שלב נוסף במתיחות בין החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, לבין אגף התקציבים באוצר. זליכה שיגר הערב (ד', 22.3.06) מניו-יורק, שם הוא שוהה לרגל כנס השקעה בתשתיות בישראל, מכתב לראש אגף התקציבים באוצר, קובי הבר.
במכתב, הוא מתריע כי במידה שאגף התקציבים לא יאשר את פרויקט המסילה הרביעית באיילון, הוא לא יחתום על כלל תוכנית הפיתוח של הרכבת. המכתב מוען בין השאר לשרי האוצר, התחבורה ואף למבקר המדינה.
פרויקט המסילה הרביעית נמצא בלבו של ויכוח מקצועי קשה בין משרדי התחבורה והאוצר ובתוך משרד האוצר עצמו. התוכניות נמצאות במוקד הדיון המקצועי שמתנהל בימים אלה במסגרת תוכנית החומש של רכבת ישראל. תפקיד המסילה הרביעית באיילון הוא לשחרר את צוואר הבקבוק הקשה ביותר של הרכבת באזור, והיקף הפרויקט מוערך בכ-2 מיליארד שקל.
לאחרונה הגישה חברת הבקרה האמריקנית PB דוח מסכם, בו אחת המסקנות המרכזיות היא שיש להשלים בהקדם את הנחת המסילה הרביעית, על-מנת שרכבת ישראל תוכל לעמוד ברמות הביקוש החזויות לה בשנים הקרובות. מדובר בפרויקט מורכב שיצריך בין השאר את הטייתו של נחל איילון.
באחרונה הודיע הבר, כי משרד האוצר לא יתקצב ולו פרויקט אחד של רכבת ישראל - עד להשלמת בדיקתו עד תום - בכלל זה פרויקט המסילה הרביעית באיילון.
דובר משרד האוצר, אלי יוסף, מסר בתגובה כי "כל סוגיית הקצאת המשאבים, בחינת הכדאיות הכלכלית ובחינת מכלול השיקולים - הם באחריות אגף התקציבים ושר האוצר. בסוגייה הנדונה, אגף התקציבים ומשרד התחבורה קבע תוכנית עבודה ותכנון מפורט ולאחריו תתקבל החלטה האם לצאת לדרך והאם לאו. על-פי החוק, סמכות החתימה עליה מדבר החשב הכללי מואצלת לו על-ידי שר האוצר, והוא זה שיחליט בסוגיה, ולא פקיד זה או אחר, גם אם הוא החשב הכללי. צר לנו כי פקיד שרוצה להביע את עמדותיו בדיונים פנימיים בוחר שלא לעשות זאת בדואר פנימי אלא מעל דפי העיתון".