X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפגישה עם השר הפלשתיני חיכמת זייד נכחו גם האלוף עמוס גלעד, בכירי משרד החקלאות ומתאמים מטעם המשרד בשטח
▪  ▪  ▪

השר החקלאות, שלום שמחון נפגש עם מקבילו הפלשתיני, השר חיכמת זייד לפגישת תיאום. במהלך הפגישה סיכמו השניים, על הקמת שני צוותים משותפים ליישום ההבנות שהושגו בפגישה.
צוות, שימנה 5 מציגים מכל צד, יעסוק בפיתרון הבעיות של שינוע תוצרת חקלאית בשטחי הרשות. הצוות ידון בבעיות שצצות בשטח באופן יומיומי. צוות נוסף יעסוק בשרותים ובפיקוח הווטרינרים.
הפגישה נערכה בלשכת שר החקלאות בבית דגן, ונכחו בה גם האלוף עמוס גלעד, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, בכירי משרד החקלאות והמתאמים מטעם המשרד בשטח. חיכמת זייד הגיע מלווה בווטרינר ראשי של הרש"פ, ד"ר חסונה.
בפגישה העלה השר הפלשתיני שתי טענות עיקריות: בעיית שינוע תוצרת חקלאית בשטחי הרשות הפלשתינית. לטענתו נרקבת התוצרת החלקאית מתוצאה מהעיכוב במחסומים ואינה מהגיעה ליעדה. כמו כן, העלה את בעיית התנועה של הפקחים והרופאים הווטרינרים.
לטענתו, קשיי התנועה מסכנים את בריאות העדרים ועלולים לגרום להתפרצות מגיפות. זייד טען, כי בנוסף חלה ירידה משמעותית בשיווק התוצרת משטחי הרשות הפלשתינית לישראל.
בתגובה לדברי השר הפלשתיני, אמר השר שמחון כי החקלאות מהווה גשר בין שני העמים, ולכולם יש עניין לשמור על יציבות הקשר שלא פסק לכל אורך תקופת האינתיפדה, למעט בשבוע שאחרי הפיגוע בדולפינריום.
שמחון ציין בניגוד לזייד, כי חל גידול ניכר בשיווק התוצרת החלקאית מהאוטונומיה לישראל (בחודש יולי עמד על 700 טון). עם זאת, ציין השר, כי אין להתעלם מהמצב הביטחוני הקשה הכופה על כולם מגבלות הכרחיות.
בישיבה הודיע שמחון, כי שוחח בנושא עם שר החוץ שמעון פרס, והלה אמר, כי הוא עוסק בנושא מעבר התוצרת החקלאית באופן אישי. כמו כן, שוחח עם שר הביטחון, בנימין בן-אליעזר, וכי מעבר התוצרת החקלאית בשטחים מטופל בדרגים הגבוהים ביותר.
האלוף עמוס לעד, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אמר כי נושא החקלאות הינו חשוב אך ביטחון תושבי ישראל וחשיבות חיי אדם עולה עליה. מניעת הטרור וצרכי הביטחון עומדים מעל הכל, והם שמכתיבים את מגבלות התנועה בשטחי הרשות.
רואי קלינגר, מנהל יחידת הפיצו"ח אמר, כי למרות טענות השר הפלשתיני, בדבר מניעת שיווק תוצרת מעזה לגדה ולהיפך, בפועל מתבצעת מדי חודש העברה של כ-2000 טון ירקות ופירות, מאות ראשי צאן ובקר וכשלושה מיליון ביצים בתוך שטחי הרשות.
גורמים במשרד החקלאות ציינו, כי הישרות הווטרינרי הפלשתיני ממשיך לתפקד ולרופאים פלשתינים יש עדיפות לנוע בשטחים למרות המגבלות הביטחוניות.
בתום הפגישה אמר השר חיכמת זייד, כי חידוש הסחר בין ישראל והרשות תלוי בהתפתחויות בשטח והעביר לאנשי משרד החקלאות את שמות נציגיו לצוותים המשותפים.

תאריך:  20/08/2001   |   עודכן:  20/08/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ההסבר למיזוגים בשוק נובע מהעובדה, שרק %45 מהספקים מציעים פתרונות הכוללים שלוש או יותר תת-מערכות חיוניות ל-e-services, וגם להם חסר השילוב בין תת-המערכות החיוניות
יואב יצחק
השר לשעבר שלמה בן-עמי החל עדותו ביום א' (19.8.01) בפני אוספי החומר;
היום ימשיך עדותו; בן-עמי מתייעץ עם עו"ד דורי קלגסבלד
יואב יצחק
הצו הוצא במהלך הדיון בשלוש עתירות שהוגשו נגד מנהל מקרקעי ישראל; הדיון התקיים בפני הרכב מיוחד של שבעה שופטים;
צו הביניים יכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים
מירב לוי
מועדי הבחינות יתפרסו על-פני שלוש שנים ושישה מועדים; תיושם שיטת הצבירה המשולבת של יחידות הלימוד במטרה להגיע ל-%100 זכאים לתעודת בגרות
יואב יצחק
הנושא הובא לפיתחו של היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין; על-פי החוק, ראש הממשלה הוא האיש הרשאי למנות ולהפעיל את המועצה לביטחון לאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il