X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה טוענת כי יוזמתו של שר הפנים לשלול אזרחותו של ח"כ ואסל טאהא אינה חוקית מדגישים: ככלל, הדין הפלילי הוא האמצעי הראוי להתמודד עם מעשים אסורים, ולא שלילת אזרחות
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח שיגרה לשר הפנים, השר רוני בר-און, מכתב בו היא מדגישה כי רצונו לשלול את אזרחותו של ח"כ ואסל טאהא היא אינה חוקית. במכתב ששיגרה האגודה היא מבקשת מהשר לחזור בו מיוזמתו.
"חומרתה היתרה של הצעתך", כותב עו"ד עודד פלר בשם האגודה לשר הפנים בר-און, "נובעת מן הלגיטימציה למגמות הרעות והגזעניות, שקנו להן שביתה במקומותינו, הקוראות לשלול את מעמדם של אזרחי ישראל ותושביה הערבים, ובמיוחד של נבחרים מקרב הציבור הערבי".
הוא מציין בדבריו, כי אזרחים ותושבים יהודים הורשעו לא פעם בעבירות של בגידה ומסירת סודות למדינות אויב, ואולם איש מהם לא איבד את מעמדו בישראל. "ההצעות לבטל את מעמדם של אזרחים ותושבים ערבים מועלות ביחס לאנשים שאף לא הועמדו לדין. אין זאת, כי העלאת האפשרות לעשות שימוש בסמכות לביטול מעמד מבקשת להטיל אימה על הציבור הערבי ועל נבחריו, להביא לסתימת פיות ולהעביר מסר משפיל ומפלה, לפיו מעמדם של אזרחי ישראל ותושביה הערבים הוא מעמד על תנאי שאינו ברור מאליו", הוא מציין.
במכתב כותב עו"ד פלר לשר הפנים: "מפרסומים בתקשורת למדנו על בקשתך מן היועץ המשפטי לממשלה, לבחון אפשרות לשלול את אזרחותו של ח"כ ואסל טאהא, וזאת בעקבות התבטאויות, הנוגעות לחטיפת חיילים ישראלים, אשר פורסמו באתר האינטרנט 'איסלאם אונליין', ויוחסו לח"כ טאהא".
עו"ד פלר מציין, כי ח"כ טאהא גורס, כי הדברים המיוחסים לו מבוססים על תרגום מוטעה של התבטאויותיו לעברית, וכי הדברים כלל לא נאמרו על-ידו.
"ברי, כי שלילת האזרחות בנסיבות אלה היא בלתי חוקית ואין לה יסוד, ומן היועץ המשפטי לממשלה מצופה, כי ימהר להבהיר זאת. ברם, החומרה שבעניין אינה נוגעת רק לשלילת האזרחות בפועל. ההצעה לבחון בנסיבות אלה שימוש באמצעי בלתי דמוקרטי ודרקוני כל כך היא לבדה בלתי לגיטימית וראויה לכל גינוי", כותב העו"ד לשר הפנים.
במכתבו הוא מציין, כי אזרחות היא זכות יסוד. "נאמנה של הזכות בישראל הוא שר הפנים. בידיו הופקדה החובה להגן על הזכות ולשמור עליה. הוא אינו רשאי לעשות בה כרצונו, ואינו רשאי להפקיעה כאמצעי עונשי", הוא כותב ומתייחס על פסיקה בנושא מבית המשפט העליון האמריקני.
הוא ממשיך ומציין, כי בפעם הראשונה, שהחליט שר הפנים לשלול את אזרחותו של אדם בישראל בשל "הפרת אמונים", הודיע היועץ המשפטי לממשלה, כי כיוון ששלילת אזרחותו של אדם בישראל מטעם זה הינה "צעד חמור ומרחיק לכת", לא ייעשה הדבר, אלא אם אותו אדם "היה מעורב בפעילות עוינת וחמורה נגד בטחון המדינה" וניצל את אזרחותו הישראלית לצורך פעילות זו.
"ההתבטאויות המיוחסות לח"כ טאהא – קשות וצורמות ככל שתהיינה – אינן עולות כדי פעילות עוינת וחמורה נגד בטחון המדינה, וודאי שהאזרחות הישראלית לא 'נוצלה' לצורך פרסומן" הוא ממשיך וכותב.
עו"ד פלר מוסיף, כי במידה וקיימת עבירה כלשהי - ההליך הפלילי הוא ההליך המתאים ביותר להתמודד עמה ולא מעשה קיצוני, לדבריו, כשלילת אזרחות. "ככלל, הדין הפלילי הוא האמצעי הראוי להתמודד עם מעשים אסורים, ולא שלילת אזרחות. הסמכות לשלול אזרחות היא סמכות קיצונית מאוד שאין לה מקבילה במדינות נאורות", הוא כותב במכתבו ומוסיף, כי דברים אלה נטענו מפי נציגי המדינה בפני בג"צ בפרשת אלראי, שם נדרש בית המשפט להורות לשר הפנים לשלול את אזרחותו של יגאל עמיר מטעמים של "הפרת אמונים".
במקרה זה המדינה הודיעה לבית המשפט, כי היא רואה לנכון להימנע ככלל מהפעלת הסמכות לבטל אזרחות, אותה היא מגדירה "צעד דרסטי וקיצוני". בג"צ קיבל את עמדת המדינה ופסק, כי הדין הפלילי הוא הדרך להוקיע מעשים אסורים ולהביע הסתייגות וסלידה מהם.
לא מכבר ביטל בג"צ את החלטת היועץ המשפטי לממשלה לנקוט הליכים פליליים נגד ח"כ עזמי בשארה בגין התבטאויות בזכות פעילות ארגון חיזבאללה, ופסק, כי יש להימנע מהליכים אלה מחמת פגיעתם הקשה בחופש הביטוי הפרלמנטרי ובחירויות היסוד הפוליטיות הקשורות בו. "הדברים המיוחסים לח"כ טאהא אינם עולים, אם כן, אפילו כדי הגשת כתב אישום, קל וחומר שאינם יכולים לשמש בסיס לשלילת אזרחות", הוא מדגיש.

תאריך:  01/08/2006   |   עודכן:  01/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
כך חושב רוב הציבור בישראל, על-פי סקר חדש שיזם הליכוד העולמי    קצת למעלה משליש מהציבור משוכנעים כי ההתנגדות לישראל נובעת ממניעים אובייקטיביים
מתן פריידין
עוה"ד דוד חודק, שייצג את חברת פז שזכתה במכרז על בתי הזיקוק באשדוד, מספר ל- Nfc על מאחורי הקלעים של העסקה
מירב לוי
עמי הירשטיין, מנכ"ל רשת מלונות דן, ישמש כממלא-מקום הנשיא
יפעת גדות
מחקר גילה כי הסיכון להפלה בקרב האמהות לעתיד היה גבוה יותר ב-60% כאשר האבות היו בגילאים 40 ויותר בהשוואה לנשים שבני הזוג שלהן היו בני 25-29
מחלקה ראשונה
אפרים הינו בעל ניסיון רב בענף הספנות    בתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל בכיר לספנות קווית בחברת צים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il