X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדובר בחיסכון של 100 מיליון שקל עד 2009 נציגי זכייני ערוץ 2 ו-10 פנו לאחרונה למשרד התקשורת בבקשה כי יצרף אותן לתוואי הפחתת התמלוגים, ונענו בשלילה התמלוגים מכניסים לקופת המדינה כחצי מיליארד שקל בשנה
▪  ▪  ▪

משרד האוצר ומשרד התקשורת הסכימו על הפחתת התמלוגים גם לחברות הכבלים והלוויין. שני המשרדים יעבירו בקרוב בקשה לוועדות הכלכלה והכספים בכנסת להכנסת הכבלים והלוויין לתוואי הפחתת התמלוגים שנקבע עבור כלל חברות התקשורת.
האוצר התעקש עד לאחרונה שלא להוריד את שיעור התמלוגים בו חייבות חברות הכבלים וחברת הלוויין yes, למרות שיתר חברות התקשורת יקבלו בקרוב הקלה של 0.5% בתשלום התמלוגים למדינה. העובדה שהכבלים והלוויין יצורפו כעת לתוואי שנקבע - משמעותה מניעת הפסד לחברות שעשוי היה להסתכם ב-100 מיליון שקל על פני כל תקופת תוואי הפחתת התמלוגים, וכ-20 מיליון שקל ב-2006 לבדה. חברות הטלוויזיה הרב ערוצית משלמות היום 3.5% מההכנסות כתמלוגים.
כמו כן, נודע כי נציגי זכייני ערוץ 2 ו-10 פנו לאחרונה למשרד התקשורת בבקשה כי יצרף אותן לתוואי הפחתת התמלוגים, אך הן נענו בשלילה.
על התוכנית להפחתת התמלוגים הכריז אהוד אולמרט לפני יותר משנה, בתפקידו הקודם כשר התקשורת. אולמרט הכריז אז על תוכנית להפחתת התמלוגים שמשלמות חברות התקשורת בחצי אחוז מדי שנה, עד לרמה של אחוז אחד בלבד. הכרזה זו הושמעה על-ידי השר לאחר שעוד ב-2003 חייב בג"צ את המדינה להפסיק לגבות מבזק תמלוגים על הכנסותיה משירותי תקשורת נתונים ותקשורת נקודה לנקודה. ההחלטה התקבלה במסגרת דיון שבו מחתה בזק על כניסת סלקום וחברת מד-1 לתחום תקשורת הנתונים.
דוח רן קרול קבע בעבר שיש להוריד את התמלוגים לחברות התקשורת באופן מלא, אלא שמשימה זו קשה על משרד האוצר כיוון שהתמלוגים מהווים מבחינתו אפיק הכנסות לא מבוטל. חברות התקשורת משלמות כיום 3.5% מהכנסותיהן כתמלוגים לקופת האוצר, ומדובר בהכנסות שנתיות של כחצי מיליארד שקל לקופת המדינה. החברות טוענות, מצדן, כי התמלוגים הם מס מיותר על הענף והם גורמים לייקור בלתי מוצדק של שירותי התקשורת במדינה.
בעבר היו שתי נקודות לחץ על האוצר לעניין התמלוגים: האחת היתה כשהשר אולמרט, כשר התקשורת, החליט להפחית את דמי הקישוריות בסלולר, אבל החליט לבסוף לכרוך את זה עם הורדת התמלוגים לחברות הסלולר והכנסתן למתווה של הפחתת התמלוגים; נקודת הלחץ השנייה קדמה להשלמת ההפרטה בבזק, אז לא רצו באוצר לדחות את ההודעה על הפחתת התמלוגים לבזק עד אחרי המכירה.
מנכ"ל משרד התקשורת, אבי בלשניקוב, מסר כי "סוגיית הפחתת התמלוגים נמצאת בדיון בינינו לבין האוצר - וכשיהיו החלטות נודיע על כך".

תאריך:  17/04/2006   |   עודכן:  17/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
אחר-הצהריים תיערך תחרות "ניו קופל רוד שואו" במסגרת אירועי "העמק הוא המטמון"
הדר פרבר
על כל 100 נשים - 120 גברים    הממשל החל לעודד גידול בנות
טלספורט
קשרה של בני יהודה נאשם, יחד עם שניים מחבריו, בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, שוד, גניבה, שיבוש הליכי חקירה ועבירות נוספות
אשר גולדברג
האלופה מעוניינת בקשר מ.ס. אשדוד ומציעה לו חוזה ל- 3 שנים    רוני לוי מעדיף את רביבו על פני בן לוז    שחר: "בקרוב נצרף שחקן ישראלי בכיר"    באשדוד הבהירו שלא יעמדו בדרכו של הקשר
מתי טוכפלד
הסתיימה ישיבת נוספת בין צוותי המו"מ של קדימה והעבודה    בעבודה דורשים פעימה ראשונה בהעלאת שכר המינימום בשיעור של 500 שקל עד לסוף השנה    בקדימה מסרבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il