X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

נישום (עצמאי או שכיר) העובד מביתו זכאי לנכות מהכנסותיו את חלקן היחסי של הוצאות הבית. לשם המחשה, נניח כי בדירת מגורים בת 4 חדרים בה גר הנישום עם משפחתו מוקצה חדר אחד (25% מהדירה) לצורך עבודתו:
  • הוצאות ריבית משכנתא בשל רכישת הדירה (כשהדירה בבעלות הנישום בלבד) - ניתן לנכות 80% מהריבית המיוחסת לעסק. לדוגמא: אם הריבית על המשכנתא הינה 100 ש"ח לשנה ו- 25% מהדירה משמשת את עסקו של הנישום - יותרו בניכוי 20 ש"ח מהוצאות הריבית (80% מהחלק היחסי של הריבית המותרת, קרי 80% מ- 25).
  • הוצאות פחת על רכישת/בניית הדירה (כשהדירה בבעלות הנישום בלבד) - 25% מסכום הפחת. לדוגמא, דירה שעלתה 200,000 דולר (1/3 מיוחס לקרקע) ההוצאה הינה כ- 6,000 ש"ח שנתי. חוסך עד 3,800 ש"ח מס + ביטוח לאומי.
  • הוצאות שכר דירה - 25% מדמי השכירות ובלבד שנוכה מהם מס במקור והועבר לפקיד השומה (יש לזכור כי משכיר הדירה, מצידו, לא יזכה לפטור על שכר הדירה כיוון שמדובר בשכ"ד עסקי).
  • הוצאות טלפון - במידה ועיקר עסקו של הנישום בביתו יותרו בניכוי 80% מהחלק היחסי של הוצאות הטלפון (בכפוף לתקרות הקבועות בתקנות). במידה ואין עיקר עסקו של הנישום בביתו, לא יותרו הוצאות טלפון בניכוי כלל. עצתנו: הזמנת קו נוסף ונפרד לשימוש העסק בלבד יביא להכרה של 100% מסך ההוצאות. הוצאות שיחות לחו"ל (בין אם עיקר עסקו של הנישום בביתו ובין אם לאו) יותרו במלואן ובלבד שנוהל לגביהן רישום מדויק (תאריך, שעה, נושא השיחה וכו').
  • הוצאות מחשב, אינטרנט, פקס - אינם מוגבלים בתקנות ולפיכך יותר חלק יחסי לשימוש עסקי.
  • הוצאות גז, מים, חשמל (ניתן גם להתקין מונה נפרד), ועד בית וארנונה (בדר"כ לפי מ"ר) - 25% מסכום הוצאות אלה.
למרות ששלטונות המס לא ממהרים להתיר הוצאות אלה לשכירים, אין מניעה להתירן בניכוי גם לאלו בהתקיים התנאים הבאים: (א) ההוצאה הכרחית וחיונית לעבודתו (למשל עובד המוכרח להמשיך ולעבוד בערבים מביתו ולשם כך מקצה חדר). (ב) אין שום מגבלה חוקית להתיר את ההוצאה (לדוגמא הוצאות רכב של שכיר נאסרו בניכוי במפורש). גם אז יש צורך בהגשת דו"ח מס להחזר (ללא פתיחת תיק במס הכנסה).
לפני שאתם מעבירים את משרדכם הביתה חשוב שתהיו מודעים להשלכות נוספות של סיווג הדירה (כולה או חלקה) כדירה עסקית, למשל: ייקור תשלומי הארנונה או פגיעה בזכאותו של בעל הדירה לפטור ממס שבח במכירתה (רק אם מעל 50% משטח הדירה ישמשו לעסק). את מאזן הרווח והפסד צריך לעשות כל נישום לעצמו.

תאריך:  12/04/2005   |   עודכן:  12/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה לרר
בתריסר השנים לקיומה, הוכיחה "קשת", מעל לכל ספק, שהיא הזכיינית הראוייה להנהיג את הערוץ המסחרי גם בעשור הקרוב    מי תהיה האחרת? - כל יחצ"ן יודע שכדי לזכות בנתח סביר מעוגת התחרות, עליו להתרכז בכמה אישים המשפיעים על הבחירה    במלים אחרות: בהכרת אישית של חברי הגוף הבוחר    זה עוזר. האמינו לי, אני מדבר מתוך נסיון
מיכל הרשקוביץ
היום תערך ההתרמה הארצית למציאת מח עצם לאומרי רזיאל
מיכאל פואה
גורי גרוסמן
שוש מיימון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il