X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר אורלב קבע נהלים חדשים לטיפול, בהם: הוצאת הילד במצבי חירום עד 4 ימים בלבד; זכות הילד ששני הוריו יוזמנו לוועדה; הילד יביע את רצונו, דעותיו ועוד
▪  ▪  ▪

שר הרווחה זבולון אורלב הציג (יום ג', 20.1.04) נהלים חדשים לדרכי קבלת החלטות לגבי טיפול בילדים ונוער בסיכון.
"אני רואה בנהלים החדשים מהפכה, בעלת השלכות רחבות לא רק לגבי הטיפול Cילדים ובנוער בסיכון' אלא גם על הטיפול ביתר האוכלוסיות שאנו מטפלים בהן. השינוי מושפע משינוי ערכי בחברה, התייחסות לזכויות האדם' לכבוד האדם וחירותו" אמר אורלב.
על הגורמים שהביאו להחלטה לשנות את הנהלים אמר אורלב: "כשהגענו למשרד היתה אווירה קשה מאוד סביב נושא הוצאת ילדים מהבית: הונח על שולחני דוח ועדת גילת, שעסק בוועדות החלטה, ידעתי על ועדה של השופטת סביונה רוט לוי שעסקה בהשמה חוץ ביתית ושהדוח אמור היה להתפרסם ואכן התפרסם, היו הפגנות של עמותת עוללים בשבי, מכתבי הורים, כתבות בעיתונות נגד הקלות שבהוצאת ילדים מהבית ומצד שני בקורת בתי משפט על כך שלא מוציאים ילדים במצבי סיכון".
ועדת יישום בראשות מנכ"ל משרד הרווחה פרופ' דב גולדברגר, קיימה דיונים רבים עד שהגיעה לנהלים החדשים שזכו לברכת מרכז השלטון המקומי, מועצת העובדים הסוציאליים ואנשי אקדמיה.
נתונים על השמת ילדים בפנימיות:
7,627 ילדים בפנימיות-1,571 (20.5%) מהם בחוק נוער, כלומר שלא בהסכמת הוריהם. 6,056 לא בחוק נוער - כלומר בהסכמת, לעיתים אף לפי בקשת הוריהם.
חלוקה לפי סוג פנימיה: שיקומי 2,852 (38%), טיפולי 2,081 (27%), חינוכי 2,035 (27%), פוסט אשפוזי: 396 (5%), פנימיות יום 263 (3%)
השינויים העיקריים בנהלי העבודה של הוועדות:
א. שם הוועדה שונה מוועדת החלטה לוועדה לתכנון, טיפול והערכה. השם מבטא את הדגש על ההליך הטיפולי (ולא משפטי) שבו אנשי המקצוע והמשפחה מציעים אלטרנטיבות לטיפול ואת הדגש על הסדרת נוהלי הערכת התהליך ומעקב אחר תוצאותיו.
ב.שונו הנהלים להוצאת צו חירום. עד היום פקידי הסעד יכלו להוציא ילד במצבי חירום בצו חירום עד 7 ימים מבלי להביא את עניינו לבית המשפט. היום הגבלנו את פקיד הסעד המקומי ל-4 ימים בלבד, והארכה מעבר לכך עד 7 ימים (כפי שהחוק מתיר) מצריכה אישור מנומק ומתועד של פקיד סעד מחוזי.
ג.הוועדות מהוות פורום רב מקצועי. הרכב הוועדות כולל משתתפים קבועים שאינם מעורבים בטיפול בילד ובהוריו ומשתתפים שאינם קבועים. כל המשתתפים יכולים להשתתף בדיון ולהביע עמדתם ולסייע בגיבוש התוכנית.
ד.זכותו של כל ילד ששני הוריו יוזמנו לוועדה.
ה.בכל דיון בוועדות לתכנון טיפול והערכה יוזמנו וישתתפו ההורים, בכל הדיון ולכל אורכו.
ו.תינתן לילד הזדמנות להביע רצונו, רגשותיו דעותיו, והעמדה שגיבש ביחס לדיון בוועדה והחלטותיה (זאת בהתאם לכשריו המתפתחים, לצרכיו וככל הניתן לרצונותיו). הוועדה לתכנון טיפול והערכה, תקפיד על כך שתובא בפניה דעת הילד ותבחין בין דעת הילד לבין התרשמותם של אנשי מקצוע מהתנהגותו או רצונותיו.
ז.תינתן להורים האפשרות לערער על החלטת הוועדה בוועדה מחוזית לתכנון טיפול והערכה כשלב נוסף, לפני הבאת העניין בפני בית משפט.
ח.יתוכנן ויערך מעקב אחר יישום תהליכי הערעור החדשים על-מנת לבחון היבטים של עמידה בלוחות זמנים והשלכות על היבטים של הגנה על ילדים.
הנהלים החדשים יפורסמו תחילה כהוראות תע"ס (תקנות העבודה הסוציאלית) המחייבות את הרשויות המקומיות. הם יכנסו לתוקפם מיידית וייושמו לתקופת נסיון ב-30% מהרשויות המקומיות. לאחר שנת נסיון יוכנסו הנהלים כחוק בחקיקה ראשית.
תאריך:  20/01/2004   |   עודכן:  20/01/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
טוען: המו"מ עם האוצר נקלע למבוי סתום; הוסיף: לא נענו בחיוב על אף אחת מההצעות
יפעת גדות
פיגוע ההתאבדות שבוצע בשבוע שעבר על-ידי אם פלשתינית מעורר ביקורות בחברה הפלשתינית
רנית נחום-הלוי
לטענת השרה העברת 56 מיליון ש"ח לחינוכית - אינה מספקת "אפשר לנעול אותה כבר עכשיו", אמרה; יו"ר ועדת הכספים: האוצר לא הורג את החינוכית בבת אחת, אלא לאט לאט; הורה על דיון המשך ביום רביעי הקרוב בהשתתפות הממונ על התקציבים באוצר וסגניתו
רנית נחום-הלוי
הצו אושר בוועדת הכלכלה של הכנסת על-מנת להתמודד עם תופעת העברת חומרים מסוכנים לשטחי הרש"פ; בין החומרים: אשלגן ציאניד, גופרית, אשלגן חנקתי וזרחן
יפעת גדות
גבה מפנסיונר 23 סנטים של אירו עבור הקפה; השופט הורה לבית הקפה להחזיר את מחיר ההעלאה, בתוספת הוצאות המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il