X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היריבה של חיפה מעולם לא עברה סיבוב באירופה. הכוכב: אוסטפנקו
▪  ▪  ▪
הכוכב הגדול. אוסטפנקו (Gettyimages)

אקטובה אלופת קזחסטאן, על הנייר כמובן, לא נמנית על הקבוצות החזקות ביותר שחיפה היתה יכולה לקבל, אבל למרות שמדובר בקבוצה מהליגה המדורגת 45 באירופה, היא עדיין יכולה לעשות צרות.

המועדון הצעיר יחסית הוקם ב-1967 ולאחר שנים קשות בסוף שנות התשעים (בהן שיחק בליגות נמוכות), חזר לליגה הבכירה ומאז יודע בעיקר הצלחות. את כל תאריו קטף בעשור הנוכחי עם אליפויות ב-2005, 2007 ודאבל ב-2008. אמנם מדובר בקבוצה שמעולם לא עברה שלב באירופה, עם כשלונות בשלוש השנים האחרונות מול קבוצות מלטביה, אוסטריה ומולדובה, אבל העונה היא כבר גברה 0:4 בחוץ על FH האיסלנדית (או, בשמה המלא: הפנארפיורדור) ונמצאת בדרך הבטוחה למפגש עם החיפאים.

את הסגל של הקבוצה מפארים שחקנים מסדר הגודל של אנדריי לאבריק, בלם נבחרת בלארוס לשעבר, וסרגיי אוסטפנקו, חלוצה הצעיר של הנבחרת המקומית. בנוסף יש לציין את מוראט טלשב, סקורר מקומי שמרבה לעבור קבוצות ושכבר כבש יותר ממאה כיבושים בליגה, אבל רשם מעט מאוד הופעות בנבחרת. לקבוצה מספר זרים (או כאלה שמחזיקים בדרכון כפול), כשכולם נמנים על מדינות ברית המועצות לשעבר.

אקטובה מחזיקה ביתרון אחד קטן (ואולי לא קטן?) על מכבי חיפה, והוא שהיא במצאת כבר בעיצומה של העונה. אחרי 14 מחזורים בפרמיירליג הקזחית היא מדורגת ראשונה, בדרך לאליפות נוספת, 4 נקודות מעל ליריבתה לוקומוטיב אסטנה (שבימים אלה רואה את קבוצת האופניים של העיר, בה רוכב לאנס ארמסטרונג, מתחרה בטור דה פראנס). זאת על אף שבלוקומוטיב משחקים זרים משמעותיים בהרבה,  כגון אנדריי טיחונוב, איגור טיטוב (ביחד מחזיקים ב-70 הופעות בנבחרת רוסיה), בלם נבחרת ניגריה בעבר פטריק אוביה ומקסים שאצקיך האגדי, גדול השחקנים הואזבקים בדורות האחרונים.

האצטדיון הרב תכליתי, אקטובה סנטרל סטדיום, נבנה ב-1975 ומכיל 13,500 מקומות. העיר עצמה מונה כ-320,000 תושבים משלל רקעים אתניים (כולל יהודים). משמעות שמה היא "הגבעה הלבנה", ומתייחס לאיזור בו הוקמה העיר (לפני שהתרחבה). בעיר נולד ואלרי ליוקין, מדליסט הזהב בהתעמלות (תחת הדגל הסובייטי), ואביה ומאמנה של נסטיה ליוקין, שזכתה בזהב עבור ארה"ב בבייג'ין בקרב רב. ויקטור פצאייב, קוסמונאוט שהיה הראשון לתפעל טלפסקופ בחלל החיצון ומת בדרכו חזרה ארצה עם המעבורת סויוז 11 ב-1971, גם הוא יליד העיר.

במידה והקבוצה הקזחית תיכשל בצורה מופלאה בגומלין וחיפה תיאלץ לטוס לאיסלנד בשלב הבא (בהנחה שהיא עצמה כמובן לא תפסיד ביותר משישה שערים בצפון אירלנד...), היא צפויה למפגש מול אימפריה מקומית. עם ארבע אליפויות, שלושה גביעים וחמישה גביעי ליגה מאז 2002, FH נמצאת בתקופה הטובה ביותר בהיסטוריה שלה (מאז הוקמה ב-1929). למרות זאת, בקבוצה כמעט ואין אפילו שחקנים הנמנים באופן קבוע על סגל הנבחרת. הבעיה היחידה במפגש מולם תהיה כמובן הצורך לבטא את שמם המלא: פימליקאפלאג הפנארפיורדור. נשמע יותר כמו משהו מספריו של ג'.ר.ר טולקין מאשר קבוצת כדורגל אמיתית.

תאריך:  17/07/2009   |   עודכן:  17/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
התנודתיות הגדולה בשווקים מאז החל המשבר הביאה את סוחרי היום - שלא נראו מאז התפוצצות בועת הדוט.קום - בחזרה לשווקים
איציק וולף
יו"ר הכנסת מוטרד מן העימותים המחריפים בבירה    "אי-אפשר להתעלם מהעימותים ההולכים ומחריפים בירושלים, והדבר מחייב דיון ציבורי דחוף"
גיא חג'ג'
עשרות אלפי אנשים הגיעו אמש לפארק הירקון, לצפות ב"לה סקאלה בפארק", והתנהגו למופת. הרקוויאם של ורדי נשמע מצוין באוויר הפתוח
עופר וולפסון
החברה זינקה בקלות מעל תחזיות וול-סטריט והציגה גידול של 12% ברווח הרבעוני ל-3.1 מיליארד דולר    החברה העלתה גם את תחזיות הרווח לשנה כולה    הגידול - בעיקר בתחומי השירותים והתוכנה
עופר וולפסון
הגישה הצעה מרוככת לאיחוד האירופי במטרה להשלים את ניסיון ההשתלטות על אוסטריאן איירליינס    זכתה בחודש שעבר באישור לרכוש את בריסל איירליינס    חששות באיחוד מהיווצרות מונופול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il