X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שתיקת הצופרים - דרמה המביאה את תהליכי קבלת ההחלטות המדיניות והצבאיות; שבעה - סרט תעודה; תוכנית ספשייל; המלחמה שלי - סדרה תיעודית
▪  ▪  ▪

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הפיקה 4 פרויקטים מיוחדים במלאות 30 שנה למלחמת יום הכיפורים. התוכניות מופקות בשיתוף זכייני ערוץ 2 וערוץ 10 וישודרו במהלך אוקטובר 2003. מתוך תקציבה לשנת 2003, השקיעה הרשות בהפקות אלה כמיליון וחצי ש"ח.
להלן רשימת התוכניות שהופקו במסגרת פרויקט 30 שנה למלחמת יום הכיפורים:
שתיקת הצופרים:
דרמה מקורית המביאה את תהליכי קבלת ההחלטות המדיניות והצבאיות שקדמו למלחמה שהפתיעה רבים במערכת הביטחון והעמידה את ישראל בסכנה קיומית. סיפור העלילה מתמקד בשבועיים שקדמו למלחמה, בהם רוב קברניטי מערכת הביטחון היו משוכנעים שהסיכוי לפרוץ המלחמה קלוש וזאת, על אף, המידע המודיעיני הרב שהגיע ממדינות ערב.
שבעה:
סרט תעודה. ב-6.10.73 תוך שעות ספורות, גויסו 130 מחברי קיבוץ מזרע. בערב הוחלט בקיבוץ על הקמתה של מזכירות חירום שתנהל את החיים בימי המשבר. מאותו רגע החלה מזכירת הקיבוץ ברישום מדויק של האירועים שפקדו את היישוב. שורה אחרי שורה נחשפת בפרוטוקול המזכירות, הדרמה האנושית הקשה של העורף הישראלי.
תוך עשרה ימים איבד קיבוץ מזרע, במלחמת יום הכיפורים שבעה מבניו וחבריו. חברים אחרים נפצעו. מידי יום, לעתים פעמיים ביום, היה מגיע קצין העיר עם הבשורות המרות. הסרט מספר על ימי המלחמה בקיבוץ מזרע תוך התמקדות בדמויות מרכזיות מהמשפחות השכולות וממלאי התפקידים המרכזיים בישוב.
ההתמודדות עם האירועים הקשים מטילה אור גם על החיים הקיבוציים של אותן שנים. על האיפוק והציווי להישאר חזקים, על הלינה המשותפת בה ישנו ילדים שלפני שעות אחדות איבדו את אביהם וגם על הנחישות - להמשיך למרות הכל. זהו סיפורן של משפחות ששגרת חייהן הופרה בשבת אחת של יום הכיפורים, וחייהן לא שבו להיות כשהיו. משפחות ש-30 שנה אחרי, עדיין מתמודדות יום יום עם האובדן.
תוכנית ספיישל:
תוכנית אשר מטרתה לגעת בפן האישי של המלחמה ולסגור מעגלים. 3 סיפורים אישיים יבנו את התוכנית. בכל אחד מהם מעוניין המספר לאתר אדם משמעותי לו מימי המלחמה אשר את שמו הוא אינו יודע.
בניסיון לפתור את התעלומה משתמשת התוכנית בכישוריו של צייר הקלסתרונים גיל ג'יבלי שמעורר את זכרונם של הגיבורים ומצייר קלסתרון של אדם ששמו או זהותו אינם ידועים. הסיפורים שנבחרו לתוכנית קשורים לחזיתות השונות של המלחמה ומגוונים באופיים.
המלחמה שלי:
סדרה תיעודית המורכבת משתי תוכניות בנות כחצי שעה כל אחת, ומ-18 סרטונים בני עד 5 דקות כל אחד. כל הפרויקט מתבסס על תמונות סטילס מתקופת המלחמה, של הצלם מיכה ברעם, שגויס אז לדובר צה"ל. בנוסף, ישולבו בה ראיונות עם לוחמים לשעבר ועם בני משפחות שאיבדו את יקיריהן. שתי התוכניות מביאות את הסיפורים שנולדו מהצילומים של ברעם וכוללות את הראיונות.

תאריך:  22/09/2003   |   עודכן:  22/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
3 כתבי אישום הוגשו היום נגד שופטי כדורגל בעבר ובהווה ונגד מהמרים בפרשת שנודעה בשם 'שופטים באדום'; החשדות: מכירה והטיית משחקים בשל שוחד והימורים
מירב לוי
בפיתוח התפריט החדש השקיעה הרשת כ-150,000 ש"ח
עומר כרמון
בהונג קונג מתרחשים בימים האחרונים מעשי שוד רבים של סוחרים המגיעים ליריד התכשיטים והיהלומים
מירב לוי
כך עולה מסקר שערכה האגודה למלחמה בסרטן לרגל חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד שיצוין בישראל ובעולם
ענבל אביב
נסראללה מתחייב פומבית: לעשות הכל להשיג מידע על גורלו של רון ארד; עיסקת חילופי השבויים לדבריו, כולל ברגותי, תסתיים תוך מספר ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il