X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדובר בנתון אשר נמצא בשנים האחרונות במגמת עליה משרד החינוך: ממוצע גיל המורים במערכת עלה המחלות האופייניות בקרב מורים: תשישות וצרידות
▪  ▪  ▪

השנה צפויים לפרוש כ-800 מורים ומורות מסיבות רפואיות. מספר המורים אשר פורשים מסיבות רפואיות נמצא במגמת עליה בשנים האחרונות. בשנה שעברה פרשו 639 מורים ובשנת תשס"ד פרשו 558 מורים בלבד מסיבה זו.
במשרד החינוך מציינים כי כיום יותר מורים שחוקים מעדיפים לפנות לוועדות הרפואיות. הסיבה לכך נעוצה כנראה באי מתן אפשרות למורים לפרוש פרישה מוקדמת. כמו כן, מציינים במשרד החינוך כי ממוצע גיל המורים במערכת עלה, ומאשרים שאכן המערכת התבגרה בעשור האחרון.
התופעות האופייניות אצל עובדי ההוראה הן בעיקר תשישות וצרידות (פגיעה במיתרי הקול), המוגדרות כמחלת-מקצוע ומוכרות על-ידי המוסד לביטוח לאומי. תופעות אלה בולטות יותר בקרב מבוגרים מעל גיל 45.
הסיבות הרפואיות לפרישת מורים מהמערכת דומות לכלל האוכלוסיה: מחלות לב, מחלות ממאירות ומחלות פנימיות. במקרים רבים, מורים המבקשים לפרוש מהמערכת מטעמי בריאות, לקו במספר מחלות ולכן הוועדה מחליטה לפסול אותם מהוראה.
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, יקיים דיונים עם משרד האוצר, על-מנת לאפשר פרישה מכובדת למורים שנקלעו למצב שבו אינם יכולים לתפקד כתוצאה מתשישות ומחלות. כך יוכל משרד החינוך לשנות את המגמה של התבגרות המערכת ולרענן אותה על-ידי שילובם של מורים צעירים.
הליך פרישתם של מורים (בדומה לשאר עובדי המדינה) מעוגן בחוק, בתקשי"ר ובתקנון שרות עובדי הוראה. על-פי הנוהל, זכותו של כל עובד אשר חלה, לבקש פגישה עם וועדה רפואית הפועלת מטעם משרד הבריאות ובפיקוחו. וועדה רפואית זו מורכבת מרופא שהינו עובד משרד הבריאות ומשמש כיושב-ראש וכן רופא מומחה, בהתאם למחלתו של העובד. בדרך כלל, בוחנת הוועדה את כל המסמכים הרפואיים בתיקו הרפואי האישי של המורה ומחליטה האם יש לפסול את המורה מתפקיד ההוראה בשל הנסיבות הרפואיות.
לאחר קבלת החלטה של הוועדה, רשאי עובד ההוראה לערער על החלטתה ואז הוא זכאי לוועדה עליונה שבה יושבים שלושה רופאים, כאשר האחד הינו יו"ר והשניים האחרים הינם רופאים מומחים הנבחרים על-ידי משרד הבריאות.

תאריך:  22/06/2006   |   עודכן:  25/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בחדשות BBC דווח כי העסקה בוטלה מאחר שג'ט איירוויס חשה כי שילמה סכום מופרז וכעת מבקשת הנחה
אלעזר לוין
המוכרת - מטיס קפיטל, מקבוצת גמול    הקונה - ישראלום    העסקה נחתמה לפי 1,740 דולר למ"ר    המחיר הגבוה נובע מאישור לבנות בניין נוסף על המגרש
ענבל אביב
אולמרט, עבדאללה ואבו מאזן הסכימו על הקמת אזור סחר חופשי בבקעת הירדן    "אני מתחרט ומצטער על תאונות בהן נהרגו פלשתינים"    הפגישות מתקיימות בפטרה
אלעזר לוין
עלות הרכישה - 2 מיליון דולר    יגדילו את הקניון המתוכנן מ- 3,000 ל- 5,000 מ"ר    ההשקעה הכוללת: כ- 60 מיליון שקל
מירב לוי
הלימודים לתואר יתקיימו בחוגים גיאוגרפיה ולימודי סביבה וארכיאולוגיה    האוניברסיטה תכיר בחלק מן הקורסים שנלמדו במסגרת קורס מורי דרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il