X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מורגן סטנלי חתך את המלצתו למיקרוסופט; נייס העלתה תחזיות ל-2006 בעקבות הרכישות; אם סיסטמס מתממשת ב-1.5%; פריגו יורדת ב-3.8%; טבע מאבדת 0.9%; נאסד"ק יורד ב-0.9%
▪  ▪  ▪

תוצאות מאכזבות של ענקית התוכנה מיקרוסופט, גוררות (יום ו') את מניות הטכנולוגיה בוול סטריט לירידות שערים, אותן מוביל מגזר התוכנה. עם זאת, בשוק כולו נרשמת מגמה מעורבת, כשברקע צמיחה חדה של כלכלת ארה"ב ברבעון הראשון של השנה.
מדד נאסד"ק יורד ב-0.9%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.1% ואילו מדד S&P 500 עולה ב-0.1%. בשוק הסולידי נשמרת היציבות, והתשואה על האג"ח הממשלתית ל-10 שנים יורדת ב0.002% ל-5.082%. ביום ה' סגרו מדדי המניות בעליות של עד 0.5%, בתגובה לדברי יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, בפני הקונגרס בוושינגטון, על האפשרות להפסקה זמנית של רצף העלאות הריבית בארה"ב.
ביום ה', לאחר סיום המסחר, דיווחה חברת התוכנה הגדולה בעולם, מיקרוסופט, על תוצאות נמוכות מהצפוי ברבעון הראשון, שכללו גידול של 13% בשורת ההכנסות ל-10.9 מיליארד דולר ורווח נקי של 2.98 מיליארד דולר. על-רקע התוצאות, חתך בנק ההשקעות מורגן סטנלי את ההמלצה למניית מיקרוסופט מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק". בתגובה רושמת מניית מיקרוסופט את הנפילה היומית החדה ביותר מזה חמש שנים - 11.2%, ומושכת את מדד מניות התוכנה של גולדמן סאקס לירידה של 1.2%.
בגזרה המקרו-כלכלית פורסמו עוד לפני הפתיחה הנתונים הראשונים על היקף צמיחת הכלכלה האמריקנית ברבעון הראשון של 2006. על-פי הנתונים המוקדמים, צמח התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב בקצב המהיר ביותר זה שנתיים - 4.8% במונחים שנתיים. זאת, לאחר צמיחה של 1.7% בלבד שנרשמה בחודשים אוקטובר-דצמבר. הצמיחה בתמ"ג היתה קרובה לתחזיות, שנעו סביב 4.9%. אולם למרות הצמיחה החדה בתוצר, נרשמה ברבעון הראשון עלייה נמוכה מהצפוי של 0.6% בעלות העבודה בארה"ב, אשר עשויה להצביע, כי האינפלציה אינה מרימה ראש. ברבעון הקודם עלה מדד עלות העבודה ב-0.8% ובוול סטריט ציפו בממוצע לעלייה של 0.9% ברבעון הראשון.
במדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, נרשמה בשבועיים האחרונים ירידה חדה מהצפוי של 1.8 נקודות לרמה של 87.4 נקודות, עקב הזינוק במחירי הדלקים בארה"ב. בוול סטריט ציפו בממוצע לירידה קלה בלבד של 0.2 נקודות. מדד מנהלי הרכש של שיקגו צפוי ירד בשיעור חד מעט יוצר מהצפוי של 3.2 נקודות לרמה של 57.2 נקודות והצביע על האטה מסוימת בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני באזור המערב התיכון, לאחר הזינוק החד שרשם המדד במארס. אולם למרות הירידה באפריל נותר קצב ההתרחבות של המגזר היצרני באזור שיקאגו חזק ביותר.
בסקציית המניות הישראליות, מטפסת נייס ב-5.3% למחיר שיא של יותר מחמש שנים - 54.9 דולר, על-רקע רכישת שתי חברות בסכום כולל של כ-213 מיליון דולר. נייס הודיעה כי תרכוש מחברת Tekelec (סימול: TKLC) האמריקנית, את החברה-הבת IEX, אשר מספקת פתרונות לניהול כוח אדם במוקדי שירות, תמורת כ-200 מיליון דולר במזומן. כמו כן, חתמה נייס על הסכם נוסף לרכישת Performix, העוסקת בתחום ניהול הביצועים של מוקדי השירות. במסגרת ההסכם זה, תשלם נייס 13.2 מיליון דולר במזומן, אולם מחיר הרכישה עוד עשוי לגדול ב-6.15 מיליון דולר נוספים, אם תעמוד החברה הנרכשת ביעדי ביצוע מסוימים (מתוכם עד 3 מיליון דולר עשויים להיות משולמים בעת סגירת העסקה). על-רקע הרכישות גם העלתה נייס את תחזיותיה ל-2006. בתגובה לחדשות, העלה בית ההשקעות פרידמן בילינגס את המלצתו למניית נייס מ"תשואת חסר" ל"תשואת שוק". מניית אורכית נפלה אמש ב-14.4% והשלימה צניחה של כ-48%, מאז טיפסה בסוף ינואר לשיא של כחמש שנים וחצי. היום היא מאבדת עוד 0.6% ל-16.1 דולר.
