X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר ראש אגף התקציבים באוצר, קובי הבר, ל-TheMarker: "אי אפשר לשקול פריצה של מסגרת התקציב ובאותו זמן להמשיך ולשלם הסכמים קואליציוניים במיליארדי שקלים"
▪  ▪  ▪

"אנחנו מקבלים כיום דיבידנד ענק על האמינות התקציבית שלנו: היציבות של הבורסה ושל הדולר, והשמירה על דירוג האשראי הבינלאומי של ישראל. האמינות שלנו התבררה כגורם מאוד משמעותי - ואסור לאבד אותה. לכן אסור לעשות תרגילים בתקציב, ואסור גם לפרוץ את מסגרת התקציב" - כך אומר ל-TheMarker ראש אגף התקציבים באוצר, קובי הבר.
הבר, הנחשב לאיש החזק במשרד האוצר, עסוק בימים אלה בהכנת הצעת התקציב ל-2007, בשעה שהאי-ודאות לגבי הרכב התקציב ושמירת המסגרת שלו גדולה מתמיד. מערכת הביטחון קיבלה כבר תוספות תקציביות גדולות על חשבון תקציב 2006, והיא דורשת תוספת של עוד 4 מיליארד שקל בתקציב 2007. גם תחזית הצמיחה וההכנסות של המשק לוטה בערפל. "אנחנו מתכוונים לבדוק את עצמנו מחדש בתחזיות הצמיחה וההכנסה כדי שלא יהיו לנו פספוסים כמו שהיו במיתון של 2003-2002", אמר.
הבר דוחה את התבטאותו של הנגיד סטנלי פישר ולפיה אם מצב הלחימה יוחרף ניתן לשקול העלאת מסים. הבר אומר שלא יהיו מסים חדשים וכי הטלת היטלים מיוחדים, כמו היטל שלום הגליל מ-82', "זה בכלל פאסה. בהנחה שלא תהיה הידרדרות יוצאת דופן במלחמה - לא יהיו מסים חדשים".
לדבריו, "אפשר לתרץ עם המלחמה את פריצת מסגרת התקציב, אבל חברות דירוג האשראי יגידו, ובצדק, 'הבנו שפרצה מלחמה ואתם צריכים כסף; אבל מדוע באותו זמן אתם ממשיכים בעסקים כרגיל, ומשלמים הסכמים קואליציוניים במיליארדי שקלים?' יש לנו הסכמים קואליציוניים - העלאת שכר מינימום, עצירת הקטנת קצבאות הילדים - שעולים 3.5 מיליארד שקל. יש לנו גם החלטה על פיתוח הנגב והגליל - וגם זה יעורר שאלה של קביעה מחדש של סדר העדיפות. זה סוג השאלות שהעמידה בהן היא שיוצרת את האמינות שלנו בעולם".
הבר התייחס לדרישות הגוברות לפיצוי כלכלי לחלקים גדולים במשק ואמר: "צריך לתת את הפיצוי החכם והנכון, אבל בעיקר צריך לקבל החלטות שלא תחת הדי הקטיושות". על ההצעות לפיהן יש להקים מינהלה לשיקום יסודי של הגליל, ברוח תוכנית מארשל, אמר הבר: "אני שומע את כל המארשלים, וגם את כל אלה שעושים לי מארשים של תזמורת. בשלב הזה אני מעדיף לקבל החלטות בשקט". הבר גם חושש כי מרוב כוונות טובות לשיקום הגליל, "נקים לנו מפלצת שאחר כך לא נדע איך לטפל בה".

תאריך:  06/08/2006   |   עודכן:  06/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף רותם
הרווח הנקי ירד ב-8% לעומת הרבעון הראשון, בין השאר בשל הוצאה של 301 אלף שקל על אופציות למנהלים ברבעון השני    המנכ"ל גיא אליאב: "חלק מהפעילויות החדשות כרוכות בהגדלת סעיפי ההוצאות שלנו אך אני משוכנע שמדובר בפעילויות שיהוו את מנועי הצמיחה העתידיים של תפוז"
עומר שיקלר
במהלך ישיבת הממשלה נודע, כי צה"ל לכד מחבל אשר השתתף בפעולת החטיפה של שני חיילי צה"ל    המחבל הועבר לחקירת כוחות הביטחון
הדר פרבר
"זאת כל עוד נמשך הכיבוש", כך אמר יושב-ראש הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי    חיזבאללה: לא תהיה הפסקת אש עד שחיילי צה"ל יצאו מלבנון    שגריר אירן לצרפת דוחה את ההאשמות שאירן מסייעת לחיזבאללה
מחלקה ראשונה
תמיר פורת, בן 40, נשוי+2, הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים בהצטיינות של האוניברסיטה העברית
יפעת גדות
חברת מדקס-סקרין הישראלית פיתחה טכנולוגיה המאפשרת בדיקה שאינה פולשנית לאיתור ומניעה מוקדמת של הפרעות ומחלות שונות    מחקרים קליניים שנעשו באמצעות המכשיר מוכיחים אחוז דיוק של מעל 80% ויותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il