X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כלי תקשורת ערביים מדווחים כי צוות החקירה להתנקשות ברה"מ לבנון לשעבר חרירי הגיעו לדמשק במטרה לחקור את אסד
▪  ▪  ▪

לאחר תקופה ארוכה של דחיות שונות, נראה כי פרשת ההתנקשות בראש הממשלה לשעבר של לבנון, רפיק אל-חרירי, מגיעה לשיא נוסף. כלי תקשורת ערביים מדווחים (שישי, 21.4.06) כי אנשי ועדת החקירה המיוחדת של האו"ם הגיעו לבירת סוריה, דמשק, במטרה לתחקר את נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, וכן את שר החוץ, פארוק א-שרע.
בשלב זה לא ידוע מתי תתקיים הפגישה, והאם הנשיא הסורי יופיע אליה. בעבר הודיעו בסוריה כי אסד לא יתייצב לחקירה ולא ישיב על שאלות. בהמשך טענו כי הנשיא יסכים לענות על שאלות אשר יועברו אליו בכתב, אך לאחר מכן דחו אף את הצעת פשרה זו.
כבר בחודש ינואר העבירה הוועדה בקשה רשמית לחקור את שני האישים. דובר משרד החוץ הסורי הודיע, כי "הוועדה שלחה מכתב בו היא מבקשת לפגוש, בין היתר, גם את אסד ואת שר החוץ פארוק א-שרע".
חרירי חוסל בהנחייה סורית
ביום 21 אוקטובר 2005 התפרסם דוח הביניים הראשון של ועדת החקירה הבינלאומית בפרשת ההתנקשות בחרירי. חרירי חוסל ב-14.2.06 בפיצוץ מכונית תופת בביירות.
הדוח העלה טענות קשות נגד המשטר הסורי. עם הפרטים שהוצגו בו עולה, כי קיים קשר ואחריות ישירה של הממשל הסורי והעומד בראשה להתנקשות. הדוח מפנה אצבע לעבר ארבעה בכירים במשטרו של אסד: עאסף שאווקת, גיסו וראש מנגנוני המודיעין במדינה; אחיו מאהר, מפקד המשמר הלאומי; ראזי כנען, שר הפנים שהתאבד או חוסל; וגם אמיל לאחוד, נשיא לבנון.
הדוח גם חושף מספר פרטים מעניינים מאוד, כמו: שיחת טלפון שקיים נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, עם חרירי, זמן מה לפני ההתנקשות. אסד אמר לחרירי: "אם אתה חושב שאתה ונשיא צרפת שיראק תנהלו את לבנון, זו טעות". אסף אמר עוד, כי במידה וחרירי לא יפעל להארכת כהונתו של לאחוד, הוא מעמיד את עצמו בסכנה. "אשבור את לבנון על ראשך. אגיע אליך או למשפחתך בכל מקום שבו תהיו".
ועדת החקירה קבעה, כי "פיגוע" החיסול של חרירי "לא היה יכול להתקיים ללא אישור של בכירים במנגנוני הביטחון של סוריה וללא שיתוף פעולה של מקביליהם בלבנון". עוד כותבים מחברי הדוח, כי הממשל הסורי ניסה לחבל בחקירה על-ידי טשטוש ראיות והעלמת פרטי חקירה זאת בנוסף לחוסר שיתוף פעולה.

תאריך:  21/04/2006   |   עודכן:  21/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
נכסים ובניין וקרדן מהדקים שיתוף הפעולה    קנו עם שותף ובאמצעות דוראנגו 7 בנייני משרדים בשוויץ    התשואה -7%    GTC נכנסת גם לבולגריה
אלעזר לוין
מחירי המגרשים לקוטג'ים זינקו ב- 60% בשנתים האחרונות
אריאל שמידברג
רוסיה מתנגדת לנקיטת סנקציות נגד אירן למרות הלחץ שמפעילה ארה"ב    דובר משרד החוץ הרוסי: להוכיח שההשקעה הגרעינית האירנית אינה למטרות שלום
אריאל שמידברג
למרות רשימת הנושאים הארוכה שנדונו בפגישות בין בוש לבין הו, לא נסלל פתח להתקדמות של ממש בשום תחום
ליאור רבינוביץ
הגיע לסכום של 592 מיליון דולר    ההכנסות זינקו ב-79% ל-2.25 מיליארד דולר לעומת התקופה המקבילה    גוגל גזלה מנתח השוק של יאהו ו-MSN בתחום מכירת מקום פרסום באתרי חיפוש    המניה קופצת ב-5% במסחר לאחר הסגירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il