X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שליחת אתר ספורט 5 היתה עם הקבוצה האוסטרית בוולנסיה
▪  ▪  ▪
האוהל של KTM בוולנסיה. צפו בתקציר המרוץ

בוקר ראשון שעבר בוולנסיה, והיסטוריה עומדת להתרחש: KTM, הקבוצה המזוהה עם הגוון הכתום, תשתתף בפעם האחרונה במירוצי המוטו GP. ואני, ברת מזל שכמוני, קיבלתי הזמנה להיות שם כשזה קורה – בהכנות האחרונות ועם הצוות במוסך בזמן המירוץ של ה-125 CC.

 

לחימום התבקשתי לא להגיע. היה מתוח, כיוון אחרון לאופנועים ושיחה אחרונה עם מנהלי הקבוצה. שלושת האופנועים של KTM נמצאים במוסך 33 בסופו של הפיט ליין: מארקז 93, באוביר 16 ופאוגרהארט 50. עבור מארקז, הרוכב המוביל של KTM , מדובר במשחק ביתי. המשפחה הגיעה לעודד, כמו גם הקהל הספרדי שרוצה לראות אותו על הפודיום.

אנחנו מקבלים את אישורי הכניסה ומתחילים בצעידה לעבר קו הזינוק, הרוכבים (אחרי הקפה) והטכנאים (אחרי התנעה של האופנועים) יגיעו קצת מאוחר יותר. דורוטאה, אשת העיתונות של הקבוצה האוסטרית הקטנה, מגיעה עם נערות המטרייה, שלוש עלמות חן חמושות בג'ינס מהבית וחולצה מכופתרת של המפעל. חוץ מהסקס אפיל שהן מוסיפות לספורט, הן גם מסוככות על הרוכבים בשעת הצורך. מי אמר שהחיים קלים?

התדרוך של דורוטאה מתחיל וההוראות ברורות: לא לפתוח בשיחות חולין, לא להלחיץ את הרוכב או לעשות תנועות שיפריעו לו להתרכז – ולא לפלרטט! עבור שתיים מהנערות מדובר בהופעת בכורה, אבל דווקא כרמן – הספרדייה השחרחרה שמופיעה למירוץ השמיני שלה – מקבלת אזהרה אישית שלא לשוחח עם הרוכבים. הבנות חוששות שהרוח החזקה תסבך אותן, אבל גם על זה חשבו ב-KTM – קל להחזיק את המטריות ולהפוך אותן בחזרה.

במקביל עולות על המסלול נערות הדגלים המסייעות לציין את מיקום האופנועים על קו הזינוק, ואנחנו בעקבותיהן. אנשי הצוות סוחבים גנרטורים, צמיגים ושתייה צועדים מקצוות הפיטס ואיתם צוותי הטלוויזיה והצלמים. על האופנוע של מארקז מודבק שלט תמיכה בסמברה, הרוכב הצ'כי שנפצע קשה במרוץ סופרבייק ומרותק למיטתו בבית החולים ללא יכולת תנועה ברגליו.

הספרדי בן ה-16 מתחיל את המירוץ מהמקום הרביעי בשורה הראשונה, באוביר האמריקאי מזנק 16 ופאוגרהארט הנורבגי 30. אני עומדת לצד פרנצ'סקו, מנהל הקבוצה השרמנטי. הוא מחויך ורגוע, אבל רואים את העצב בעיניו בעקבות התפרקות המשפחה המוטורית שניהל. חלק מצאו עבודה חדשה לעונת 2010, פרנצ'סקו עדיין לא יודע מה יעשה ולגבי המרוץ שעומד להתחיל – הכל תלוי רק ברוכבים. הקבוצה עבדה ללא הפסקה מיום חמישי, ועכשיו זה מחוץ לשליטתם.

השלט "3 דקות לזינוק" מונף, וזה הסימן שלנו לחזור למוסך. עם הרוכבים נשאר איש צוות אחד.
גם רוסי, היידן, סטונר ובאוטיסטה באים לראות את הזינוק: סימון (אלוף העולם הטרי) ראשון, סמית האנגלי מהשני, ואסקז מהשלישי והשד הספרדי מארקז מהרביעי. אנשי הצוות נעמדים בסככה על סף המסלול, ומשם הם צופים במרוץ על גבי מסך הטלוויזיה ומעבירים מידע בעזרת מספרים וקודים על שלט הפיטס.

