X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
בואו נצא לרחובות - תסתכלו מה קורה
▪  ▪  ▪

בס"ד
בואו נהיה רציניים, באמת לכמה דקות - תסתכלו על עצמכם, באמת, תסתכלו - אפשר להמשיך כך? באמת אפשר?
בואו נצא לרחובות - תסתכלו מה קורה, תסתכלו על הבחורות - למה? למה צריך להתלבש כך?
נמשיך, טלוויזיה, מה רואים בה? תפתחו את הטלוויזיה בצהרים - תראו אלו סרטים רואים הילדים שלכם - תחשבו מה ילד מבין שהוא רואה סרטים כאלה?
נמשיך, בואו לכנסת, רק תאזינו - בואו, ביחד נקשיב, טוב - טוב תשמעו, איזה שפה? אילו מילים?
הלאה, זוגות שמתחתנים מדוע מתגרשים? הם לא היו מאוהבים ביום הנישואים? מה קרה? למה יש כל-כך הרבה גירושים?
תפתחו עיתונים, מה יש שם? באמת, מה יש שם? מכוני ליווי יש? יש. יש רכילות? יש. יש תמונות גסות? יש, אל תדאגו לא חסר כלום - יש אונס, שוד, הכל מכל
הלאה, באיזה גיל בחורות שוכבות עם גברים? באמת, באיזה גיל? תסתכלו על הנוער - כמה עגילים יש להם בגוף? הא, כמה? באילו מקומות?
קעקועים, כמה? ואיפה? למה? ממי הם לומדים את זה? הא? למה? מה קורה לעסקים? הא? מוסר תשלומים יש? למה אנשים צורכים סמים? הא, למה? למה עוזבים את הארץ? לאן נוסעים אחרי הצבא? הא, לאן?
למה אנשים שונאים אחד את השני? מרכלים, צוחקים, מחקים, מספרים סיפורים - למה אלימות? פיזית, מילולית. למה היחס המשפיל למבוגרים? הא, לנכים? למה הנוער שותה משקאות חריפים?
למה בטלוויזיה נותנים במה לכל אחד? שטויות, מדברים שטויות. למה אלימות במשפחה? נשים מוכות, ילדים מוכים, גברים מוכים.
למה יש כל-כך הרבה הפלות? מה קורה? באמת, מה קורה פה? למה אנשים לוקחים כל-כך הרבה חובות? למה הם לא מסתפקים במה שיש להם? למה כולם בהלוואות? למה קנאה? למה יש כל-כך הרבה עניים? הא, ממורמרים, מדוכאים, למה יש פיגועים? הרוגים, פצועים, למה?
מה קורה בבתי הכלא? למה יש כל-כך הרבה אסירים? למה אנשים עצבניים? כועסים, רבים, מתלוננים, בוכים, לא מאושרים, למה?
מה קרה לחינוך בבתי הספר? למה? רוצים שנמשיך? הדף הזה לא יספיק - כי השאלות רבות, רבות - עם נבחר מכל העמים, עם של תורה, עם קדוש - עם סגולה, עם שונה, עם מיוחד, עם עם עבר עם- עם נבדל, עם של גאונים, עם של מלך מלכי המלכים, עם של חכמים, עם לדוגמא, עם של צדיקים, מעניין, מעניין למה הוא מסתיר פניו?
למה? איפה הוא? שואלים איפה? למה הוא לא עוזר לנו? למה הוא לא מציל אותנו? מעניין, מעניין - למה? תסתכלו על עצמכם - למה? לא, לא, סליחה לא הבנתם, סליחה זה לא בחו"ל זה פה, פה אצלנו בארץ ישראל - ארץ ציון אצלנו, כן, זה העם שקיבל תורה מסיני, הר סיני - עד מתי? הר סיני - עד מתי?
מי אנחנו באמת?
מה עוד צריך לקרות? מדוע העם הזה סובל? למה כל הצער הזה? איך הגענו לכל זה? ואומרים שיכול להיות עוד יותר גרוע - מדוע זה קורה לנו תמיד? הייאוש שולט בכל - העם כבר לא יכול יותר לסבול - כל יום - כל יום משהו חדש - נמאס - העם פשוט מותש -
מה אין שום פתרון? אין איזו נוסחה - אף אחד לא יודע מה לעשות? ואיך נפתור את כל הבעיות? רגע - גם בעבר כך הרגשנו? או שכל זה חדש בשבילנו?
