חברת Google הודיעה (יום ג', 11.3.06) על השקת התוכנית AdSense For Search לאתרים ופורטלים בישראל. התוכנית מאפשרת, ללא כל תשלום, הצבת שירות החיפוש של Google באתר והצגת מודעות AdWords, מודעות טקסט ממוקדות בהתאם למילות חיפוש, עליהן בעל האתר מקבל עמלה.
תוכנית AdSense For Search מאפשרת למעשה לבעלי אתרים לייצר הכנסות חדשות. בעל אתר יכול לנצל את עוצמתו של מנוע החיפוש של החברה ולאפשר לגולשים לבצע חיפושים ברשת מבלי שיעזבו את האתר שלו, תוך קבלת תוצאות חיפוש אובייקטיביות. התוכנית מספקת חוויית גלישה טובה יותר, שבדרך כלל מביאה להארכת זמן גלישה באתר וכן ביקור חוזר באתר.
על-פי סקר TIM האחרון שנערך בדצמבר 2005, הישראלים מבלים בממוצע מדי יום כשעתיים בגלישה באינטרנט, כאשר השימוש הנפוץ ביותר של הגולשים הוא חיפוש (92% מהגולשים). לדברי מאיר ברנד, מנכ"ל Google ישראל, AdSense For Search היא הזדמנות מצויינת עבור בעלי אתרים ופורטלים לתעל את הפעולה הנפוצה ביותר ברשת להעצמת האתרים שלהם, באופן פשוט יחסי.
תוכניות Google AdSense משלבות את טכנולוגיית החיפוש של החברה עם אלפי מילות מפתח של מפרסמים, ומציגות מודעות טקסט ממוקדות בעמודי חיפוש. אם הגולשים מקליקים על מודעות. החברה משלמת לבעלי האתר או הפורטל. התקנת ויישום התוכנית היא פשוטה ובעלי האתרים יכולים לעשות זאת עצמאית באמצעות האינטרנט.
תוכנית הפרסום של Google, AdWords, מבוססת על מודעות טקסט ממוקדות בהתאם למילות חיפוש של הגולש המניבות שיעורי הקלקה גבוהים פי שבע מהממוצע בשוק הפרסום באינטרנט. פלטפורמת התצוגה של Google מאפשרת אבחנה בין תוצאות החיפוש הרלוונטיים ישירות למידע שהגולש מחפש לבין הקישורים הממומנים של הקמפיינים, ללא התפרצות פרסומות ובנרים על המסך וזאת על-מנת להבטיח שהגולש יקבל מידע שהינו לחלוטין רלוונטי למילות החיפוש שלו.