X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשרד לאיכות הסביבה החליט להפעיל צוות מריחים אשר ינסה לאתר מקור ריחות הצחנה בשכונות הצפוניות בקריית ביאליק ובקריית מוצקין
▪  ▪  ▪

המשרד לאיכות הסביבה החליט להפעיל צוותי מריחים שיפעלו לאתר את מקור ריחות הצחנה העזים שפוקדים את שכונותיהן הצפוניות של קריית ביאליק וקריית מוצקין. כך הודיע מנהל מחוז הצפון במשרד לאיכות הסביבה, שלמה כץ, בתום דיון שכינס בהשתתפות נציגי משרדו, נציגי איגוד ערים לאיכות הסביבה גליל מערבי ואנשי עיריית קריית ביאליק.
סגן ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, שיזם את הדיון, ועימו מהנדס העיר, אינג' סימון גרימברג, תבעו כי המשרד לאיכות הסביבה יאתר את מקור הריחות וינקוט בצעדי ענישה נגד האחראים למטרד ריחות הצחנה, שמופיעים בשעות הלילה ועד שעות הבוקר המוקדמות. דוקורסקי וגרימברג התריעו, כי איכות חיי התושבים הפכה בלתי נסבלת, וכי בעיריה מוטרדים מחוסר היכולת של רשויות האכיפה לחסל את המפגע הסביבתי החמור.
בעיריה מצביעים על קומפלקס מפעלי מילואות כמקור הריחות, בעוד גורמים במשרד לאיכות הסביבה הצביעו על מפעל הקומפוסט, אם כי לא נשללה עמדת העיריה.
בתום הדיון סוכם, כי המשרד לאיכות הסביבה יפעיל צוותי מריחים אליהם יצטרפו נציגי העיריה. הציבור נקרא לדווח בזמן אמת למוקד העירוני (108) על הריחות, על-מנת שצוותי המריחים ייצאו מיידית לשטח לבחון מהיכן מגיעים הריחות. הקריאות בזמן אמת יטופלו בצד ביקורות שוטפות ויזומות שיקיים המשרד לאיכות הסביבה.
כמו-כן סוכם, כי נציגי העיריה והמשרד לאיכות הסביבה יבקרו במפעלים בעלי פוטנציאל הריח, כדי לבדוק עמידתם בתנאי רשיון העסק שנקבעו להם. יצוין, כי מדובר במפעלים שבתחום מועצה אזורית מטה אשר.
תגובת תשלובת מילואות: "מפעלי תשלובת מילואות אינם מקור הריח העולה מנחל הנעמן". עוד נאמר, כי תשלובת מילואות פועלת על-פי הנחיות המשרד לאיכות הסביבה, שפכי המפעל מטופלים כחוק ובאישור המשרד לאיכות הסביבה. לו טרח סגן ראש עיריית קריית ביאליק לבדוק את המצב לאשורו בטרם מיהר לצאת לתקשורת, מלווה בהאשמות חסרות בסיס עובדתי, היה מגלה כי אף אחד ממפעלי התשלובת אינו מזרים שפכים לנחל הנעמן".
"ולו רק בכדי להעמיד את הדברים על דיוקם נבהיר בזאת כי בעבר פעל מתקן טיהור שפכים משולב לשלושה מפעלים, ביניהם מפעל מילועוף מתשלובת מילואות. זאת בנוסף למילובן ומילומור שאינם חלק מתשלובת מילואות. על-פי דרישת המשרד לאיכות הסביבה חולק המתקן המשותף לשלושה מתקנים עצמאיים, כאשר כל אחד משלושת המפעלים אחראי לפעילות מתקנו. אופן פעילות זה מתקיים כבר מעל לחצי שנה. מפעל מילועוף השייך למילואות אינו מזרים כלל שפכים למתקן על גדת הנעמן היות והוא מפנה את שפכיו למט"ש עכו ולצינור התמלחת של אל"א".
"לצערנו, הנעמן עדיין אינו נקי מנזקים תעשייתיים. אנו מקווים כי בקרוב ימצא פתרון גם לשאר המפעלים (שאינם מתשלובת מילואות) הממוקמים בסמיכות לנחל".
___________
לאתר קריות באינטרנט www.krayot.com

תאריך:  02/12/2004   |   עודכן:  29/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
"על הרשות הפלשתינית לקבל החלטה אסטרטגית לפירוק הטרור", אמר השר שלום במפגש עם נציגי המדינות התורמות; הוא הודיע על מנגנון שירכז, יטפל ויעקוב אחר פעילות ופניות של גורמים התורמים לרשות, באמצעות מרכז המצב של משרד החוץ
אלונה קורן
לאו: איני רואה עתיד לקהילה היהודית באירופה - בשל האנטישמיות הגואה
אלונה קורן
השר פורז קבע: בשלוש השנים הקרובות יחול שעון הקיץ מ-25 במארס ועד ה-28 באוקטובר; תרעומת בסיעות הדתיות: "מדובר במחטף"; היועץ המשפטי לממשלה יבדוק את הנושא
גל ברגר
הגוש האיסלמי מעביר מסר ברור לאבו מאזן: תהליך הבחירות אינו זוכה בקונצנזוס ולהנהגה החדשה לא תהיה לגיטימציה; עדיין לא ברור עם תומכי החמאס והג'יהאד יעבירו את קולותיהם למועמד העצמאי מרוואן ברגותי; הרשות הודיעה: 10 מועמדים ירוצו בבחירות
גל ברגר
"אם הפלשתינים לא ישיגו התקדמות בתקופת כהונתו של שרון, יקשה עליהם להשיג כל התקדמות בתהליך השלום", אומר נשיא מצרים; "שרון דורש רק דבר אחד: לשים קץ לפיצוצים"; מובארק מתנער מברגותי וקורא לתמוך באבו מאזן; בסיני - שלושה רחובות ע"ש השוטרים המצרים שנהרגו בתקרית הגבול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il