X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות חייב את חברת החדשות ואת העיתונאי מרדכי קירשנבאום להתנצל בפני השחקן בשל פגיעתם הבלתי מוצדקת בו
▪  ▪  ▪

חברת החדשות של ערוץ 2 והעיתונאי מרדכי קירשנבאום חוייבו על-ידי בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות, לפרסם התנצלות בפני השחקן יוסף שילוח על שפגעו בשמו הטוב.
כל הפרשה החלה בחודש ינואר 1999, עת פורסמה במהדורת חדשות של ערוץ 2 כתבה אשר פגעה בשילוח. בתום דיונים שונים במספר ערכאות שיפוטיות שונות הסתיימו ההליכים. עתה קבע בית הדין כי על חברת החדשות לפרסם התנצלות במהדורת "אולפן שישי" וכן באחד העיתונים הגדולים. שילוח יוצג על-ידי עורכי הדין יורם חכם וגור עמרם.
תוכן ההתנצלות אשר חוייבה חברת החדשות לפרסם: "חברת החדשות מתנצלת בפני השחקן יוסף שילוח על עוגמת הנפש והצער, אשר נגרמו לו בגין כתבה ששודרה במסגרת "אולפן שישי" ביום 19.2.99 שנושאה היה סכסוך בין שכנים ונישול ערבים ביפו העתיקה".
ראשית הפרשה בחודש ינואר שנת 1999, בעקבות הזמנה שקיבל מ- "אל- סאבר", גוף רדיקלי שהוקם על חורבותיו של הגוף האנרכיסטי: "דרך הניצוץ", שמרבית חבריו הושלכו לכלא עקב עבירות ביטחוניות שביצעו, ואשר שם לו למטרה להתנגד ליישוב יפו ביהודים. העיתונאי קירשנבאום הופיע ביפו והחל לראיין את חברי אל-סאבר ובני משפחה נוספים, אשר פלשו למקרקעין שבבעלות שילוח. לאחר שאסף את מרבית החומר, הופיע קירשנבאום בביתו של שילוח, והציע לו להשיב לדברים אותם הטיחו בו חברי אותו גוף ובני משפחת סוואף.
באי כוחו של שילוח טוענים, כי בצידה של ההצעה, הייתה גם אזהרה מרומזת, כי באם לא יתראיין, יישארו הדברים הקשים אותם הטיחו בו אותם גורמים ללא תגובה, והדבר בוודאי לא יועיל לו. אשר על- כן התראיין שילוח לכתבה והשיב לטענות כלפיו. משנודע הדבר לעורכי דינו של שילוח, הוא פנה בכתב למבקשת והתרה בה כי הסכסוך שבין שילוח לסוואף עומד לפני הכרעת בית המשפט, ולכן, פרסום הפרשה, בין אם תוך נקיטת עמדה, ובין אם לאו, יכול ויהיה בו כדי להשפיע על תוצאות המשפט. לפיכך נתבקשו בערוץ 2 להימנע משידור הכתבה לפחות עד לפרסום פסק הדין.
ביום שישי ה- 19.2.99, בשעה 20:00, ולמרות הפניה לערוץ, שודרה במהדורת החדשות - "אולפן שישי", בערוץ השני, הכתבה אותה הכין, ערך והגיש קירשנבאום, תחת הכותרת: "בית המריבה". זו עסקה באותו סכסוך שבין שילוח לאותה משפחה אשר פלשה לאדמתו.
עורכי דינו של שילוח טוענים, כי בכתבה הוא מוצג באורח מגמתי כנוכל, מאחז עיניים שבא בחשכת הליל והחתים בעורמה זוג ערבים תושבי יפו, חסרי השכלה, על הסכם בגינו נאלצו בסופו של יום לפנות את ביתם - מהלך שגרם לאותה משפחה למצוא עצמה ברחוב. לדבריהם, קירשנבאום בא כדי להציג את שלוח כנוכל ומלכתחילה לא נתן לעובדות להפריע לו.
