X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מלך ירדן: אם לא תקום מדינה פלשתינית בתוך שנתיים, ישקע המזה"ת לעשור של אלימות נשיא צרפת: להמשיך הסיוע לפלשתינים "גם אם חמאס לא נוטש אלימות"
▪  ▪  ▪

המגשר החדש: נשיא צרפת, ז'אק שיראק, קורא הערב (ב', 20.03.06) לקהילה הבינלאומית להימנע מכל הטלת סנקציות כנגד האוכלוסיה הפלשתינית, "גם אם ממשלת חמאס לא עונה מיידית לדרישות הכוללות הכרה בישראל ונטישת דרך האלימות". שיראק אמר את הדברים בתום פגישה שקיים עם מלך ירדן, עבדאללה השני.
"האינתיפאדה המוסלמית" בפריז, הביאה את נשיא צרפת להתקרב לאחרונה לרבים מראשי מדינות ערב. המטרה, כך מעריכים פרשנים מקומיים, היא "להרגיע את רוחות של הצעירים המתוסכלים מבית". במקביל, שואף נשיא צרפת למצב עצמו כמגשר מרכזי ומוביל בסכסוך הישראלי פלשתיני. "אנחנו חייבים למצוא דרך להמשיך וללחוץ על הקהילה האירופית בכדי שתמשיך להעניק כספי סיוע לאוכלוסיה הפלשתינית", הוא טוען הערב.
שיראק רמז בדבריו, כי אין להעביר את הכספים ישירות לידי ניהול החמאס, המוגדר כ"ארגון טרור" על-ידי ארה"ב והאיחוד האירופי, כי אם "להעבירו לידי הפלשתינים הנזקקים בעצמם". הכסף צריך לעבור לידי העניים, הנזקקים, ולמחוסרי העבודה, אמר הנשיא.
תושבי השטחים תלויים רבות בחסדי המדינות התורמות. רק בשנה האחרונה זכתה הרשות לקבל כספי סיוע בסכום של כמיליארד וחצי דולרים, דבר אשר אפשר את תשלום המשכורות לעובדי הרשויות ומנגנוני הביטחון. בעקבות ניצחון החמאס בבחירות, מאיימות מדינות המערב, ובראשן ארה"ב, להפסיק את כספי הסיוע באם חמאס לא תנטוש את דרך הטרור, ותכיר בהסכמים הבינלאומיים שנחתמו עדכה עם ישראל.
עשור של אלימות אזורית
מלך ירדן, עבדאללה השני, אמר בתום פגישה עם נשיא צרפת, ז'אק שיראק, כי המזרח התיכון עלול לשקוע לעשור של אלימות מתמשכת, באם הפלשתינים לא יקימו מדינה עצמאית בתוך שנתיים. "אם בפרק הזמן הזה לא תקום מדינה פלשתינית רשמית, לא יהיה עוד על מה לקיים ולנהל משא-ומתן". לדבריו, "אף אחד לא יודע מה יהיו ההשלכות של המציאות הזו על המזרח התיכון ועל ממלכת ירדן".
השבוע העריך מלך ירדן, בראיון לתקשורת הצרפתית, כי "מהלכים מדינים חד-צדדים, שאינם נתמכים בהסכמה בינלאומית מלאה - לא יצליחו". את הדברים אמר עבדאללה בתגובה להצהרותיו של מ"מ ראש הממשלה, אולמרט, בדבר תוכנית הנסיגה הצפויה לאחר הבחירות. "הדרך שתביא לשלום אזורי היא באמצעות משא-ומתן עם הפלשתינים. רק כך תוכל לקום מדינה פלשתינית שתוכל לחיות לצידה של ישראל בשלום", הוא אמר. עבדאללה הדגיש כי "ירדן תמשיך לעמוד לטובת הצדדים בתקווה לסייע לתהליך השלום".
מלך ירדן גילה גישה פרגמאטית יחסית, בהתייחסו לניצחון החמאס בבחירות למועצה המחוקקת הפלשתינית. "היחסים בין הצדדים לא ישתנו", הוא הבהיר. לדבריו, ממלכת ירדן תמשיך לעבוד עם תנועת החמאס באמצעות מנגנוני הרשות הפלשתינית, "בדיוק באותה מידה שנהגנו מול תנועת הפת"ח והחזית העממית".
עבדאללה יצא בעקיפין, נגד השוללים את שלטון החמאס. "יש להסתגל למציאות המדינית ולקהילה הבינלאומית", אמר עבדאללה, "וכך לתת לחמאס הזדמנות שלטונית, ולא לשפוט אותו מראש". עבדאללה קרא להמתין עד שבחמאס יציגו את קווי היסוד של הממשלה החדשה ואת תפישתה המדינית ביחס להכרה בהסכמים בינלאומיים, שנחתמו עם ישראל במהלך השנים האחרונות.

תאריך:  20/03/2006   |   עודכן:  20/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עינב רוזיליו
מדיית פרסום חדשה תושק לראשונה בישראל בסניפי לאומי: חלונות הראווה של סניפי הבנק יהפכו למסכי ענק באמצעות טכנולוגיה חדשנית ויפרסמו מוצרים, דיווחים ואפילו שידורים חיים
עינב רוזיליו
יורוקום תקשורת סלולרית, נציגת NOKIA בישראל מעלה שני קמפיינים חדשים לרגל השקת המכשירים החדשים Nokia 6280 ו-Nokia 6111, בהשקעה של כ-800,000 דולר באמצעות משרד הפרסום גלר נסיס וארק אינטראקטיב
עינב רוזיליו
אלי דויד מנכ"ל יפנאוטו, יבואנית סובארו בישראל הודיע כי עבאס סואן, קפטן בני סכנין, יוביל את קמפיין סובארו במגזר הערבי    לצורך הקמפיין ינהג סואן ברכב סובארו B4
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח מבטיח כי מבוטחים יוכלו לעבור מקרן לקרן ומתוכנית לתוכנית ללא הגבלה    קפלן: תנו לנו לעכל את המהפכה
אסף גדות
חברת Microsoft הודיעה כי היא תנקוט בצעדים משפטיים נגד 100 כנופיות פישינג באירופה, אפריקה והמזה"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il