X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התאחדות השחייה הבינלאומית (FINA) אישרה שימוש באדני זינוק חדשים
▪  ▪  ▪
כל השיאים ילכו קאפוט? מייקל פלפס (GETTYIMAGES)

שנת 2008 שטרם הסתיימה, הייתה אחת המוצלחות ביותר בענף השחייה. לא פחות מ-70 שיאי עולם נשברו (מתוכם 48 בבריכות אולימפיות), רובם (25) באולימפיאדת בייג'ין ועוד היד נטויה באליפות העולם בבריכות קצרות שתתקיים בחודש הבא בקרואטיה והרוב, אם לא הכל, בזכות טכנולוגיית החלל של חליפות השחייה החדשות.

הדבר מאוד מצא חן בעיני קברניטי הענף שאישרו פיתוח טכנולוגי חדש. הפעם, חברת אומגה השוייצרית שהיא מודדת הזמנים הרשמית של התחרויות הבינלאומיות הגדולות, פיתחה אדני זינוק חדשים בעלי זווית שיאפשרו לשחיין לזנק בזווית גוף שתאפשר יציאה למים עם תנופה חזקה יותר. בישיבת הנהלה של פינ"א הוחלט לנסות את ההמצאה באליפות העולם שתתקיים בשנה הבאה ברומא.

החברה הצהירה שתומכי רגליים מתכווננים יאפשרו לשחיינים לשפר את כניסתם למים כשברך הרגל המניפה תוכל להיות בזווית של 90 מעלות שתיצור פרופיל זינוק אופטימלי. האדנים כבר נוסו בבריכת החימום במלבורן, בזמן אליפות העולם בשנה שעברה ובתחרות מבחן של קוביית המים בבייג'ין בתחילת השנה, כשבעה חודשים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים.

קלוד פוקה, מאמן נבחרת השחייה הצרפתית מודה ש"הפיתוח הזה ישפר בוודאות את התוצאות בבריכה. עם תמיכת האדנים החדשים, המהירות בה שחיין יכול להיכנס למים תהיה בעלת חשיבות מכרעת". הצרפתי המשיך והסביר: "אם שחיין נכנס במהירות גבוהה למים, מהירותו תגבר מתחת למים, כך שנראה פחות טכניקת שחייה ויותר שמירת אנרגיה למשך המשחה כולו".

למרות טענותיהם ודאגותיהם של מומחים בענף כי האדנים יהיו לא פחות שנויים במחלוקת מחליפות השחייה החדשות שעזרו, בין היתר, למייקל פלפס להתחיל דף חדש בשחייה העולמית, ישנה גם טענה מרכזית שהנזק לענף יהיה קטן מזה שעשו החליפות, למרות שלשחיינים בעלי מסת שריר גדולה יותר, יהיה יתרון על פני השאר.

באתלטיקה הקלה השיפורים הטכנולוגיים שהוכנסו לא השפיעו באופן משמעותי על התוצאות, מה שהופך כל שיא עולם לאירוע נדיר ואת הקובע אותו, לספורטאי על. כיום, שבירת שיא עולם בבריכה, מעורר התרגשות קטנה מהרבה מאלו שנשברו לפני עשור. עכשיו, טוענים מומחים רבים כי כמו הדיבורים שהתחילו ב-2007, כך גם הפעם, הם יהיו יותר סביב הציוד ולא השחיין.

פינ"א כבר החליטה להתקין את אדני הזינוק החדשים בבריכה המרכזית בקוביית המים בבייג'ין לפני האולימפיאדה ולהתחרות אתם, אולם הדבר בוטל בגלל שלא כל המדינות יכלו להשיג אותם בזמן כדי להתאמן ולהתרגל אליהם. קורנל מרקולסקו, מנכ"ל פינ"א, אמר בנושא: "פינ"א תתחשב בקריטריון הזה (הכנסת האדנים לכל המדינות) כדי להכניס לתוקף את האדנים עד אמצע מארס לכל המאוחר". ועדה טכנית תתכנס בעניין בסוף ינואר במיאמי כדי ללמוד את כל ההצעות שיונחו לפניה ע"י ועדת שחייה מיוחדת שתבחן את הנושא בתחרות סבב הגביע העולמי שהתקיימה בתחילת החודש בשטוקהולם שבשבדיה.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/1/107371.jpg

תאריך:  27/11/2008   |   עודכן:  27/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
7 בני ערובה שוחררו מאזור המרכז היהודי במומבאי    מאוחר יותר נשמע פיצוץ עז במתחם בית נרימאן    דיווח: איש מהחטופים בבית חב"ד לא נשאר חי
איציק וולף
שרת החוץ כינסה את בכירי משרדה לדיון חירום בעקבות סדרת הפיגועים המשולבים בעיר מומבאי שבהודו    "כל סיוע אפשרי שצריכים בהודו אנחנו ניתן"
מוטי פשכצקי
שני הבלמים החליפו קללות, המאמן פוצץ את האימון
איציק וולף
עידן יוסף
מועצת הרשות השנייה לא הסכימה להאריך ל"ישראל 10" את הזיכיון לנוכח אי עמידה בהתחייבויות    החלטה סופית תיפול בעוד 3 חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il