ביום 25.2.99 ניתן על-ידי בית משפט השלום בת"א-יפו פסק הדין, והנה "הנוכל" שבכתבה נתגלה כאדם הגון אשר ברוחב לב נדיר במקומותינו, למרות שלא היה חייב או צריך, הציע למשפחה שפלשה לאדמתו בכוח הזרוע, חינם אין כסף, לראשונה בחייה, דירה בחכירה לדורות, וזאת למרות שהיה בידו פסק דין המחייב אותה להתפנות.
עוד התברר, כי רק לאחר שאותה משפחה פירשה את נדיבות ליבו כחולשה וניסתה להפוך את המקרה, בהשפעת קבוצת האנרכיסטים, למלחמה גזענית נגד ייהוד יפו, ולאחר שכל הצעות הפשרה אותן הציע שילוח למשפחה נדחו על ידה, בלית ברירה פעל שילוח לפינויה, אלא שגם אז לא לרחוב, כי אם לדירת שלושה חדרים ששכר עבורה ביפו.
הם מדגישים, כי באותו היום, באחת ממהדורות החדשות פורסמה ידיעה קצרה על איזה משפחה ביפו שתבעה את שילוח, וכי בית המשפט קבע ששילוח צדק. ידיעה זו לא קשרה בשום דרך בין הכתבה הפוגעת לבין תוצאות המשפט.
ביום שישי ה- 26.2.99, יום לאחר פסק הדין, נעשתה פניה נוספת של עורכי דינו של שילוח אל חברת החדשות, והם נתבקשו לפרסם הכחשה והתנצלות במהדורת החדשות - "אולפן שישי", באותה מסגרת בה שודרה הכתבה. גם פניה זו לא נענתה.
ביום 15.7.01 קבע בית משפט השלום בתל אביב-יפו, במסגרת תביעה של שילוח נגד חברת החדשות, כי הנתבעים בתיק דנן נושאים באחריות לפרסום לשון הרע וזאת בעקבות פרסום הכתבה של קירשנבאום. בית המשפט קבע, כי הכתבה פגעה בשמו הטוב של יוסף שילוח, בכבודו, ובפרטיותו, והסבה לו נזק נפשי וכלכלי כאחד.
עורכי הדין מציינים כי חדשות ערוץ 2 התעלם מכך, והפרשה המשיכה להתגלגל בערכאות נוספות, עד אשר נדונה בבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות, שעתה, כאמור, חייב את חברת החדשות לפרסם התנצלות.

תאריך:  04/04/2006   |   עודכן:  04/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ראש העיר ירושלים יעניק האות לחתן פרס נובל אשר "הביא כבוד רב לעיר ירושלים ולתושביה"
מחלקה ראשונה
160 עגלים, שנחשפו למחלת הפה והטלפיים, הגיעו למחסום קרני ונשארו שם תקועים במשך שעות ארוכות בתנאי החזקה קשים    גורמים במקום אשר הזעיקו את "תנו לחיות לחיות" טוענים: "זו התעללות לשמה, אם לא יטפלו בעגלים מיד הם לא יחזיקו מעמד ועלולים למות"
הדר פרבר
מפיקים בלונדון נלחמים על זכותם להפוך את סיפורו של פרשת חטיפתו של הבריטי בעירק אשר שוחרר לבסוף מידי חוטפיו    לא ברור האם מדובר בדמי כופר ששולמו עבור שחרורו או בנסיבות אחרות
הדר פרבר
התאים נפרדים אומנם אך למרות הצניעות שמחייבת הדת האיסלאמית, נדרשות הנשים שתצבענה לחשוף את פניהן בקלפי, למטרות זיהוי
עידן יוסף
התנועה לאיכות השלטון מציגה את הלוחמים בשחיתות    בין הזוכים שופט בדימוס, עיתונאי, שר אוצר לשעבר וח"כ בשס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il