קמפיין שנוצר על-ידי קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית למשקאות קלים) ומשרד הפרסום דחף אחד, נמכר באחרונה לשימוש במדינות ואזורים עמם אין לישראל יחסים דיפלומטיים: נציגויות קוקה קולה בבנגלדש ופקיסטן ישתמשו בקמפיין הישראלי -"קמפיין חושי", שמנסה להעביר מסר של ריח, מראה וטעם באמצעות קמפיין טלוויזיה. כך נודע ל-TheMarker.
הקמפיין, הכולל 5 סרטונים קצרים בני כ-15 שניות, בהם נראים תקריב של כוס קולה, מציג תמונות של כוס המשקה המוגז לתוכה נזרקות קוביות קרח, כאשר נשמע רעש נפילתן לתוך הכוס. בסרטון אחר נראה תקריב הגזים התוססים של המשקה וכדומה. לדברי טל רבן, סמנכ"ל השיווק של החברה המרכזית למשקאות קלים, "הקמפיין נמכר ל-22 מדינות בהן שוודיה, יוון, קפריסין, דנמרק, קרואטיה, פקיסטן, סינגפור, סלובקיה, צ'כיה, רומניה וצרפת".
האם לדעתך נציגות קוקה קולה בבנגלדש ופקיסטן ערות לכך שמדובר בקמפיין תוצרת ישראל?
"להערכתי כן. האופן שבו עוברים קמפיינים של מותגי קוקה קולה ממדינה למדינה הוא באמצעות מאגר בינלאומי של סרטי פרסומת. עבור כל סרט המופיע במאגר נכתב באיזה מדינה או מדינות הוא נוצר".
אילו סכומים משלמת המדינה שמחליטה לרכוש את הקמפיין לשידור?
"מדובר בסכומים קטנים יחסית. אנחנו לא מתפרנסים ממכירת סרטי פרסומת. נציגות קוקה קולה שרוכשת סרטים לשידור צריכה להעביר תשלום עבור זכויות יוצרים לשחקנים, למוזיקה ולמשרד הפרסום. מדובר בעלויות בסיסיות".
סדרת ה-Best Motion שנמכרה לשידור כוללת כמה סרטים: Best Look ,Move Best ,Best Sound ,Best Taste וכדומה.