X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זקן חברי הכנסת, ח"כ שמעון פרס, נשא דברים בטקס חגיגי להשבעת חברי הכנסת לכנסת ה- 17 הדגיש: נמשיך לפעול להשגת שלום
▪  ▪  ▪
תודה לבוחר הישראלי
ח"כ שמעון פרס
דברים לפתיחת מושב הכנסת ה-17 [17 אפריל 2006] * "העולם עוד לא יצא מעבדות. להוסיף להיאבק מקיפוח כלכלי של עמים להוגנות חברתית בעולם כולו. מניכור בין אדם לרעהו ובין עם לזולתו למותר האדם הרוצה צדק ויוצר צדק"
לרשימה המלאה

ענבל אביב
קצב: פילוג, אלימות והפרות חוק פסולים

עומר שיקלר
הכנסת ה-17 יוצאת לדרך

"אנו המדינה היחידה שעברה חמש מלחמות וארבע אינתיפדאות. ואני רוצה לומר: ניצחנו ונמשיך לנצח, תוך כדי שמירה על ההליך הדמוקרטי התקין". כך אמר ח"כ שמעון פרס, זקן חברי הכנסת, ששימש יו"ר המליאה המיוחדת בטקס שקיימה הכנסת לרגל השבעת חבריה לכנסת ה- 17. בפתח נאומו התייחס פרס לפיגוע ושיגר תנחומים למשפחות השכולות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים.
מי ייתן וכנסת זו תתעלה על קודמותיה
בנאומו קידם פרס בברכת הצלחה ועבודה פרלמנטרית פורה את הנבחרים, חברי הכנסת מכל סיעות הבית. "מי ייתן וכנסת זו היוצאת היום לדרכה, תתעלה על קודמותיה, ותרשום פרקי התעלות במלאכת החקיקה, ובהכרעות היסטוריות נכונות לעתידה ולדמותה של מדינת ישראל".
שרון קנה מקום של כבוד בהיסטוריה
פרס בירך את ראש הממשלה היוצא, אריאל שרון, המאושפז במצב של תרדמת בבית החולים הדסה עין כרם. "הכרעותיו האמיצות ומנהיגותו הנחושה זיכו אותו ואותנו באהדה עצומה בלב אזרחי המדינה ובהוקרה בינלאומית נרחבת". הוא המשיך ואמר, כי "שרון קנה מקום של כבוד בהיסטוריה של מדינת ישראל הן כלוחם וכמצביא והן כמדינאי וכמנהיג לאומי. חסרונו בכנסת זו בולט ומכאיב, וכולנו תפילה להחלמתו".
"עינהם של אזרחי ישראל נשואות אל הבית הזה בציפיה, שנכזבה לצערי לא אחת, למופת מחנך של כבוד הדדי, של סובלנות ושל תרבות ויכוח נאותה. ביחד עלינו לרומם את כבודה של הכנסת ולחזק את יסודות הדמוקרטיה הישראלית", המשיך ואמר פרס.
פרס הציג את תופעת הגזענות כרעה חולה שיש לפעול נגדה. "אני רואה בדאגה רבה מאוד גילויים גוברים של גזענות בחברה הישראלית המקבלים ביטוי מחפיר ברחוב, במגרשי הספורט ואף במערכת הפוליטית. אני נכלם לנוכח תופעות מבעיתות של סחר בנשים ויחס שפל כלפי עובדים זרים".
שני העמים שילמו מחיר כבד
פרס התייחס לרצון ישראל להשיג שלום ואמר: "אני מאמין שעל הכנסת להציב את השגת השלום כיעד עליון. אנו שואפים שיעד זה יוגשם עוד לפני תום ימיה של כנסת זו". פרס הוסיף: "אינני מדבר על חזון אחרית הימים, אני מדבר על שלום בין עמים שכנים ובני אדם כפי שהם, שהשלום הוא להם ולנו צורך קיומי". הוא המשיך והדגיש: "אמת, שכנינו הפלשתינים אחראיים לא מעט להכשלת יוזמות להסדרי שלום. גם אנחנו איננו חפים משגיאות והחמצות. שני העמים שילמו מחיר כבד מאוד בשל כך, ועל שניהם מוטלת החובה להפסיק את הסכסוך המדמם".
זמנו של הטרור אינו נצחי
ביחס לממשלת החמאס אמר פרס, כי ספק אם רוב העם הפלשתיני הצביע בעד האידיאולוגיה של הארגון. "אין אנו נושאים באחריות לפילוג הקיים בצד הפלשתיני, אבל עלינו להימנע מלדחוף אותו לעבר הקיצוניות. זמנו של הטרור אינו נצחי. המו"מ לא יאחר להגיע ועלינו להגיע להסכם בין שני הצדדים". לדבריו, רווחתה של האוכלוסיה הפלשתינית הוא אינטרס ביטחוני של מדינת ישראל. "העם הפלשתיני איננו האויב. הטרור הוא האויב של שני העמים – שלנו ושל הפלשתינים", אמר.
בהתייחסו לאיום האירני אמר פרס: "אין לזלזל כמובן בסכנות שמסביבנו, טילים אירניים וסכינים של טרוריסטים. ישראל צריכה להשקיע בהגנתה את כל הדרוש לא רק להיום אלא גם למחר. לקנאות האירנית אין עתיד. היא נושאת הרס לעולם כולו ובסופו של דבר גם הרס לעצמה. הטרור הוא מאכלת של שטן הסותרת את כל ערכי הדת בעולם כולו. דת וטרור אינם הולכים ביחד. יש להפריד ביניהם".

תאריך:  17/04/2006   |   עודכן:  17/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מדובר בשדות השייכים לכפרים בלתי מוכרים    בסך-הכל הושמדו כ- 400 דונם של שדות חיטה ושעורה    אנשי מועצת הכפרים הבלתי מוכרים בנגב טוענים לאפליה מצד הרשויות
ברוך לוי
במצטבר מתחילת השנה השיגה קופת הגמל תשואה נומינלית ברוטו של 4.02%
ניר וייס
"בורר אינו יכול ליטול על עצמו משימות עבור אחד מבעלי הדין תוך שהוא מעמיד עצמו בניגוד עניינים עם בעל הדין האחר. העובדה כי הבוררות בה התבקש הייצוג על-ידי הבורר לא יצאה לפועל אינה מורידה ואינה מעלה", קבע השופט
מחלקה ראשונה
בר-און: צריך להמשיך להילחם בטרור    השר שטרית: ביום זה של חגיגה של הכנסת לחטוף פיגוע זה פשוט נורא    ביילין: אי אפשר לעבור על הדברים האלה לסדר היום
הדר פרבר
במזבלה הישנה בנתניה נמצאו שני כלבים לאחר ששימשו, ככל הנראה, ככלבי שמירה של פרויקט בנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il