X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב יהודה שלוש, בנו של הרב הראשי לנתניה, הודיע השבוע למקורביו כי יציג את מועמדותו לראשות העיר בבחירות הקרובות מקורביו: "כ-40% מהציבור בעיר הם דתיים או חרדים, והם מחפשים מנהיג שייתן מענה לצרכים שלהם. הרב שלוש הוא מועמד מתאים בשל דעותיו הלא קיצוניות, והוא יוכל לאחד סביבו ציבור גדול"
▪  ▪  ▪

השבוע הודיע הרב יהודה שלוש למקורביו ולמספר רבנים בעיר כי הוא עומד להציג את מועמדותו לראשות עיריית נתניה בבחירות הקרובות. ההודעה הדרמטית הותירה רבים פעורי פה, שכן הרב יהודה שלוש, הידוע בפעילות ובעשייה רוחנית למען הכלל, לא גילה התעניינות ומעורבות פוליטית.
אותם מקורבים סיפרו כי לאחרונה הופעל על הרב שלוש לחץ גדול להציג את מועמדותו לתפקיד, שכן רבים בציבור הדתי והחרדי חשים כי הוא יכול להיות האיש המתאים אשר יפעל לקידום נושאים רבים שהוזנחו בעיר בשנים האחרונות.
כאן המקום לציין, כי בירושלים מכהן כיום ראש עיריה חרדי, אורי לופוליאנסקי, לאחר ששנים רבות כיהנו בתפקיד ראשי עיריה חילוניים.
הרב יהודה שלוש, בנו של הרב הראשי לנתניה, הוא בוגר ישיבת כרם ביבנה ובעל תואר שני בתנ"ך וביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת "בר-אילן". הוא מתגורר בשכונת משה"ב, ומשנת 1987 הוא מכהן כרב שכונת נאות גנים והשכונה החדשה.
הרב יהודה שלוש ריכז סביבו אוכלוסיה דתית רבה שהגיעה מכל רחבי הארץ, לאחר ששמעה על פעילותו הציבורית והחברתית בשכונה. הדבר הביא לכך שהשכונה הדתית מונה היום אלפי משפחות שמאות מהן ממלאות את בתי הכנסת מדי סוף שבוע. הרב שלוש ורעייתו, הרבנית אסתר שלוש, מקדישים את חייהם לפעילות ציבורית, הכוללת בעיקר תמיכה כלכלית ונפשית במשפחות מצוקה ותמיכה במשפחות נפגעי תוכנית ההינתקות.
הרב שלוש ידוע כמי שאינו מהסס לומר את דעותיו בפומבי, גם אם לא פעם הן נוגדות את דעותיהם של היושבים מולו ומפריעות להם. במהלך שנות פעילותו הציבורית הוא לא היסס לתקוף את הממסד ואת השלטון בפרהסיה ובאמצעות כלי התקשורת.
"הרב שלוש מקבל פניות מציבור גדול החש כי העיריה מפלה לרעה את כל הקשור לדת בעיר", אמר השבוע אחד מהמקורבים לו ביותר והוסיף: "אין לו שום בעיה עם הטיפול המאסיבי של פיתוח חזות פני העיר ופיתוח העיר בכלל, אך הוא זועם על כך שבכל פעם שרוצים להקים מבנה עירוני כזה או אחר, כמו אצטדיון כדורגל, או בית ספר חדש ויוקרתי, מוצאים את התקציבים הנדרשים, גם אם מדובר בסכומים אסטרונומיים. לעומת זאת כל תמיכה במוסדות דת או הקמת מקווה מלווה בהרבה תחינות ודרישות. זה לא מסתיים רק בזה. יש תחושה שכל פעילות הפנאי לציבור זה לא זוכה כלל להתייחסות. בשכונות וברחבי העיר מנסים מתקציבים פנימיים להביא מרצים, הצגות לילדים ופעילות תרבות תורנית נוספת. אך כל הבאה של פעילות כזו מלווה בהוצאות גבוהות שלא תמיד המגזר הפרטי מסוגל לעמוד בהן. זאת ועוד, בתי הכנסת לא קיבלו אגורה שחוקה במשך עשר שנים".
- ראש העיריה הנוכחית באה ממשפחה דתית, ובבחירות תמכתם בה. מה קרה עכשיו?
"ציבור רחב מחפש מועמד דתי שלא יפגע בחילונים, אלא יחזיר את האיזון לעיר לאחר שיש תחושה של כרסום אמיתי בסטטוס קוו בעיר הכולל פתיחת בתי עסק בשבת. כ-40 אחוזים מהציבור בעיר הם דתיים או חרדים, והם מחפשים מנהיג שייתן מענה לצרכים שלהם. שכונות חדשות גדולות נבנות ללא בתי כנסת. ההרגשה היא שלכל דבר שקשור למגזר הדתי חרדי צריך להתחנן או להפגין, וזה פשוט נמאס. הרב שלוש הוא מועמד מתאים בשל דעותיו הלא קיצוניות. הוא יוכל לאחד סביבו ציבור גדול – דתי, חרדי וחילוני".
הרב יהודה שלוש לא הכחיש ולא אישר את הדברים, ואמר רק כי הוא מעדיף שלא להגיב.

באדיבות "רשת מקומונים בשרון"
תאריך:  29/06/2006   |   עודכן:  29/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
זכתה במכרז המינהל ותקנה 34.1 דונם ב- 26 מיליון שקל    תבנה במקום גם מלון ומרכז כנסים
מחלקה ראשונה
חבר ההנהלה יוסף ירום יתמנה ליו"ר בנק "מסד"    חברת ההנהלה חנה פרי-זן, תשמש כמנהלת חטיבת הסיכונים
שלומי דיאז
המתלוננת, בת 15, טוענת כי פיתה אותה ללכת עימו למקלט שם אנס אותה    בן 24 מתל אביב חשוד שתקף מינית נער
טל בן יוסף
מאז השקת הדור הראשון של מכונית הונדה היברידית ביפן בשנת 1999 ועד היום נמכרו ברחבי העולם מעל 150,000 מכוניות היברידיות
הדר פרבר
העבירו ביקורת נגד ישראל על הסבל שהיא גורמת לתושבי עזה ובעיקר מחו נגד טיסת מטוסי חיל האוויר מעל למעונו של הנשיא הסורי    שר החוץ של קטאר: המצב קריטי    תנועת האחים המוסלמים בירדן קוראת לאו"ם להתערב    מצרים מקיימת שיחות ישירות עם חאלד משעל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il