X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מובארק שוחח עם אסד על המתיחות עם ארה"ב, המהלכים המתוכננים לשיקום עירק ועל מפת הדרכים שמציעה ארה"ב; אסד הבטיח, שהוא לא יתן מחסה לבכירים עירקים, "אזרח עירקי שיחצה את הגבול לסוריה - יגורש", אמר אסד
▪  ▪  ▪

נשיא מצרים, חוסני מובארק, הגיע (יום א', 20.4.03) לביקור לא מתוכנן בסוריה. מובארק נפגש עם נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ודן עימו בנוגע למתיחות שבין ארה"ב וסוריה, וההאשמות כי סוריה מחזיקה בנשק להשמדה המונית.
"הנושא העיקרי היה סביב המתח שקיים בין ארה"ב לסוריה", אמר מקור דיפלומטי. "הדיונים נגעו גם לגבי שיקום עירק", הוסיף המקור. סוריה הכחישה את ההאשמות של ארה"ב לפיהן היא נותנת מחסה לבכירי משטרו של סדאם. מובארק ישוב למצרים במהלך היום.
גורם דיפלומטי מסר, כי מובארק ואסד דנו גם במפת הדרכים - חזון הנשיא בוש לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני. סוריה די מסתייגת מהתוכנית האמריקנית לפתרון הסכסוך, היא נוטה לראות את המסמך כאילו נוסח לטובת ישראל, להרחבת השליטה והאינטרסים שלה במדינות ערב.
"ארה"ב עושה ככל שביכולה כדי להביא להסכמת מפת הדרכים בקרב המדינות. בין היתר היא לוחצת על מצרים לשכנע את סוריה לתמוך במפת הדרכים", אמר גורם דיפלומטי. שר ההסברה המצרי, סוואפט אל-שריף מסר, כי שני המנהיגים דנו בעניין עירק, אך גם למדו את עיקרי המסמך לפתרון הסכסוך, הרפורמות וייסוד הממשלה החדשה ברשות הפלשתינית.
קודם לכן נועד נשיא סוריה עם שני חברי בית הנבחרים האמריקני והבטיח להם שהוא לא יתן מקלט מדיני לבכירים עירקים המצויים ברשימת המבוקשים של ארה"ב. לדבריו, אזרח עירקי שיחצה את הגבול לסוריה יגורש.
חברי הקונגרס הדמוקרטי, ניק רוהול והחבר הרפובליקני, דארל איסא, סיפרו לסוכנויות הידיעות, כי הנשיא אסד היה נינוח והוא מבקש להפיג את חששות ארה"ב. "קיבלנו מספר מסרים מסוריה. אסד יצא מעורו ובכוונתו להציג עמדה חיובית לזו של ארה"ב". כך מסר איסא לאחר פגישה בת שעתיים שקיים עם אסד בדמשק.
בוש: סוריה מפנימה את המסרים ששיגרנו
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הביע שביעות רצון מתגובת סוריה. "הם מתחילים להבין את מה שאנחנו אומרים להם", אמר בוש במהלך ביקור בבסיס צבאי בטקסס. הם מראים שהם מעוניינים לשתף עמנו פעולה".
כזכור, הסורים הודיעו כי יפעלו למנוע מבכירים עירקים להיכנס את שטח סוריה בניסיון להתחמק מהאמריקנים.
לאחרונה, הגישה סוריה הצעת-החלטה למועצת הביטחון של האו"ם, ובה היא מבקשת להטיל פיקוח על המזרח התיכון בכל הקשור לנשק להשמדה המונית - כימי, ביולוגי וגרעיני. בדרך זו מבקשת סוריה להפוך את הקערה על-פיה, ולמקד את אור הזרקורים נגד ישראל. ההצעה הוגשה בשמה של הליגה הערבית.
בשבוע שעבר הודיע שר החוץ האמריקני, קולין פאוול, כי הוא עומד לבקר בזמן הקרוב בסוריה, ולקדם מגעים ישירים עם ראשי מדינה זו. פאוול הודיע יומיים קודם לכן, כי ארה"ב שוקלת הפעלת סנקציות כלכליות ומדיניות נגד סוריה - דבר שגרם ללחץ במדינות ערב, ולחשש כי הנה, סוריה היא הבאה בתור, אחרי עירק.
פאוול הזהיר, כי ארה"ב תנקוט סנקציות כלכליות ומדיניות נגד סוריה. סוריה טענה באחרונה, כי ההתקפות מצד הממשל האמריקני, ובמיוחד מצד הנשיא בוש, שר ההגנה דונלד ראמספלד, ושר החוץ קולין פאוול, הינן תוצאה של הסתה מצד ישראל.

תאריך:  20/04/2003   |   עודכן:  10/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילת אטיאס
פסיקה של ביהמ"ש המחוזי קובעת כי חשד למעורבות עובד זר בפלילים, מהווה סיבה מספקת לגירושו מהארץ, אפילו אם לא הורשע בדין
אלונה קורן
אמצעי התשלום במארס עלו בשיעור של 1.2%
גלית יצחק
כוחות גדולים של משטרה ומג"ב פרוסים לאורך קו התפר, בכניסות ליישובים ובציר ואדי ערה; כוחות הביטחון מתגברים משעות הבוקר גם קניונים ותחנות אוטובוסים; צה"ל הכריז על כוננות מוגברת בג'נין
הדר פרבר
נאם אמש ברדיו לרגל הפסחא
מירב לוי
ישראל מנסה לקבל את הסכמתה של וושינגטוון למבצע; יהודי עירק אינם ששים לעזוב את בגדד ולעלות ארצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il