מספר התלמידים הבדואים בכלל היישובים, הלומדים במבנים זמניים, בבתי ספר וגן מגיע ל-22,500, שהם 48% מכלל התלמידים בבתי הספר בחינוך הבדואי.
10,500 תלמידי בתי ספר וכ-2,500 תלמידי גן במגזר הבדואי המתגוררים בכפרים בלתי מוכרים ייאלצו בשנת הלימודים הבאה ללמוד במבני חינוך זמניים ובלתי תקינים. כך עולה מתחקיר מיוחד בנושא הקצאת כיתות לימוד למגזר הבדואי בנגב, שערך פורום החינוך הערבי הבדואי בנגב.
על-פי הערכת הפורום, נוספו לבתי הספר הבדואים בישובים המוכרים מאמצע שנת 2003 כ-130 מבני כיתות יבילים. בשנת תשס"ה יתווספו כ-4,200 תלמידים הלומדים בכיתות המצויות במבנים זמניים. זאת בנוסף לכ-220 כיתות יבילות שהתקיימו במערכת קודם לכן, וטרם הוחלפו.
המשמעות היא שמספר כיתות הלימוד היבילות ביישובי הקבע הגיע בראשית תשס"ה לכ-350. מספר תלמידי בתי הספר הלומדים במבנים זמניים מגיע לכ-12,250 תלמידים שהם כ-34% מאוכלוסיית תהלמידים ביישובי הקבע.
לאור ממצאי התחקיר, תובע הפורום משרת החינוך, לימור לבנת, לבנות לפחות 400 כיתות לימוד קבועות בחינוך הבדואי בשנת הלימודים הבאה. כמו כן, דורש הפורום בנייה של כיתות קבועות בכל הכפרים הבלתי מוכרים והקמת מוסדות לימוד חדשים בהתאם לצורך בכפרים אלו, ובכלל זה תיכונים ומבני גן.
הפורום מציין עוד כי נדחה פרויקט בניית 2,350 כיתות בידי מפעל הפיס בעיקר בגלל מחלוקות כספיות בין מפעל הפיס לאוצר. גם ביצוע פרויקט הבנייה המרוכזת של 1,000 כיתות לימוד במימון פרטי בשיטת הבנייה PFI עוכב ונדחה בידי האוצר, עד שבוטל באמצע 2003. במקביל, קיצצה הממשלה קיצוצים עמוקים בתקציב הבינוי של משרד החינוך. התוצאה היתה מחסור חמור בכיתות לימוד, בעיקר בחינוך הערבי ובמיוחד בחינוך הבדואי בנגב.