X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשנים 2001-2005 חלה ירידה של 9% בשיעור הזכאות לבגרות של עולים חדשים פערים גדולים התגלו גם במבחני המיצ"ב ח"כ אורלב: לקבוע את הנחלת השפה העברית כיעד לאומי
▪  ▪  ▪

50% מהתלמידים הנושרים מבתי הספר הם עולים. כך עולה מישיבה משותפת שקיימו (יום ב', 10.7.06) ועדות החינוך, התרבות והספורט וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, בנושא "הישגי תלמידים עולים במערכת החינוך".
בוועדה הוצגו נתונים קשים על הישגי התלמידים העולים בבחינות הבגרות ובבחינות המיצ"ב. מהנתונים עולה, כי בשנים 2001-2005 חלה ירידה של 9% בשיעור הזכאות לבגרות של עולים חדשים תלמידי כיתה י"ב, אשר עלו לארץ ב-5 השנים שקדמו לבחינת הבגרות.
בשנת 2005 עמד שיעור הזכאים לבגרות בקרב עולים חדשים שעלו לישראל בין השנים 2005-2000, על 44.5% בלבד.
כמו כן נמצא כי הישגי תלמידים עולים מאתיופיה, הן בבחינות הבגרות והן במבחני המיצ"ב, נמוכים במידה ניכרת מהישגי התלמידים בכלל המגזר היהודי ומהישגי כלל התלמידים העולים. 14.4% בלבד מהעולים ילידי אתיופיה עמדו ב-2004 בדרישות הסף של האוניברסיטאות (לעומת 48.7% מכלל העולים).
פערים מבחני המיצ"ב:
בבדיקת מבחני המיצ"ב לכיתות ה' ו-ח', התגלה פער גדול בין הישגי כלל התלמידים היהודים לבין ההישגים הנמוכים של "עולים חדשים" הנמצאים עד 3 שנים בארץ. מבחני המיצ"ב נערכים בארבעה מקצועות יסוד: שפת אם (עברית/ערבית), מתמטיקה, אנגלית ומדע וטכנולוגיה.
קרוב ל-40% אחוזי נשירה
מנתונים שהציג משרד החינוך בישיבת ועדת המשנה של ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות לנושא קליטת ילדים, נוער וצעירים עולים במערכת החינוך שנערכה בשבוע שעבר, עולה כי 38.7% מהתלמידים שנשרו מלימודים בכיתות ז'-י"ב בשנת תשס"ה, היו עולים חדשים. בקרב הנושרים בכיתות י"א-י"ב היה שיעור העולים החדשים גבוה אף יותר ועמד על כ-45% מהנושרים.
בעקבות נתונים אלו, החליטה ועדת המשנה האמורה, כי משרדי הממשלה הרלוונטיים יציגו תוכנית פעולה מפורטת למאבק בתופעה של נשירת תלמידים עולים ממערכת החינוך.
יו"ר ועדת העלייה והקליטה, ח"כ פרופ' מיכאל נודלמן אמר במהלך הישיבה: "אחוזי הכישלון של תלמידים עולים הינם חמורים. איני מבין כיצד ילד העולה בגיל 12, שאינו יודע מילה עברית, יקבל רק שעה שבועית אחת ללימוד עברית. כמה זמן יחזיק מעמד ילד כזה בכיתה?! כמובן שתוך זמן קצר הוא ינשור. לא ברור לי מדוע תלמידים עולים אינם יכולים להבחן בע"פ".
ח"כ זבולון אורלב קורא בוועדה לקבוע את הנחלת השפה העברית לעולים כיעד לאומי. "מדוע העלייה מטופלת במשרד החינוך על-ידי גף בלבד?! אם משנה למנכ"ל היה מטפל בנושא, הדברים היו נראים אחרת. לימוד השפה העברית הוא תנאי הכרחי לא רק לקליטה בביה"ס, אלא לקליטה בחברה הישראלית. התביעה הבסיסית שלנו: לקבוע את הנחלת השפה העברית לעולים כיעד לאומי ולהקציב לכך תקציב נאות כבעבר. אני מודיע כי יש מזימה ממשלתית לצמצם את מספר העולים מאתיופיה", אמר ח"כ אורלב.

תאריך:  10/07/2006   |   עודכן:  10/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נתן שבע
כך נודע ל-TheMarker    לפי ההערכות, הנהירה החוצה של הכספים מבית ההשקעות פריזמה שבשליטת מרקסטון, גרמה לגולדמן סאקס לקבל "רגליים קרות" בשלב זה
מירב לוי
שירות יחדש יאפשר מעתה לתלמידים בירושלים להגיש תלונות באמצעות ה- SMS    במועצה העירונית מתחייבים לטפל בפניות בתוך 12 יום
מתן פריידין
המכללה למנהל מקדישה את כתב העת 'המשפט' לנושא זכויות הילד    השבוע יתקיים במכללה ערב להשקת הגיליון ובמהלכו יחולק פרס במסגרת תחרות צילומים בנושא
גלית יצחק
מדוח של המרכז הלאומי לבקרת מחלות עולה, כי תחלואת השפעת בחורף 2005-2006 היתה קלה ומאוחרת    אחוז מקרי המוות מדלקת ריאות היה סביב הצפי העונתי עם שיא של 13%
הדר פרבר
בפתח הדברים התייחסה ההגנה לחטיפתו ורציחתו של אחד מעורכי דינו של חוסיין בחודש שעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il