למה? כל הזמן שואלים - למה? למה זה קורה לנו? בואו נזכר מי אנחנו באמת - מי אנחנו באמת? אנחנו יהודים- י ה ו ד י ם - כן- אנחנו שונים - שונים אנחנו לא כמו הגויים
אז למה-כל כך קשה לנו זאת להבין? אנחנו מכולם נבדלים, אנחנו לתורה מחויבים - אנחנו צריכים להיות דוגמא לאחרים - אנחנו עם של המלך - מלך מלכי המלכים - אנחנו י ה ו ד י ם - אז למה אנחנו כל זאת שוכחים? למה מזה אנו בורחים? רק בזכות היותנו יהודים - עם מיוחד - עם של ערכים שרדנו במשך כל השנים
בואו נפתח יחד את הספרים ונראה מה נכתב בהם לפני אלפי שנים מי נלחם בשבילנו? מי שמר עלינו? מדוע סבלנו? מה קרה שחטאנו? ומה לאורך כל הדרך נאמר לנו? אלוקים - הימים כל-כך קשים - אלוקים - אנו עזרה ממך מבקשים אלוקים - מדוע אנו כל-כך קשים? מדוע אנו רוצים להיות כאחרים? למה אנו עורף לך מפנים? קשה, קשה לנו להיות יהודים - אך אל תעזבנו, אל תעזבנו לעולמים - אלוקים - אותך אנחנו פשוט חייבים.
יהודי, מה משמעות הדבר?
עבר, עבר של אמונה - עבר של הקרבה, אהבה וצדקה - בכל תקופה, בכל שעה, בכל הזמנים - היה יהודי אדם מאמין, אדם מאמין - כן, כן כבר מאות ואלפי שנים - יהודי אוהב את כולם, יהודי בונה עולם - יהודי שנים של ייסורים - יהודי מכות קשות ועונשים - יהודי שנים נדד בגולה - יהודי לעולם לא יאבד את האמונה
יהודי היסטוריה של מקומות קדושים - יהודי חכם מבין הגויים - יהודי עוזר, יהודי מבין - יהודי לעולם לא יפסיק להאמין - יהודי יעניק ללא תמורה - יהודי יודע כי יש שכר בעולם הבא - יהודי יעשה לפני שישמע - יהודי קיבל על עצמו את התורה - יהודי תמיד דבק במטרה- יהודי זה לא קל זה קשה - יהודי על כך מאוד גאה - ליהודי יש אבא במרומים - שישמור עליו לעולמים והוא לא נראה, ולא נשמע - פה, פה כבר צריך הרבה אמונה הוא נמצא בכל מקום וזמן - הוא, רק הוא אדון עולם - הוא ברא כאן כל אדם - הוא שאלה בלי תשובה, אף אחד לא יבין ולא ידע - רק הוא הגדול מכולם, רק הוא אב העולם - מהו? איך נראה?
זו שאלה בלי תשובה ואנו לעולם לא נדע אך רק יהודי מבין שבגלל שהוא מאמין - הוא שרד כל השנים - עם קטן מבין כל העמים והכל, הכל בזכות האמונה - האמונה שיש בורא והוא נברא כי הוא יהודי, יהודי מאמין שמאמין אך ורק באלוקים ואנחנו אותו כאן מיצגים - עם סגולה - עם היהודים - רק באלוקים, רק באלוקים אנו מאמינים.
מה קרה לעם הזה?
אנשים כל הזמן עצבניים - אנשים רצים - אך לא יודעים לאן - אנשים מתרגזים - אנשים כועסים - אנשים אחד לשני כבר לא מפרגנים
מה קרה לעם הזה? שכחנו מהי השבת - החבאנו את התפילין - חגים כבר לא חגים - כשרות אין בבתים - מה קרה לעם הזה? בבית הכנסת - מתי ביקרנו לאחרונה?
