X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במועצת המובילים והמסיעים אומרים כי עתה יום העבודה יהיה כמקובל בארה"ב ובאירופה לדבריהם לא תהיה פגיעה באיכות הבטיחות
▪  ▪  ▪

יום עבודה של נהג משאית ושל נהג אוטובוס יהיו מעתה 14 שעות כך החליטה ועדת מומחים המצויים בתנאי העבודה של נהגים מקצועיים בהם מומחים לשינה. משרד התחבורה מאמץ את ההצעה של מועצת המובילים שיזמה את הבדיקה לפיה יורחבו שעות העבודה של נהגי אוטובוסים ומשאיות מ- 12 ביום ל- 14 שעות.
יו"ר מועצת המובילים ומסיעים ,גבי בן הרוש, אומר כי ההחלטה שנתקבלה הינה שיקוף של המצב הקיים ותואמת את צורכי הענף. לדבריו, לא תהיה כל פגיעה ברמת הבטיחות משום ששעות הנהיגה בפועל של הנהג לא יעלו על 9 שעות את יתר השעות מבלה הנהג בהמתנות שבהן הוא נח ואף "תופס תנומה עמוקה". הוא הוסיף, כי משך הנהיגה הרצופה בפועל לא תעלה על 4 שעות וכן יהיה על הנהגים להפסיק את הנהיגה למנוחה מדי כל 4 שעות.
בן הרוש אומר כי ההחלטה לשינוי התקנה עלתה כבר בדיון שנערך בבג"צ בשנת 1999 אז הורה בג"צ לרשויות המדינה להפריד בין שעות עבודה של נהג בפועל לבין שעות המנוחה. במועצת המובילים מציינים, כי בארצות הברית וגם באירופה נקבעו שעות עבודה לנהג כולל שעות המנוחה ל- 14 שעות.
ההצעה נדונה על -ידי צוות משותף של מועצת המובילים והמסיעים, משרד התחבורה בראשות מנכ"ל המשרד אריה בר, ונציגים מהמשטרה. הדיון בחן מחדש את תקנה 168 הנוגעת לשעות העבודה של נהגי רכב משא וסעיפיה גובשו בהמלצת מומחי שינה.
ההצעה תועבר לאישורה של ועדת הכלכלה של הכנסת. אולם עדיין קיימת מחלוקת קלה בנוגע לשעות השינה שקודמות ליום העבודה. משרד התחבורה מציע לקבוע כי נהג יחל את יום העבודה רק לאחר שלא עבד במשך 8 שעות ואילו גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים דורש להסתפק ב- 7 שעות.
בן-הרוש טוען כי אלו שעות השינה שמקובלות גם בצה"ל, הוא אומר כי ההצעה המתגבשת היא פתרון ראוי עבור הנהגים שכן המטרה היא למצוא איזון בין שעות המנוחה וההמתנה לבין הנהיגה בכבישים. "אסור שיהיה מצב בו הנהגים 'יבלו' רק בעבודה ומנגד שיום העבודה של הנהג יהיה רצוף בהמתנות".
ממועצת המובילים והמסיעים נמסר כי ביצוע תקנה זו תחייב הקמת אזורי מנוחה (rest eria) כמקובל בעולם. עד היום לא הוקמו בכבישי הארץ מפרצי חנייה בהם יכול הנהג לרדת מעורק התנועה למנוחה קצרה או לטיפול ברכב בשעת הצורך ובייחוד כאשר מדובר ברכב המוביל חומרים מסוכנים.

תאריך:  16/04/2006   |   עודכן:  16/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
מקורבי בוים: "איציק תהיה אסון"    איציק: "הגיע הזמן שתהיה אישה בתפקיד"    איש מהם לא קיבל את ברכת אולמרט
אור אריה
קפטן נבחרת ישראל, שמסיים את עונתו השישית במכבי ת"א כבר גיבש החלטה לעזוב את הצהובים בסוף העונה ולנסות את מזלו באירופה    לבורשטיין יש מספר הצעות מקבוצות צמרת ביבשת
יפעת גדות
המחקר הנוכחי הוא הראשון שגילה כי גם אנשים בריאים, ללא מחלות לב, עשויים להיות בסיכון לאי ספיקת לב בעקבות השמנה של הבטן בלבד
אשר גולדברג
שוער מכבי ת"א מסיים את חוזהו במכבי ת"א בסיום העונה וכבר מבוקש על-ידי שתי קבוצות ליגת העל    סוכנו של שטראובר כבר קיבל הצעות ראשונות
אשר גולדברג ומערכת TELESPORT
הקשר שהורחק בסיום המשחק בין מכבי נתניה והפועל ת"א עשוי להיות מורחק ממשחק הגביע מול סכנין    אבי פרץ יעמוד לדין על העלבת שופט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il