X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תחילה דחו השניים את הפגישה; בוטלה הישיבה בכנסת שתוכננה ליום ראשון הקרוב; האוצר מסיר כוונתו לחוקק את התוכנית הכלכלית; ההסתדרות קיבלה מסמך לפיו לא תהיה חקיקה בעניינים הקשורים ליחסי עובדים; בעקבות זאת חזרה בה ההסתדרות מאיום השביתה
▪  ▪  ▪

מזכ"ל ההסתדרות, עמיר פרץ, דחה (יום ה', 10.4.03) את פגישתו עם שר האוצר, בנימין נתניהו, שתוכננה לשעה 11:00. לטענת דובר ההסתדרות, הפגישה בין השניים תואמה מבלי להתחשב בסדר יומו של פרץ, ולכן דחה אותה.
עם זאת, צוותי המו"מ של האוצר וההסתדרות נפגשו היום ב-16:30.
תחילה נדחתה גם פגישתו של שר האוצר עם מזכ"ל ההסתדרות שהיתה מתוכננת לשעות הערב. אולם מאוחר יותר, הוחלט על-פי בקשתו של השר נתניהו לקיים את הפגישה בשעה 22:00 בלשכתו ברמת גן.
בעקבות המשך המשא-ומתן בין האוצר להסתדרות, בוטלה ישיבת מליאת הכנסת שהיתה אמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב כדי להצביע על התוכנית הכלכלית.
בכירי האוצר וההסתדרות חתמו אתמול (יום ד', 9.4.03) על הסכם המפסיק את כל העיצומים והשביתות.
אתמול בערב קיבלה ההסתדרות מהאוצר הבטחה שנחתמה על שלושה מסמכים. כך הוחלט שלא תהיה חקיקה בעניינים הקשורים ליחסי עובדים - כל עוד יש מו"מ. המסמך מפרט שורה של עניינים שלא יהיו בתוכנית הכלכלית.
בהסכם הודיעו במשרד האוצר שהם מסירים את כוונתם לחוקק את התוכנית הכלכלית - בהסתדרות הודיעו, כי הם מסירים את איום השביתה לכל תקופת המו"מ. כמו-כן הוחלט, שיוקפאו כל העניינים הנוגעים ליחסי עבודה המוזכרים בתוכנית הכלכלית של הממשלה ובדוח יצחקי. בעניין אחיות לבריאות הציבור וההחלטה להעביר את טיפות החלב לקופת חולים נחתם הסכם שהתוכנית הזאת תוקפא, לפי שעה.
"אני פונה לכולם לחזור לעבודה סדירה ובכך לתת שירות לאזרחים. ואנחנו מבשרים בכך שכולנו יוצאים לחג הפסח עם פעולה תקינה של כל המערכות, העובדים בשלטון המקומי עובדי המדינה טיפות חלב. בבוודאי שהשביתה הכללית שהיתה מתוכננת למחר תידחה כל עוד מתקיים המשא-ומתן". כך אמר הערב יו"ר ההסתדרות.
כבר הערב יחלו הצדדים במשא-ומתן על התוכנית הכלכלית, ידוע שלא מדובר במו"מ קל.
שר האוצר הבהיר יום קודם (9.4.03) להסתדרות שעליה להפסיק את העיצומים במשק וההיערכות לשביתה הכללית, שאם לא כן ימשיך האוצר בהליך החקיקה של התוכנית הכלכלית.
בתגובה להבהרת האוצר, השיבה ההסתדרות, כי תסכים לדחות את השבתת המשק אם יבוטל איום. אולם, במקביל הבהירה כי יימשכו העיצומים ברשויות המקומיות ושל עובדי המדינה. מההסתדרות נמסר כי טרם הגיעה תשובה ממשרד האוצר.
בראש צוות המשא-ומתן של האוצר עומד המונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי. באוצר מבהירים כי הבסיס למשא-ומתן הוא הסרת איום השביתה בתמורה לעיכוב הליך החקיקה.
