X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חדות הלשון של ויצמן עשתה לו שם דבר; מהידועה שבהם היתה הסיסמא: "הטובים לטייס הטובות לטייסים" שעשתה את המלאכה עבור קורס הטיס של חיל האוויר; להלן אסופה של כמה מפניני הלשון של עייזר
▪  ▪  ▪

עזר ויצמן שהלך אתמול לעולמו (יום א', 24.4.05), היה תמצית הישראליות בהתגלמותה. דמות לחיקוי ולמופת, והיה ידוע גם בזכות חדות הלשון שלו. ויצמן היה ישיר, ואמר את אשר על ליבו גם אם לעיתים לא היה זה נעים לאוזן.
לאורך השנים נכנסו לשפה כמה מטבעות לשון, ופנינים שייזכרו תמיד לעזר ויצמן. המפורסת שבהם היתה כשכיהן בתפקיד מפקד חיל האוויר, בשנת 1960. הסיסמה "הטובים לטייס" סייעה בטיפוח המיתוס של טייסי חיל האוויר הישראלי. ברבות השנים צורפה לה הסיומת השנויה במחלוקת - "הטובים לטייס, הטובות לטייסים".
ובהמשך לסיסמאות אלו, היה ויצמן ידוע בדעותיו לגבי הכשרת בנות לטיס. במסגרת מאבקה של אליס מילר להצטרף לקורס טיס בחיל האוויר, השיב לה ויצמן: "מיידלע, אני לא מסכים איתך. ראית פעם גבר סורג גרביים?".
ויצמן לא חסך שבטו מאיש, ואף השתמש בדוגמאות מחיי הנישואין על-מנת להדגים את דעותיו. כך היה שבאחת הפעמים בעת שנכח במעון לנשים מוכות באשדוד, אמר ויצמן על התופעה: "45 שנה אני נשוי, ואף פעם לא עלה בדעתי לתת פליק לראומה".
פנינה נוספת של ויצמן שמורה עוד לתקופה שבה כיהן כשר ביטחון. לאחר התפטרותו מהתפקיד ולאחר שהורחק מהליכוד, התעורר גל שמועות במהלך הברית של בנו של ח"כ משה קצב כי ויצמן עומד לשוב לליכוד. על כך השיב ויצמן: "לא אחזור לליכוד דרך הקטן של קצב".
בשנת 1995, בעת נאומו בהלוויה של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, נתן ויצמן ביטוי למורכבות היחסים שהיו בינו לבין רבין. על כך אמר בנאום: "אני יודע שכמה פעמים, ואולי אני ממעיט בדברי, דרכתי לו על יבלת... יחסרו לי השעות שישבתי ודיברתי איתו. יחסרו לי אותן השעות שישבנו לבד, אכלנו כמה דברים טובים, שתינו כמה דברים טובים..."
בעת ביקור שקיים בבית משפחה שכולה (1995), מתח ויצמן ביקורת חריפה על אחיו של חלל צה"ל שהתלונן על המצב בארץ: "אל תתן לי הרצאות על המדינה. תחזור לאמריקה ותמכור שם דגים".
ובאותה שנה, ביקר ויצמן את האמריקניזציה ששטפה את ישראל, כאשר אמר לאחר אסון פסטיבל ערד: "צריך להיזהר ממקדונלדס. אנחנו צריכים להיזהר ממייקל ג'קסון. אנחנו צריכים להיזהר מהמדונות".
ב-1996 עורר עליו ויצמן את חתמו של הציבור, כאשר בעת ביקורו אצל משפחה שכולה אמר: ""המלך דוד היה פייגלע לא קטן". בעקבות הדברים, נאלצה לשכת בית הנשיא להוציא מסמך הבהרה, כי "הגיבורים הגדולים הם בסך-הכל בשר ודם, וביניהם גם המלך הגדול דוד, שהיה רודף אחרי הנאות החיים".
באותה שנה, התייחס ויצמן לראשונה לנושא ההומוסקסואליות, ואמר: "באופן אישי אני רואה בהומוסקסואליות תופעה שלילית. אני אוהב גבר שרוצה להיות גבר - ואשה שרוצה להיות אשה".
וב-1999, הבריק שוב פעם ויצמן במילותיו בעת ביקור של חייל פצוע שאיבד את עינו: "עכשיו תוכל לכוון יותר טוב".

תאריך:  25/04/2005   |   עודכן:  25/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
זאת על-פי ניתוח של מכון המחקר מותגים    במקום השני זכתה "RC קולה - הג'יני", של פרסום ראובני פרידן IPG
שלומי דיאז
מעצרו של קונסול ישראל בהולנד הוארך בשנית; בכירה במשרד החוץ נחקרה בפרשה    חשוד בהנפקת דרכונים תמורת שוחד, בעבירות מירמה והפרת אמונים והלבנת הון ובעילה תוך ניצול מרות    נבדק חשד להטרדות מיניות
מחלקה ראשונה
ההסכם מבטיח את זכויותיהם של העובדים תוך הקטנת עלויות המעסיק
הדר פרבר
התאונה הקשה ביותר מזה 14 שנה    הרכבת סטתה ממסלולה ופגעה בבית מגורים בן 9 קומות
יפעת גדות
כדאי לשאול את עצמכם האם אתם באמת שמנים מאד או רק רוצים להוריד במשקל בשביל מראה מחוטב יותר לפני שאתם בוחרים בדרך מסויימת לעשות זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il