X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מפרסם "הפיננשל טיימס". הסיבה לגניזתו הייתה המסקנה המרכזית שעלתה ממנו, שמאחורי מרבית ההתקפות על-רקע אנטישמי שהתרחשו באירופה, עמדו ועומדים ארגונים פרו פלשתינים ומוסלמים
▪  ▪  ▪

העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" חשף אתמול (יום ו', 21.11.03), כי הגיע לידיו דוח שהוכן במיוחד עבור האיחוד הארופאי ועוסק בניתוח התגברות תופעת האנטישמיות באירופה בשנים האחרונות.
הדוח המכיל 112 עמודים, נגנז עוד בחודש פברואר 2003 וזאת לאור מה שכונה "מחלוקת עם עורכי הדוח על מסקנותיהם מהמחקר שערכו". הדוח נעשה בהזמנת "כלב השמירה" של האיחוד האירופי לענייני זכויות אדם, שמושבו בווינה ה-"EUMC", ארגון העוסק בעיקר במעקב אחר תופעות של גזענות, ושנאת זרים.
הסיפור החל באמצע 2002, כאשר ארגון זה החליט להזמין מחקר מהמכון לחקר האנטישמיות שמושבו בברלין, בעקבות התגברות ההסתה כנגד יהודים מאירופה שנבעה כתוצאה מההתלקחות במזרח התיכון, שהגיעה לשיאה במבצע חומת מגן בחודש אפריל 2002.
כאשר סיימו החוקרים את מלאכתם והגישו את המחקר בחודש אוקטובר 2002, הסתבר כי נתגלתה מחלוקת חריפה בין החוקרים לבין המזמינים בשאלה האם אנטי-ציונות הכוללת מעשים כנגד גורמים ישראלים וציוניים היא אנטישמיות לכל דבר והאם לאו. החוקרים טענו, כי מטבע הדברים, ברור שהדברים כרוכים אחד בשני, בעוד שראשי הארגון טענו כי יש לבצע הפרדה מוחלטת בין אנטי ציונות לאנטישמיות ויש לראות את האנטישמיות כמתרחשת, רק במקום שבו היא מתפרצת כנגד יהודים - בשל היותם יהודים ובלי קשר לחלוטין למדינת ישראל ולציונות.
מסקנה נוספת שעלתה מהדוח הגנוז הייתה: עיקר האנטישמיות באירופה מגיעה דווקא מחוגי השמאל הראדיקלי ומתנגדי הגלובליזציה, ולא מחוגי הימין הקיצוני כמו בימים עברו. כל זאת תחת השפעה מוסלמית ופרו-פלשתינית חזקה, שהיא ההוכחה, לדעת כותבי הדוח, כי אנטי ציונות ושנאת ישראל ואנטישמיות שזורות זו בזו, שלא לומר זהות זו לזו.
חבר המנהלים בארגון ה-EUMC, לאחר שקיבל לידיו את הדוח ובחן אותו, החליט לגנוז אותו בשל מה שהגדירו בו "הטייתו" לטובת ישראל וחוסר ההסכמה על ההגדרה הבסיסית של מהי אנטישמיות. פרופסור למשפטים מדנמרק שהיה חבר בהנהלת הארגון, הצהיר שהמחקר היה "בלתי מספק" וחסרה בו לדעתו התייחסות לתופעת האנטי איסלאמיות שאף היא כך לדבריו, הפכה להיות נפוצה מאוד באירופה. הפרופסור הנכבד "שכח" לציין שרק מאז אירועי ה-11 בספטמבר, הספיק כבר ה-EUMC לפרסם לא פחות משלושה דוחות על תופעת האנטי איסלאמיות באירופה.
בסופו של דבר, ההחלטה שלא לפרסם את הדוח, כך הודו גורמים בארגון, נבעה מסיבות פוליטיות.
פרשת הדוח הגנוז היכתה גלים גם מעבר לים, כאשר בחודש יולי 2003, שיגר חבר הקונגרס האמריקני, רוברט ווקסלר, מכתב חריף לחביאר סולנה, האחראי על קשרי החוץ מטעם האיחוד האירופי, בדרישה לפרסם לאלתר את הדוח, דרישה שטרם נשאה פירות.
בט ווינקלר, אחת ממנהלות הארגון, העלתה נימוק מופרך נוסף לגניזתו של הדוח. לדבריה, הדוח בחן ארועים שהתרחשו באירופה בחודשים אפריל ומאי 2002 (חודשי מבצע חומת מגן) שהיו חודשים לא משקפים למצב האנטישמיות באירופה ולכן הדוח מטעה. ווינקלר הוסיפה כי עובדה זו, ביחד עם חוסר ההסכמה הבסיסי על מהותו של המושג אנטישמיות, הן הסיבות שהובילו לגניזת הדוח החמור.

תאריך:  22/11/2003   |   עודכן:  22/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
מנתוני חברת אקסלנס-נשואה עולה כי המדד עלה בשבוע שעבר בשיעור של 0.4% ועמד על 0.8%
עמוס באר
פרק 2 - מ.מ.ס.י תעניק חסות לקבוצת "WOW; מיצובישי" תסייע בכסף ובאירגון אדמיניסטרטיבי
ענבל אביב
בימים א' ו-ב' ישביתו העובדים את בתי החולים שיבא, וולפסון ואסף הרופא, את המרכזים הרפואיים בראשון לציון, נס ציונה, ובאר יעקב, ואת המרכז לבריאות הנפש "אברבאנל"; זאת במחאה על כוונת משרד האוצר להפריט את מערכת הבריאות
מחלקה ראשונה
הצעות נוספות: קציבת עונשו מ-450 שנות מאסר כיום (בגלל רצח בני משפחת הרן) ל-25 שנים; לראשונה נמנע אתמול נסראללה בנאומו מלהתחייב לשחרורו של קונטאר
ענבל אביב
ואסים קיאל, בן 24 נהרג כשבמהלך העימותים הקשים נורתה אש חיה והושלכו רימוני הלם; רוב הפצועים, כך נמסר, נפגעו מירי; כמה מכוניות נשרפו, ונגרם נזק לבתים באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il