בראיון לרשת ב', אמר אביב בושינסקי, ראש המטה של נתניהו כי, "התקשורת הפכה את הסכסוך לקרב של ראש בראש, וזאת שגיאה פטאלית. לפני כשבועיים אישרה הממשלה את התוכנית הכלכלית ברוב חסר תקדים, מה שהפך את התוכנית למקובלת על כל הממשלה ולא רק על שר האוצר. נראה שיו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, מתנהג כאילו זה הקלף שלו, במקום להסתכל על טובת המשק כולו. ההסתדרות מעסיקה יחצ"נים משלמת להם ככל הנראה הרבה כסף, לאור הקמפיין שמתנוסס בכל רחבי תל אביב, בעוד שלממשלה אין כסף לשלם לספקים שלה".
יום קודם התקבלה ההחלטה בהסתדרות להשבית את המשק. ההחלטה התקבלה בישיבה שהתקיימה בהשתתפות נציגי הוועדים הגדולים. ואולם, בעקבות לחץ על ראשי ההסתדרות, הכריז מזכ"ל ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ - בראיון לחיים יבין בערוץ 1, כי הוא דוחה את השביתה ב-24 שעות, כדי לאפשר מו"מ עם משרד האוצר.
פרץ הודיע, כי הוא מוכן להיכנס למו"מ אינטנסיבי, פתוח לתקשורת, כדי ששר האוצר לא יוכל לעשות יותר "משחקי טלוויזיה", כלשונו, על גבו של הציבור.
פרץ התייחס לדרישת האוצר להמנע, בכל מקרה, משביתה בשלב זה. לדבריו, הוא אינו מוכן שיסתמו לו את הפה ויגזרו שתיקה על המאבק החברתי. השר מאיר שטרית אמר, כי הדחייה ב-24 שעות היא אחיזת עיניים, וכי אין סיכוי לנהל מו"מ ולסיימו תוך 24 שעות. פרץ אמר בתגובה, כי גם הוא אינו מצפה לסיום המו"מ ב-24 שעות, אך עם זאת, הוא מצפה למסמך הבנות.
במסגרת המאבק נגד האוצר, חשף פרץ "מסמך הבנות - התוכנית הכלכלית (החלטת הממשלה מיום 25.3.03)" - ובו הסיכומים של ההסתדרות עם האוצר. לדבריו, האוצר חזר בו ברגע האחרון מהסיכום. הנה הסיכום (ציטוט):
א. שני הצדדים מודעים למשבר הכללי החמור במשק ומדגישים את הצורך לקיים משא-ומתן מיידי על תוכנית כלכלית, במגמה לסכם בהקדם האפשרי את השינויים המתבקשים. על כן, במהלך המו"מ יסירו הצדדים את כוונות החקיקה והשביתה הכללית במשק.
ב. בהתאם לאמור בסעיף א', כל הסעיפים בתוכנית הכלכלית הנוגעים לזכויות העובדים וארגונם, ביחסי העבודה במשק, לאמור: שכר, תנאי עבודה, גמלאות, פנסיה, מבנה העסקה, שינויים מבניים או חקיקה שיש בה משום שינוי של נוהגים ו/או הסכמים ו/או הסדרים קיבוציים, יוצאו מהתוכנית הכלכלית כפי שיסוכם בין נציגי הצדדים.
עד כאן הציטוט.
שטרית תקף את ההסתדרות. בראיון לרשת ב' אמר והפתיע, כי משרד האוצר לא יעכב ולא יסיר את כוונתו לחקיקה בנושא יחסי העבודה, אלא אם יופסקו העיצומים לאלתר. שטרית הדגיש, כי אין הרבה הבדל - מנקודת ראות ציבורית, בין שביתה לבין עיצומים. שכן העיצומים משביתים בפועל פעילויות רבות, וגורמים נזק רב, לרבות סגירת מפעלים. לכן אמר, כי לא נקבעה פגישה עם פרץ, ומו"מ יוכל להתקיים - אלא לאחר שההסתדרות תכריז על הפסקת העיצומים.
פרץ הגיב בראיון לרשת ב', כי ההסתדרות מוכנה להודיע על הפסקת העיצומים מיידית, אם יודיע האוצר על הקפאת החקיקה. לדבריו, התוכנית הכלכלית פוגעת בעובדים, וגורמת לפיטורי אלפי עובדים כבר עכשיו. לכן אמר, כי על האוצר להודיע קודם על הקפאת החקיקה.
