X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
לדברי האגודה המיכלים בצבע כחול אינם מופנים למיחזור בשל היעדר דרישה לחומרהגלם הכחול
▪  ▪  ▪

מנכ"ל אדם טבע ודין פנה בקריאה לשינוי צבע המכלים לארבע חברות בארץ העושות שימוש במכלים כחולים. המדובר בחברות: מעיינות עדן בע"מ, המשווקת את המותג "מי עדן", נביעות טבע הגליל בע"מ, המשווקת את המותג "נביעות", יפאורה תבורי בע"מ, המשווקת את מי "עין גדי" וטמפו, המשווקת של "סאן בנדטו".
הקריאה לשינוי צבע המכלים באה לאחר שהתברר כי על אף איסוף מכלי פלסטיק רבים על-ידי הציבור, במסגרת חוק הפיקדון ובמתקני האיסוף הפזורים בערים השונות, כמות משמעותית של מכלים, העולה בהתמדה, אינה ממוחזרת כלל.
המדובר במכלי הפלסטיק בגוון התכלכל והכחול, בהם משווקים בקבוקים רבים של מים מינרלים בארץ. מכלים אלה אינם מופנים למיחזור בשל העדר דרישה לחומר הגלם הכחול. עקב כך מהווים המכלים מטרד ומעוררים חשש לסכנת שריפה, עקב הצטברותם והערמותם במפעל המיחזור של חברת "אביב" ברמת חובב.
יצוין, כי לאדם טבע ודין נודע כי בעוד המכלים הכחולים עומדים כאבן שאין לה הופכין, משווע המפעל לחומר גלם שקוף ללא גוון, שמקורו במכלים ממחוזרים, אשר בו אין די.
במכתבו ציין ורבורג כי: "המיחזור אינו עוד בבחינת מותרות בישראל, כי אם צורך שעה ממשי הנדרש לאור מצוקת הקרקעות בארץ שאינה מאפשרת השחתת קרקעות על הטמנת כמויות הפסולת העצומות". כמו כן ציין ורבורג כי "המיחזור נדרש כטיפול חלופי לשיטת ההטמנה בה מטופלת רוב הפסולת בארץ, לאור נזקיה של שיטה זו לסביבה, נזקים העלולים להימשך עשרות שנים ולפגוע בבריאות הציבור".
על כן, קרא ורבורג לארבע החברות להירתם למטרה החשובה של שיפור איכות הסביבה, תוך קידום מדינת ישראל אל חיק המדינות החורטות מטרה זו על דגלן ולהצטרף לרוב החברות בעולם, ולמספר חברות בארץ, אשר משווקות מים במכלים לבנים-שקופים בלבד.

תאריך:  17/12/2002   |   עודכן:  17/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
השופטת ברון: נתב"ג הוא שער הכניסה העיקרי לנכנסים לישראל וליוצאים ממנה וסגירת חנויותיה של חברת ריצ'רדסון, תגרום לפגיעה מיידית ברשות שדות התעופה ולנוסעים
שי פאוזנר
בנוסף יפוטרו 100 מעובדי חברת הבת - בנק משכן; ההתייעלות נמשכת למרות ביצוע תוכנית קיצוצים במהלך 2002; הנהלת הבנק הגיע להסכם בנושא עם הוועד - עובדים במצב קשה לא יפוטרו; המפוטרים יקבלו פיצויי מוגדל ובני 56 יפרשו בהסדר פנסיה
הדר פרבר
לפי ההסכם יפרשו לפנסיה תקציבית כ-110 עובדים ו-69 עובדים לפיצויים; במקביל מנהלת החברה מו"מ עם נציגי המהנדסים לגבי פרישתם של כ-50 מהנדסים
הדר פרבר
התערוכה תתקיים בינואר בלאס וגאס
גלית יצחק
היקף החובות בפיגור נאמד בכ-200 מיליון ש"ח; ספקי הציוד הרפואי דורשים כי תינתן בדחיפות הוראה על ביצוע התשלומים המגיעים להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il