X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צה"ל תקף במהלך הלילה והבוקר 130 יעדים שונים הלבנונים מדווחים כי מתחילת הפעילות הישראלית בנבנון נהרגו 600 בני אדם
▪  ▪  ▪

חיל האוויר ממשיך לבצע הפצצות בעומק השטח בלבנון. במהלך הלילה והבוקר תקף חיל האוויר למעלה מ- 130 יעדים. מספר יעדים הופצצו בנבטייה ובצור שבדרום לבנון. לדברי הלבנונים, בצור נפגעה מפקדה מרכזית של החיזבאללה, אשר אחראית על הפעלת משגרי הרקטות לעבר חיפה וערי החוף בצפון.
הלבנונים ציינו, כי בתקיפות צה"ל מהאוויר נהרסו מספר מבנים, בהם בניין בן ארבע קומות בנבטיה. לדבריהם, הבניין שימש למגורי בכירים בארגון. לא ידוע האם שהו בבניין בשעת ההפצצה.
גורמים בלבנון סיפרו, כי מאז החלה המתקפה הישראלית לפני 17 ימים, בעקבות אירועי הדמים בגבול הצפון, נהרגו לפחות 600 לבנונים - אזרחים ומחבלים כאחד. לעומת זאת, על-פי נתוני משרד הבריאות הלבנוני נהרגו 382 לבנונים.
צה"ל חוסלו עשרות מחבלים
בשעות הבוקר פגעו כוחות צה"ל בבינת ג'בל בחולייה של מחבלי חיזבאללה. החיילים פתחו באש לעבר המחבלים ודיווחו על פגיעה. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. גורמי צבא ציינו, כי במהלך הלחימה בבינת ג'בל ובמרון א-ראס נהרגו לפחות 50 מחבלי חיזבאללה. בצה"ל מעריכים, כי מתחילת המבצע בלבנון נהרגו לפחות 200 מחבלים.
בצה"ל דיווחו, כי בין 130 היעדים שהופצצו במהלך הלילה נמנה בסיס בבקעת הלבנון שבו פעלה יחידה מפעילי חיזבאללה, האחראית לירי רקטות ארוכות טווח. כמו כן, הותקפו 57 אתרים שישמשו את פעילי החיזבאללה, בהם אוהלים, מנהרות ותחנת דלק, 6 מרכיבי תקשורת של הארגון ו- 6 משגרים אשר שימשו לירי רקטות לעבר ישראל.
כבר אמש פתח צה"ל בהרעשה כבדה על כל הכפרים בדרום לבנון הקרובים לגבול עם ישראל. כמו כן הגיב צה"ל להתקפת פצצות מרגמה ורקטות לעבר מטולה. התקפת החיזבאללה נערכה מקרבת הגבול וצה"ל תקף את מוקדי הירי.

צה"ל קורא לתושבי דרום לבנון להתפנות צפונה

צה"ל קרא לתושבים הגרים בכמה ישובים נוספים בדרום לבנון להתפנות מבתיהם עד השעה 10:00 בבוקר, יום שישי, ולנוע צפונה. ההודעה ניתנה על-מנת למנוע פגיעה באזרחים שאינם מעורבים ולמען ביטחונם האישי של תושבי האזור.
בהודעת צה"ל ששוגרה ליישובים נאמר, כי כל רכב אשר ינוע באזור לאחר השעה 10:00, וכל המפר הוראה זו, מסכן את חייו וחיי בני משפחתו.
בצה"ל פירטו את היישובים אשר נקראו להתפנות:
קלילה במערב, דרך צדיקין, סולטניאה, מג'דל סלם ועד לנקודה מערבית לכפר חולה, צמוד לגבול ישראל לבנון.
בצה"ל סיפרו, כי ההודעה הועברה לתושבים גם באמצעות גורמים מקומיים וכלי תקשורת בשפה הערבית.
הודעה זו מצטרפת לקריאות שהעביר צה"ל בעבר, באמצעות כרוזים, גורמים מקומיים וכלי תקשורת בשפה הערבית, לכלל האוכלוסיה האזרחית שמדרום לנהר הליטאני שבלבנון להתפנות מבתיהם ולנוע צפונה מעבר לנהר הליטאני.
גורמי צבא מדגישים, כי קריאה זו נעשית למען ביטחונם האישי של תושבי האזור, שכן אזור דרום-לבנון הוא אזור לחימה ופעילי ארגון הטרור חיזבאללה פועלים מתוך ריכוזי אוכלוסיה אזרחית תוך ניצולם כ"מגן חי".

תאריך:  28/07/2006   |   עודכן:  28/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יואב יצחק
הרמטכ"ל ביקש להביא להכרעה מהירה ולקדם עצירת המלחמה כפי שאירע בתקופת ממשלת נתניהו    נדחתה הצעת בן-אליעזר להיכנס לשטח הלבנוני "עד האוולי"
מתי טוכפלד
שר הביטחון והרמטכ"ל במסיבת עיתונאים משותפת    חלוץ: "הפיתרון לא צבאי בלבד"    פרץ: אנחנו מתכוננים לכל אפשרות    מצהיר: ישראל לא תתקוף את סוריה
הדר פרבר, לונדון
כך טוען "מטרו" - העיתון הפופלארי שמחולק חינם ברכבת התחתית בלונדון    התקשורת הבריטית "שוכחת" לסקר את הפגיעה הקשה בצפון הארץ    שרת הפנים הבריטי: ארה"ב מעבירה פצצות לישראל דרך בריטניה
הילה רפופורט
העיתון הסעודי "אל-וואטן", טוען ישראל מהאמריקנים אור ירוק לכניסה ללבנון עד לנהר הליטני    האישור ניתן במהלך ביקורו של רה"מ אולמרט בוושינגטון בחודש מאי    מידע זה מצוי בידי המודיעין של חיזבאללה    עקב כך הציג נסראללה "תוכנית הגנה אסטרטגית" ויצא למלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il