ובינתיים: נמשכים העיצומים במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות; אין דוחות חנייה ואין קבלת קהל. העיצומים משבשים סידורים של מאות אלפי אזרחים, ומטרידים את האוצר. שר האוצר דרש מפרץ לבטל גם את העיצומים ולנהל מו"מ פתוח ובתום לב.
קודם לכן, קיבל משרד האוצר מההסתדרות ארכה עד מחר ב-06:00 להבהרת סעיפים בתוכנית הכלכלית. "אם לא נקבל הבהרות, נממש את כוונתנו להתחיל בשביתה ממחר בבוקר" - אמר בצהריים (יום ג', 8.4.03) יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, בכנס של מטה המאבק בהסתדרות. המטה הכולל את ראשי האיגוד המקצועיים ועדי העובדים הגדולים במגזר הציבורי.
לדברי פרץ, על נתניהו להבהיר שלא תהיה חקיקה בתחום יחסי העבודה וחוקים שלא יחליפו הסכמים קיבוציים חתומים". פרץ הוסיף, כי השביתה תהיה מקיפה, ותכלול את רוב ענפי המשק.
במקרה של שביתה - עכשיו מדברים על שביתה החל מיום ה' ב-06:00, לא ינתנו שירותים לציבור במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות. בנמלי הים תופסק טעינה ופריקה של אניות, יבוטלו המראות של מטוסים מנמלי התעופה, סניפי הבנקים יהיו סגורים, והמסחר בבורסה יופסק. בתי החולים יפעלו במתכונת מצומצמת של שבתות וחגים, ומרפאות בתי החולים וקופת חולים כללית יהיו סגורות. בבתי המשפט לא יפעלו המזכירויות, אך השופטים יגיעו לאולמות בתי המשפט.
ראשי הסתדרות ובכירי האוצר הודיעו, כי הם ימשיכו לנהל מגעים אינטנסיביים על-מנת לנסות ולהביא לסיום מהיר של השביתה.
ראשי המעסיקים, ובהם נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה,
מפעילים לחץ על-מנת למנוע את השביתה, ולחסוך למשק נזק בסך מאות מילוני ש"ח ליום. טירה אף הכריז, כי כל יום של שביתה עלול לגרור פיטורי 2,000 עובדים.
במקביל, נמשכים העיצומים במשרדי הממשלה. בלשכות התעסוקה ובביטוח לאומי אין קבלת קהל ואין מענה לפניות טלפוניות. עובדי משרד הפנים אינם מנפיקים דרכונים או מוציאים תעודת זהות, תעודת לידה ותעודת פטירה.
במשרדי מס הכנסה לא ניתן לערער על גובה שומות או לבצע תיאום מס. בנמלי הים והאוויר אין משחררים מטענים שיובאו לארץ, פרט למטענים המתכלים במהירות כגון מוצרי מזון ותרופות. אין קבלת קהל במשרדי הרשויות ואין רושמים דוחות חניה לכלי רכב.

תאריך:  08/04/2003   |   עודכן:  10/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
העיר תל אביב מובילה במספר מקרי האונס ב-2002; כך גם במספר מקרי גילוי עריות; רק 12% מהנאנסות דיווחו למשטרה
מירב לוי
החברה הודיעה על השינוי לאחר שהחלה לסבול מהפסדים לראושנה מזה 55 שנים; בכוונתה לפתוח פחות סניפים
הדר פרבר
יערך בסוף השבוע 11-12 באפריל; הדירות בב"ש אטרקטיביות להשקעה: דמי השכירות נותרו יציבים
מירב לוי
הזהירה יבואנים וסוחרי מזון מפני תשלום מיסים על סחורות המגיעות מההתנחלויות; גם מרכז 'הרודס' הוריד מוצרים החשודים כמיוצרים בשטחים
יואב יצחק, ענבל אביב, מירב לוי
קירקוק עשויה ליפול ילידי הכורדים; חשד לשימוש בגז חרדל כנגד חיילים בנג'ף; מפציץ אמריקני B-1 הטיל 4 פצצות בנות טון כל אחת הידועות כ"מפצחות בונקרים"; התגלה נשק כימי סמוך לארמון סדאם; אותר מתקן אימונים של החזית העממית לשחרור פלשתין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il