בנות ישראל - מה עם טהרה? והגברים - מתי היו בשיעור תורה? וציצית וטלית וכיפה ותפילה - מה קרה לעם הזה? מה קרה לעם הזה? איפה העזרה אחד לשני? איפה הגאווה להיות יהודי? ומה עם קיום מצוות? ממה אנו בורחים לכל הרוחות? מה קרה לעם הזה? ממה אנו בורחים? ולמה? אסור לנו לעולם לשכוח - אסור מדרך האמת לברוח - יש מי שדואג לנו ונותן לנו את הכוח - מי ששומר ומשגיח ולעולם לא ינוח והוא אותנו כל כך אוהב ולנו משמיים - כל הזמן דואג - אז מה קרה לעם הזה? העם הזה מלא ייסורים - כל יום עונשים חדשים
מכות ואין סוף של צרות - הן מבית ומחוץ לגבולות - אז אולי... הגיע השעה וזה הזמן - לזעוק אלייך בורא עולם ולומר לך - טעינו וסרנו מהדרך ורק אתה - אתה המלך - אל תעזבנו לעולמים - סלח לנו על שאנחנו כל הזמן טועים - סלח לנו על חוסר אמונה - להבין כמה גדול אתה - תן לנו דעת ובינה - תן לנו בבקשה - תן לנו את הכוח - ללמוד תורה - רק תורה.
עד לאן נגיע בדורות הבאים
חייבים לבצע טיפול שורש, הכל רקוב מבפנים - חייבים לטפל בבעיה מהיסוד אי אפשר להתרגל למצב, חייבים לעשות ואסור לוותר, ההפקרות נמצאת בכל, האנשים חיים בחלום והילדים שלנו חשופים, חשופים לכל בושה, בושה מה שמתרחש ברחובות ומיום ליום המצב מחמיר, הילדים שלנו הנוער - דור ההמשך, פשוט, פשוט טועים והכל, הכל מתחיל מהבית - מבפנים הכל מתחיל בחינוך, בחינוך שהם מקבלים מרוב חופש.
ראו למה הגענו עגילים בכל הגוף, כבר בכל מקום היום זה IN גם בלשון הדבר מאוד, מאוד באופנה וזה מה שגרמה לנו הקדמה חייבים לחנך את הבנות לצניעות חייבים לשמור על כבודן, רק בשבילן, רק לטובתן בגדים חושפניים, למה? חוסר צניעות לזה הגענו מרוב מתירנות, הן עוד קטנות ואפילו לא מבינות, את כל השטויות שהן עושות כל כבודה, כל כבודה של הנערה זו הצניעות והענווה שבה וההורים, מה קרה להם? ההורים אותן לא מוכיחים לא מסבירים, כלום לא עושים אז למה הגענו?
באמת, לא מתביישים? למה? מה לעצמנו אנו עושים? אנשים הגיעו לפה מכל העולם אך שכחו, שכחו מה איחד את כולנו כעם למדנו הרבה מהגויים ועד היום, זאת הבעיה אנו אותם מחקים, זאת הטועות ואנו עליה משלמים כל-כך חבל, חבל על הילדים חייבים להסביר להם שהם טועים שאנחנו פשוט שונים, אנחנו יהודים ואם לא נעשה זאת רק אנחנו מפסידים אין עתיד בלי לספר על העבר ומיום ליום הכל נגמר, לא חבל, לא חבל יש לנו עבר כל כך מפואר ואם ממנו אנו בורחים ואם ממנו לא לומדים, עד לאן נגיע בדורות הבאים?? והכל, הכל תלוי בכם ההורים כי את החינוך, את החינוך הם מהבית סופגים אז, בואו נשמור על הילדים כי הם הדבר הכי יקר לנו בכל החיים.

תאריך:  07/04/2005   |   עודכן:  07/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל פייצר-סילטק
השרה דליה איציק צודקת מאוד
בועז אופיר
גאווה, גאווה יש לאנשים
יאיר לוטם
הנשרים פשטו עם שחר
בועז אופיר
עמוס שנער
ניצחון השמאל היה מובטח מתחילת הדיון הציבורי בעניין החזרת השטחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il