בזמן שאנחנו מתמקמים במוסך, מוקפים במשפחתו וחבריו של מארקז, הרוכבים מסיימים את החימום ויוצאים לדרך, ל-24 הקפות. מארקז מזנק טוב ואז מתנדנד בין מקומות 4 ל-7, כאשר סימון וסמית' פותחים פער מהמתחרים. רמת הלחץ גבוהה, אמא מארקז כוססת ציפורניים. בנה המוכשר, ללא ספק פוטנציאל, ידוע בטמפרמנט ספרדי, עם הרבה תעוזה, רוכב מהיר שמתרסק יותר מדי, אבל כמו שחכמים ממני אמרו - אפשר ללמד רוכב לא להתרסק, אי אפשר ללמד אותו לרכב מהר. בשנה הבאה הוא יעשה את הטריקים שלו בקבוצת דרבי.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/4/147234.jpg

בהקפה המסיימת, ואחרי שלאחרונה נראה במקום החמישי, מארקז נעלם מהמסך. מתוח מאוד בסככה, לא בדיוק ברור מה קרה. חוץ מהרצון לסיים במקום טוב, ישנו גם חשש שהוא נפצע. אמא מארקז ואחיו הצעיר לחוצים וצועקים על המסך כדי שיעדכנו מה קרה. באוביר ופאוגרהארט, שני הרוכבים הנוספים של הקבוצה, שכבר התרסקו לפני כן וחזרו למוסך, צופים גם הם בחרדה. החלום על פודיום אחרון התמוסס, אבל העיקר שהילד בסדר וחזר למרוץ. לא באשמתו הוא נחתך על ידי רוכב אחר, אוליבייה, וסיים שמיני. דורוטאה דומעת ופרנצ'סקו, אחרי כמה ראיונות לטלוויזיה הספרדית, יושב על הכסא של מארקז. שקט, מאוכזב, אבל ממשיך לשדר יהיה בסדר. גם מארקז מתראיין. רגוע, בוגר מאוד יחסית לגילו. אחרי זה הוא מחלק חתימות ומצטלם עם המעריצים. יש לו את זה.

KTM, שהשתלבה בליגה המוטורית החל מ-2003, סיימה על המדרגה העליונה ב-14 מרוצים מתוך 46 פודיומים וטיפחה רוכבים בולטים כמו קאליו, טאלמשי, דה רוזה (רוקי השנה ב-250) ועוד רבים וטובים.
גם הייתה לה נציגות בקטגוריית ה-250 ולתקופה היא סיפקה מנוע לאלוף העולם לשעבר קני רוברטס. עצוב, אבל זו דרכו של עולם בתקופה כלכלית הקשה. KTM תמשיך בליגת הרוקי של המוטו GP, ותעמיק את השתלבותה בליגות האוסטרית והגרמנית. אני אישית מקווה שנוכל לראות את הצוות הכתום חוזר לפאדוק במהרה.

תודה לעדי מרדבול ישראל שסייעה באישור לכניסה למוסך של KTM.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/2/147232.jpg

תאריך:  15/11/2009   |   עודכן:  15/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יונתן שרון
אחרי שהבין שהטוסט, האבוקדו והביצה קשה של סבתא לא מייצגים את הקולינריה הצ'כית, יונתן שרון שם פעמיו ל'פראג הקטנה' ולמד, בעזרת הרבה בירה, בשר וגבינות, מהי מסורת צ'כית אמיתית
אתי אפללו
החברה פעלה שלא לפי כללי ארגון ויזה    הודיעה כי קיבלה קנס בגובה 12 מיליון יורו    נושאי משרה בכירים בכאל אינטרנשיונל הושעו מתפקידם
ענבל שטראוס
אמריקני, סקנדינבי ותימני נפגשים בבית קפה    נשמע כמו בדיחה? ב'מילשטיין' הרחובותי כמעט כל עדה מקבלת ארוחת בוקר משלה    ענבל שטראוס יצאה לטיול קולינרי מסביב לעולם
מאיה חסון
החלוץ הגיע לאימון עם קרסול נפוח זכר לפציעה מיום חמישי האחרון
ספי קיני
על-פי הערכות, הקבוצה שווה כ-680 מיליון שקל - גבוה ב-140% משוויה בבורסה    במסגרת הפיתוח מתכוונת המשביר להקים רשת מרכולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il