X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מופז: הישג אדיר עבור מערכת הביטחון

הלוויין ארוס B שוגר לחלל מרוסיה

ארוס B הינו לוויין צילום אזרחי שפותח על-ידי חברת "אימג'סאט אינטרנשיונל" מצוייד במצלמה מתוצרת אל-אופ בעל רזולוציה גבוהה - עד 70 ס"מ
▪  ▪  ▪
הלווין בשלבי הפיתוח

סוכנות החלל הרוסית: הלווין הגיע למסלול ההקפה והועבר לידי שליטת ישראל

   עומר שיקלר
אירן: הלווין שלנו יכול לרגל אחר ישראל

ישראל שיגרה לווין צילום חדש משם "ארוס B". הוא שוגר הערב (ג', 25.4.06) על-גבי טיל רוסי מדגם START 1 מאתר שיגור בסיביר, רוסיה, ותוך כיומיים הוא יחל לשגר תמונות ראשונות למרכז הבקרה. לדברי הרוסים, השיגור עבר בהצלחה והלוויין נכנס למסלולו.
אנשי סוכנות החלל הרוסית ציינו, כי "הלווין הישראלי הגיע למסלול ההקפה שנקבע והוא הועבר לידי שליטת הלקוח". לדברי דובר הסוכנות, הליוון נכנס למסלולו כ- 20 דקות לאחר השיגור שהיה בשעה 19:47.
מופז: הישג אדיר עבור מערכת הביטחון
שר הביטחון, שאול מופז, ציין בעקבות השיגור המוצלח כי "הצלחת השיגור היא הישג אדיר עבור מערכת הביטחון, התעשיות הביטחוניות ומדינת ישראל". השר המשיך וציין, כי הלווין יגביר את היכולת הישראלית לאסוף מודיעין איכותי במרחקים גדולים מגבולות הארץ. "מדינת ישראל הוכיחה שוב כי היא סומכת קודם כל על עצמה בהגנה על אזרחיה ופועלת כל העת לשיפור יכולותיה", הוסיף.
הלווין מצוייד במצלמה בעלת רזולוציה גבוהה מאד
מדובר בלוויין צילום אזרחי שפותח על-ידי חברת "אימג'סאט אינטרנשיונל" - חברה-בת של התעשיה האוירית. הלווין קל המשקל שוקל 290 ק"ג והוא יוצב במסלול הקפה בגובה של 600 ק"מ. הוא מצוייד במצלמה מתוצרת אל-אופ בעל רזולוציה גבוהה מאד - כ- 70 ס"מ.
באמצעות המצלמה המתקדמת יוכל הלוויין לספק תצלומים הן לחברות אזרחיות והן לצורכי מודיעין, כמו מעקב אחר מטרות שונות במדינות ערב והמפרץ הפרסי. נודע, כי כ- 30 מדינות מהעולם רכשו את היכולת לקבל מידע ותצלומים מהלוויין.
תוך ימים יחל לשדר תמונות
מנכ"ל אימג'סאט אינטרנשיונל אמר לאחר השיגור, כי "בהתבסס על ניסיון העבר של החברה אנו מצפים לקבל את התמונות הראשונות מהלווין בתוך כמה ימים ואנו צופים כי כל השרותים שנספק ללקוחות שלנו יחלו כבר בתוך שבועות ספורים".
גורם ביטחון ישראלי אמר לסוכנות הידיעות AP כי "הדבר החשוב ביותר בלווין הוא יכולתו לצלם ורזולוציית הצילום. ללווין זה יש יכולות גבוהות ולתעשיה האווירית יש יכולות מצויינות לעיבוד המידע שיתקבל".
הלוויין הגיע לאתר השיגור כבר בתחילת החודש ועתה הוא מצטרף ללוויין ארוס A, המספק שירותים ברחבי העולם משנת 2000. אורך חייו הלוויין ארוס B צפוי להיות 8 עד 10 שנים.
תשובה ללויין האירני
בחודש נובמבר הודיעו האירנים כי שיגור לחלל את "סינה 1" - לוויין מתוצרת רוסית אשר שוגר לחלל באמצעות חללית רוסית. האירנים הדגישו כי הלוויין מסוגל לרגל אחר ישראל. לאחר שיגור הודיעו ראשי תוכנית החלל האירנית, כי לווין שני, הפעם מתוצרת אירנית, יושגר תוך חודשים ספורים.
"סינה 1 הוא לוויין מחקרי. בלתי אפשרי לעשות בו שימוש למטרות צבאיות", אמר המשנה לשר התקשורת האירני, אחמד טלאבזדי, האיש שגם עומד בראש פרויקט החלל האירני. עם זאת הוא מיהר לסייג את דבריו וציין, כי "מבחינה טכנולוגית זה אפשרי. כן. הוא יכול לעקוב אחר ישראל".
בחודש ספטמבר 2004 התרחשה תקלה טכנית בעת שיגור לוויין הריגול אופק 6 אשר היה אמור לספק למערכת הביטחון תצלומים באיכות גבוהה ביותר מטרות ברחבי העולם. הלוויינים מסידרת אופק משמשים בעיקר לאיסוף מידע מודיעיני על יעדים רחוקים ממדינת ישראל כגון תוכניות הגרעין של אירן והמתקנים הצבאיים במדבר הסורי.

תאריך:  25/04/2006   |   עודכן:  26/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מנהיג אל-קאעידה בעירק מכריז: לוחמנו הצליחו להתעמת עם הצלבנים האכזרים
שוש מיימון
כמאתיים איש הגיעו לסטימצקי לכבוד השקת הספר "אמריקה זה כאן" של העיתונאית לאה אתגר    הספר יצא בהוצאת 'קוראים' בעריכת עשי ויינשטיין
הדר פרבר
הרעש המדובר, כתוצאה מנחירות "מפריע לחיים הקולקטיביים"
אלעזר לוין
יבנה בתי מלון גם במערב אירפה    זנד חוזר מחו"ל כדי לעמוד בראש חברת ניהול חדשה של מלונות אלרוב
הדר פרבר
כך טוענים ארבעה גברים שמנסים לתבוע את אותם גורמים בבריטניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il