X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
8000 בני נוער יהודים מרחבי העולם ישתתפו במצעד מישראל ישתתפו כ-1,800 בני נוער שמעון פרס, הרב לאו והשר אברהם הירשזון ישאו דברים בטקס
▪  ▪  ▪

ברחבי ישראל ובעולם יציינו היום את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. אירועי יום הזיכרון יפתחו הערב בשעה 20:00 בעצרת המרכזית ב"יד ושם" בירושלים. למחרת, כמידי שנה יתקיים על אדמת פולין מצעד החיים ה-19 במספר. השנה ישתתפו במצעד 8,000 משתתפים מ-55 מדינות בעולם, ובהם לראשונה משלחת מקובה. בטקס ישתתפו גם נציגי ממשלת פולין. כ-1,800 בני נוער יגיעו מישראל.
הערב ישתתף יו"ר הכנסת בפועל, שמעון פרס בעצרת זכרון רבת משתתפים ברחבת בית הכנסת ברובע היהודי בקרקוב וידליק משואה בשם בני עירו ומדינת ישראל.
השנה מתקיים מצעד החיים על-רקע הבקשה שהגישה ממשלת פולין לשנות את שמו הרשמי של האתר ל"מחנה ההשמדה של גרמניה הנאצית לשעבר, אושוויץ-בירקנאו". הפולנים מעוניינים לשפר את מעמדם בעיני העולם, ונשענים על העובדה שבארצם היה המספר הגדול ביותר של חסידי אומות עולם.
את מצעד החיים יוביל מחר, היו"ר העולמי של המצעד ד"ר שמואל רוזנמן. מישראל ישתתתפו השנה יו"ר הכנסת בפועל שמעון פרס, מייסד האירוע השר אברהם הירשזון, רבה של העיר תל אביב הרב ישראל מאיר לאו. יצויין, כי הרב לאו, אשר הוא בעצמו ניצול שואה, לא החסיר מצעד חיים אחד מאז שנת 1988.
חברי המשלחות ייטלו חלק במסע רגלי מהכניסה לאושוויץ, ועד למחנה בירקנאו שבו נרצחו יותר ממיליון יהודים. אחר כך ייערך במקום הטקס המרכזי בהשתתפות יושב-ראש הפרלמנט הפולני ויו"ר הכנסת בפועל, שמעון פרס.
לאחר מצעד החיים, יבואו קרוב ל-4,000 צעירים מרחבי העולם לביקור בישראל ויחוו את הטקסים ביום הזיכרון לחללי צה"ל ואת אירועי יום העצמאות.
שמעון פרס סיפר בראיון לרשת ב': "בשבילי זאת סערה פנימית. הסיפור שלי ושלי אבי, והסיפור של סבי. הוא שלימד אותי גמרא . אבי הבריח אוכל למחנות".
סבו של פרס, נרצח עם כל בני עירו כאשר הנאצים כלאו אותם בבית הכנסת ושרפו אותם חיים. אביו של פרס, יצחק פרסקי ז"ל, נמלט פעמיים מידי הנאצים, אצלם היה עצור ונידון למוות כחייל בצבא הבריטי.

תאריך:  24/04/2006   |   עודכן:  24/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מגמת התחזקות של מפלגת החזית הלאומית    שר הפנים סרקוזי אמר בסוף השבוע ל- 2,500 חברי מפלגת UMP, כי מי שלא אוהב את המדינה - יכול לצאת החוצה
יפעת גדות
חוקר אמריקני דיווח כי התוצרת החקלאית כיום חסרה את החומרים המזינים שהיו לאותה תוצרת עשורים קודם לכן    האשם: ניסיונות של החקלאים להעלות את הרווחים באמצעות הגדלת התוצרת
מחלקה ראשונה
עיתון הג'רוזלם פוסט מדווח הבוקר כי למפעילי סוללת טילי החץ ניתנה הנחייה להעלות את רמת הכוננות    צוותי הסוללות תוגברו
יואב יצחק
פרץ מתנגד שכן זה יגרע מהעבודה שני שרים    לאחר שנושא שכר המינימום סוכם, נפגשו השניים במטרה לסגור קצוות לקראת חתימה על הסכם קואליציוני בין שתי המפלגות
יפעת גדות
כך טוענים חוקרים שתכננו דיאטה הכוללת כמויות גדולות של סיבים וסויה יחד עם סטרולים צמחיים ושקדים    אצל משתתפי המחקר שהצליחו לקצץ ברמות הכולסטרול ביותר מ-20% לא נמצא שוני בין התוצאות שנראו מהדיאטה לבין אלו אותן השיגו עם נטילת הסטטינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il