X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האם מגיע לכם תשלום עבור יום עבודה בבחירות? ומה לגבי מי שעובד לפי שעות?
▪  ▪  ▪

לקראת יום הבחירות בשבוע הבא, מפרסמת האגודה לזכויות האזרח הנחיות לתשלום שכר לעובדים ביום הבחירות, על-מנת למנוע פגיעה בזכויות העובדים ביום זה:
- החוק מתייחס מפורשות לעובדים, אשר אינם מועסקים ביום הבחירות: סעיף 136 לחוק הבחירות לכנסת, התשכ"ט 1969 קובע:
עובד שעבד אצל מעביד לפחות 14 ימים רצופים סמוך ליום הבחירות, וכן עובד שעבד בעבודות יזומות אצל אחד המוסדות הציבוריים לפחות 14 ימים מתוך החדשיים שלפני יום הבחירות, ישלם לו המעביד את השכר שהעובד היה משתכר אצלו ביום הבחירות אילולא שבת.
- הפסיקה בהתבססה על הנחיות הלשכה המשפטית של ועדת הבחירות, מחילה את ההסדר לגבי עובדים, המועסקים ביום הבחירות, גם על שוק העבודה הפרטי:
"בהתאם להנחיות הלשכה המשפטית של ועדת הבחירות יש לשלם לעובד העובד בשירותים הציבורים העובדים כסדרם, שכר כאילו עבדו בימי חג".
- לגבי עובדים המשתכרים על-פי שעות: נקבע בפסק הדין - דמ (חי') 7187/04 פוליאקוב - אד"א שמירה אבטחה וכ"א בע"מ, פסק דינה של השופטת ורבנר מיום 15.11.05:
מרבית המועסקים על-פי שעות הינם עובדי קבלן, הנמנים עם השכבות החלשות בשוק העבודה. על-פי דוח משרד התמ"ת, עובדים, המועסקים באמצעות קבלני כוח אדם, מאופיינים בשיעורים גבוהים יותר של נשים (65%), של מצטרפים חדשים לשוק העבודה - עובדים צעירים או עולים חדשים (35%), ושל בעלי השכלה ממוצעת של 12 שנות לימוד. עובדי הקבלן מועסקים בעיקר בתחומים: שמירה ואבטחה, ניקיון, הסעדה, מענה לפניות טלפוניות, פקידות וקלדנות. שכרם של עובדי הקבלן נמוך משכרם של שכירים אחרים בעלי מאפיינים דומים.
התשלום עבור ימי חגים נקבע בהסכם קיבוצי, והוחל עליו צו הרחבה, כך שהוא חל על כל העובדים במשק, באופן הקובע כי כל עובד, המועסק במקום העבודה 3 חודשים ומעלה, יהיה זכאי לתשלום עבור 9 ימי חג, בהם שני ימי ראש השנה, יום הכיפורים ושני ימי סוכות. על-פי אותו רציונל ראוי, כי לעובדים אלה יינתן תשלום גם ביום הבחירות.

תאריך:  23/03/2006   |   עודכן:  23/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
ח"כ אהוד יתום צפוי להתמנות במקומו    בליכוד מותחים ביקורת על תפקודו של אריק ברמי, ואומרים כי לא הוכיח שהוא מעוניין בנצחונו של הליכוד    לשכת נתניהו: "מקומו של ברמי מובטח עד הבחירות"    ברמי: "אינני מתרגש מהפרסום"
שלומי דיאז
נאשמת כי סייעה להוריה בהצתת כנסיית הבשורה    שוחררה בתנאים מגבילים    בימים הקרובים יחליט בימ"ש אם להאריך את מעצר הוריה עד תום ההליכים
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך בבית החולים אסותא    נמצא כי הפסקת הריון עד השבוע ה- 7 באמצעות תרופת ה"מיפג'ין" הינה שיטה בטוחה, מוצלחת ויעילה
שלומי דיאז
איל זיגר חשוד כי רצח את חברתו יעל לוי לפני עשר שנים    ביים תאונת דרכים כדי להסתיר את הרצח    צעיר מחדרה נעצר בחשד כי ניסה לרצוח צעיר שהתווכח עימו
עומר שיקלר
שירות ביטחון כללי עצר שמונה פעילים, אשר קשורים להתארגנות ג'יהאד עולמי בירדן    התגלו ניסיונות לגיוס פעילים נוספים לתשתיות הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il