ביום ה' חתכה אורכית את תחזית ההכנסות השנתית שלה מ-125 מיליון דולר לטווח של 100-80 מיליון דולר, על-רקע ציפייה לקצב הזמנות נמוך יותר מצד הלקוחה העיקרית שלה, מפעילת הטלקום היפנית KDDI. על-רקע האירועים, חתך אתמול בית ההשקעות אוסקר גרוס את מחיר היעד לאורכית, מ-28 ל-23 דולר, אך הותיר לה המלצת "קנייה".
אם-סיסטמס מתממשת ב-1.5% ל-34.2 דולר, לאחר שהשלימה ביום ה' טיפוס דו-יומי של 12.5% בתגובה לתוצאות טובות מהצפוי ברבעון הראשון. בדויטשה בנק חזרו על המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 40 דולר.
בית ההשקעות אופנהיימר חתך את המלצתו לחברה התרופות פריגו, לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השני. פריגו מגיבה היום בירידה של 3.5% ל-15.8 דולר.
קמטק מאבדת 0.2% ל-6 דולרים, לאחר שהחברה הודיעה כי גייסה 15 מיליון דולר בהנפקה פרטית של מניות למשקיעים מוסדיים בישראל. ההנפקה בוצעה לפי מחיר של 5.94 דולרים למניה.
טבע הצטרפה לרשימה ארוכה ומכובדת של ענקיות שוק, אשר מניותיהן זכו בשנים האחרונות למיני הצעות רכש עוינות מצד TRC קפיטל. היום הודיעה טבע לבעלי מניותיה, כי היא ממליצה להם שלא להיענות להצעת הרכש בהיקף של עד 2.5 מיליון מניות (0.4% ממניות טבע), שהוגשה בידי TRC קפיטל. ההצעה הוגשה ב-19 באפריל לפי מחיר של 37.8 דולר למניה - נמוך ב-3.8% ממחיר הסגירה באותו יום. מאז שבה מניית טבע אל מעבר לרמה של 40 דולר והגדילה את הדיסקאונט ביחס למחיר בשוק. טבע יורדת היום ב-0.9% ל-40.6 דולר.

פורום וול סטריט מונחה ע"י יוסי כהן. המנחה הוא פעיל בשוק ההון, מחזיק או עשוי להחזיק במניות וניירות ערך, לרבות אלה המוזכרים בפורום או בכתבה. אין לראות בפורום זה ובנאמר בו ע"י מי מהצדדים משום המלצה לרכישה, מכירה או ביצוע פעולה בנייר ערך כלשהו
תאריך:  28/04/2006   |   עודכן:  28/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בקלקיליה שתחת עיריית החמאס הציתו באחרונה אגודה נוצרית; אחד מאנשי החמאס איים להטיל על הנוצרים מס גולגולת; הנייה מקדם רעיון לשיפור התדמית
שוש מיימון
ביום ראשון הקרוב ייערך אירוע מוזיקלי לקידום המודעות לנושא תרומת האיברים בישראל, בהשתתפות מיטב אמני ישראל
טלספורט
פיינל-פור היורוליג: הצהובים של פיני גרשון טיילו לגמר שלישי ברציפות עם ניצחון קל על הספרדים    ביום ראשון מכבי יכולה לחגוג זכייה שלישית ברציפות    20 נקודות לבאסטון, 19 נקודות לפארקר
ניר וייס
נעצר ושוחרר לאחר התפרעות של פמלייתו בלאונג' המחלקה הראשונה בשדה התעופה הית'רו בלונדון, במהלכה נפצעו 7 שוטרים
ניר וייס
נחקרה בביהמ"ש הפדרלי בסידני, בחשד שהעבירה את הכסף למקלט המס בוואנואטו, כדי להתחמק מתשלום פיצויים אפשריים במקרה וערעורה של חברת שרמן, בעליה של קאזה, על אי-מניעת הפרת זכויות היוצרים, ידחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il