X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון: לנתק את ערפאת משליטה בכספי הרש"פ; הוסיף: תהליך השלום יגווע אם ערפאת לא יסולק מכל השפעה; בדיון הביטחוני הוחלט: ישראל לא תעבור לשלב הבא כל עוד הפלשתינים לא ממלאים את התחייבויותיהם
▪  ▪  ▪

"ערפאת עושה כל דבר לטרפד את הפסקת האש ולפגוע במנהיגותו של אבו-מאזן. אם ערפאת ימשיך להיות מכשול, תשקול ישראל אילו צעדים לנקוט נגדו". כך אמר שר הביטחון, שאול מופז, במהלך ביקורו בשלומי שבגליל המערבי.
בדיון הביטחוני שהתקיים בצהרים (יום ד', 13.8.03) בלשכת ראש הממשלה, אריאל שרון, נדונו אפשרויות התגובה בעקבות הפרת הסכם ההודנא מצד הפלשתינים, ובמיוחד נוכח שני פיגועי ההתאבדות ביום ג' השבוע.
בדיון נשללה האפשרות לבטל את כל ההקלות שניתנו לאוכלוסיה הפלשתינית. במקום זאת הוחלט על שלב ביניים, בו ישראל לא תעבור לשלה הבא בתהליך המדיני, עד אשר הרשות הפלשתינית תמלא את כל התחייבויותה.
לדברי ראש הממשלה, אריאל שרון, ראש הממשלה אבו-מאזן אינו פועל מספיק לפירוק תשתיות הטרור, ואינו בעל השליט האמיתי בכוחות הביטחון של הרשות הפלשתינית.
בראיון לעיתון הצרפתי לה-פיגרו אמר שרון, כי יש לנתק את ערפאת משליטה בכספי הרשות הפלשתינית. שרון הזהיר, כי תהליך השלום יגווע אם הרשות הפלשתינית לא תסלק את ערפאת מכל השפעה.
ביום ה' ייפגש שר הביטחון עם השליח האמריקני, ויליאם ברנס. בימים הקרובים ייפגש מופז עם מוחמד דחלאן, על-מנת להסביר לו את המשמעויות של ההחלטות שהתקבלו בישיבה.
גורם ביטחוני בכיר ציין, כי ראש הממשלה הפלשתיני אינו מסוגל להשתלט על הרחוב, ומוחמד דחלאן אינו מעוניין להתעמת עם ארגוני הטרור. עוד הוסיף הגורם הביטחוני, כי החמאס ברצועה פועל להתחמשות בטילים או ברקטות שיעניקו לו יכולת הרתעה.
למרות כל זאת, בישראל הוחלט שלא להגיב בפעולה צבאית על הפיגועים שאירעו אמש ולשמור על איפוק. ראש הממשלה, אריאל שרון, הורה לעכב את שחרורם של 69 אסירים פלשתינים.
בדוח שהעביר השב"כ לגורמים המדיניים ולשליח האמריקני, תת-מזכיר המדינה, וילאם ברנס, עולה כי מאז ההודנא היו מעל 200 פיגועים, רובם פיגועי ירי על רכבים.
מהדוח עולה עוד, כי רוב הפיגועים מגיעים מהשומרון. מספר הפיגועים שיצאו מאזור זה עלה בצורה משמעותית מאז ההודנא, לעומת התקופה המקבילה שלפני ההודנא.
כוחות צה"ל הרסו בליל יום ד' בשכם את ביתו של המחבל איסלם יוסף-קפישאת, שביצע את הפיגוע בראש העין. במהלך הלילה נעצרו 7 מבוקשים. העיתון אל-איאם מדווח הבוקר, כי המחבלים שביצעו את הפיגועים אתמול, הינם שני עצרים בני 17 ממחנה הפליטים עסכר.
בצד הפלשתיני, האשים ראש הממשלה, אבו-מאזן, את ישראל, בהסלמת המצב. במהלך היום ייפגש אבו-מאזן עם השליח האמריקני, וילאם בארנס, וישוב וידרוש מארה"ב להמשיך בשחרור אסירים פלשתינים ולהפסיק את בניית הגדר.
ארה"ב מגבירה את הלחץ על הרשות הפלשתינית לפעול נגד תשתיות הטרור. בוושינגטון מקווים ששני הפיגועים אינם מבשרים על גל אלימות מחודש.
שר החוץ האמריקני, קולין פאוול, אמר אתמול בתגובה על האירועים בישראל: "מפת הדרכים חיה וקיימת. יש דיווחים שאומרים שהכל יצא מן המסלול, לא ניתן לזה לקרות. נמשיך לקדם את מפת הדרכים, ונדאג כי כל המחויבים לשלום יפעלו על-מנת שהאלימות באזור לא תחזור". פאוול אמר את הדברים במהלך מפגש של סטודנטים ישראלים ופלשתינים מטעם עמותת 'רעים לשלום'.

תאריך:  13/08/2003   |   עודכן:  13/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
נציגות האמהות החד-הוריות הציגו לשר את "עשרת הדיברות" שלהן; אורלב: "הקיצוץ החד במצב של אבטלה גוברת, היה שגיאה גדולה של הממשלה הקודמת"
נועם שרביט
צוות שבחן את חומר החקירה החליט להסתפק בקובלנה משמעתית מאחר ואין די ראיות להעמדה לדין פלילי בגין רשלנות רפואית; בפרשה נחקרו גינקולוגים בחשד ששאבו ביציות מנשים ומכרו אותן
הדר פרבר
"מה שיקרה בישראל ישנה את פני העולם היהודי כולו"
הדר פרבר
למעלה מ-50% מהתיירים שהגיעו בשנה שעברה לישראל היו יהודים; 88% מהתיירים הצרפתיים היו יהודים
הדר פרבר
דרשו מההתאחדות לקיים אסיפה כללית בעקבות הפשרה עם חברת אל-על בדבר עמלות הסוכנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il