X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"אנרכיסט" ישראלי נפגע בעינו מכדור גומי, במהלך הפגנה פרועה נגד גדר ההפרדה בחרבתא, סמוך למודיעין; בדהיישה נהרסו בתיהם של שני מחבלים מהתנזים
▪  ▪  ▪

מקורות פלשתינים ברצועה מדווחים, כי 6 פלשתינים נהרגו היום (א', 21.3.04) מאש צה"ל בעיירה עבסאן, הסמוכה לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. בפעילות השתתפו כוחות של גולני, שיריון והנדסה.
במהלך הפעילות, נהרג מבוקש פלשתיני מהחמאס, באסם קדיח. המבוקש נשא על גופו חגורת נפץ וניסה להתפוצץ ליד חיילים, אולם ללא הצלחה. אשתו שהיתה לצידו נהרגה בפיצוץ המטען. מצה"ל נמסר כי כוחות הצבא פועלים באזור לאיתור מבוקשים.
שוב: פצועים בהתפרעויות פעילי שמאל
ופלשתינים בתוואי גדר ההפרדה ליד מודיעין
באזור הכפר חרבתא הסמוך לעיר מודיעין, נפצעו הבוקר 27 מתפרעים פלשתינים בעימות עם כוחות הביטחון, בעוד הפגנה שגרתית נגד בניית גדר ההפרדה. בעימותים נפצע מפגין ישראלי, איתי לוינסקי, מכדור גומי שפגע בראשו, לאחר שכדור גומי בו השתמשו החיילים לפיזור המתפרעים, פגע בעינו. הוא פונה לבית החולים תל השומר במצב קל. זהו השבוע השני לעימותים באזור בניית גדר ההפרדה במודיעין.
ה"אנרכיסטים" הישראלים העלו טענות קשות נגד החיילים: "החיילים ירו וירו בלי הפסק. תפסנו רמקולים וקראנו להם בעברית – אל תירו, זאת הפגנה בלתי חמושה, יש כאן ילדים – ואז הם דווקא הגבירו את האש וכיוונו היישר אלינו הישראלים. הם ירו כדורי גומי מטווח קצר, ישר לראש ולחלקים העליונים של הגוף, שזה בניגוד מוחלט להוראות. בצורה כזאת כדורי גומי יכולים בקלות להיות קטלניים", אמרו פעילים שהיו במקום.
המפגינים באו בטענות גם כלפי התקשורת, שדווקא עושה להם לובי לא קטן לאחרונה: "התקשורת שמה לב רק כאשר מפגין ישראלי נפגע, כמו שקרה היום, אבל יש עשרות פצועים פלשתינים כל יום. רק בשני כפרים קטנים, דיר קדיס וליקיא נפצעו 80 תושבים, עשרים מהם קשה, שכל חטאם שניסו להגן על אדמתם שהגדר עומדת לגזול אותה. ביניהם יש ילד שנפגע קשה בראשו וכנראה ישאר משותק לכל החיים, ואיש אפילו לא שם לב".
"מכאן אנחנו לומדים מה קורה במקומות ברצועת עזה ששם אין בכלל עדי ראיה חיצוניים ושם הורגים גברים ונשים בטענה שהם 'ניסו לברוח', - תירוץ שמזכיר את המשטרים האפלים ביותר".
מתפרעים ונעצרים גם בערב
תנועות השמאל הקיצוני גוש שלום, תעיוש, "אנרכיסטים נגד הגדר" ותנועות נוספות, הקימו הערב משמרת מחאה מול בניין משרד הביטחון, בקריה בתל אביב. המפגינים מחו נגד מה שהגדירו כ"יד הקלה על ההדק של כוחות צה"ל בכל רחבי השטחים הכבושים, ההרג והאלימות המתגברים דווקא ככל שראש הממשלה ממשיך בדיבורים ללא כיסוי על 'יציאה מעזה'". במקום נראתה גם קבוצה מצעירי מפלגת השמאל החדשה "יחד", שחבריה נשאו שלט "צעירי יחד נאבקים לשלום וצדק חברתי".
המפגינים פצחו בקריאות קצובות "דמוקרטיה לא בונים על גופות של מפגינים", "הפגנות לא מפזרים ברובים וכדורים", "לא יורים ולא בוכים מסרבים להיות רוצחים" ועוד. כשהתקרבו לעברם השוטרים, החלו המפגינים לצעוק לעברם: "תטענו את הרובים, גם אנחנו מפגינים. תכניסו מחסניות, גם אנחנו מפגינות"; "חייל, שוטר, אפשר גם לסרב"; "האלימות והסכנה לא ירתיעו אותנו, מחר בבוקר אנחנו חוזרים לשטחים, לחסום את הדחפורים, להגן על עצי הזית".
בשלב מסויים, חסמו המפגינים את צומת הרחובות אבן גבירול ודיזנגוף בתל אביב, תוך שהם צועקים לעבר השוטרים: "מדינת משטרה" ו"תירו גם בנו, אתם חושבים שהכל מותר לכם!". או אז, החלו השוטרים להחזיר את המפגינים למדרכה ועצרו 8 מהם, שהתפרעו.
צה"ל הרס בתים של שני מחבלים מהתנזים
במחנה הפליטים דהיישה שבבית לחם, הרסו הלילה כוחות צה"ל שני בתים של מחבלים מהתנזים. צה"ל הרס את ביתו של מוחמד אחמד רחמן דראגמה, שביצע את הפיגוע בשכונת בית ישראל בירושלים לפני שנתיים, בו נהרגו 10 ישראלים. כן נהרס ביתו של רמי מוחמד חוסיין עיסא, שביצע לפני שנתיים את פיגוע ההתאבדות בו נהרג שוטר בכביש מספר 1.
במהלך הלילה נעצרו 3 מבוקשים באבו דיס, חברון ובית לקייה.

תאריך:  21/03/2004   |   עודכן:  21/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כתב בספר "כנגד כל האויבים" כי בוש התעלם מדברי בכירים במודיעין והיה קצר רוח לדרישותיהם
הדר פרבר
בראיון לרשת הטלוויזיה האוסטרלית אמר כי אימאן אל-זוואר טען כי אל-קאעידה רכשה נשק גרעיני בשוק השחור של אסיה
הדר פרבר
הבריטי דיווח על 58 הרוגים; מאז החל המבצע 2,868 אמריקנים נפצעו כתוצאה מפעילות עוינת
עומר כרמון
הניו-יורק טיימס: ראש הממשלה הישראלי לשעבר, שיכנע לפני כחודש את מנהלי קרן הפנסיה של המורים בפנסילבניה, להשקיע 125 מיליון דולר בחברת SCP - בה הוא שותף בכיר
אלונה קורן
הסרט "קמצ'טקה", של הבמאי הארגנטינאי מרצ'לו פיניירו, זכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il