינות הערביות ובכך מחסלים למערב שוק של תשע מאות מיליון לקוחות.
המערב יתמוך בדרישות ובשגיונות הערביים כנגד ישראל מתוך כוונה לשמור על הסכסוך שממנו עושים עסקים מצוינים. המערב יתמוך בכל מיני יוזמות בייליניות לקיצוץ שטחים ממדינת ישראל ויתמוך בכל מיני אינטלקטואלים ופסבדו מדענים המשמיצים את ישראל. כי מי שיתמוך בישראל יאבד שוק עצום בו יוכל למכור את מרכולתו.
אני מזמין בזה את כל מי שקרא דברים אלה להציע רעיון משלו כיצד לפתור בעיה זו. לי עצמי יש רעיון כלשהו ועליו ארחיב את הדיבור בהזדמנות הבאה.

תאריך:  30/03/2005   |   עודכן:  30/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי פוקס
מנחם ברוד
ייתכן מאוד שדווקא כישלון הקמפיין למען משאל-עם יחולל מפנה חיובי. אולי עכשיו, כשנסתיימו הטקטיקות, יתחילו סוף-סוף להסביר לציבור למה התוכנית הזאת רעה ומסוכנת
רו"ח עופר אלקלעי
מי לא חולם לשמוע את המשפט הבא " דוד עשיר הוריש לך את כל רכושו"? מתברר כי אנשים רבים מוכנים להאמין לסיפורי אלף לילה ולילה, כל זאת מתוך האמונה שאולי הפעם הירושה באמת בדרך אליהם. מידי תקופה אנו עדים לסיפור חדש הקשור למכתבי העוקץ אשר מסרבים להיעלם. מהם אם כן אותם "מכתבי עוקץ"? והאם באמת מישהו הוריש לנו מיליונים או שמא המדובר בתרגיל הונאה מחוכם? - רו"ח עופר אלקלעי מסביר
יעקב הלוי
עו"ד אברהם פכטר
אחרי ההצבעות בכנסת אפשר להתפנות לדון בסוגיות של ההינתקות; האופציות של מתנגדי ההינתקות וקבוצת המורדים בליכוד, הולכות ומתמעטות לקראת שעת האפס. שיבוש ההינתקות, רישום והצטרפות "פיקטיבית" לישובים ומחאה ציבורית לגיטימית הן האופציות הנבחרות; כמובן שקיימת גם האפשרות של "המסלול השקט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il