X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שגריר ישראל בוושינגטון ביקר את יונתן פולארד בכלאו פולארד כלוא כבר 20 שנה בגין ריגול למען ישראל פולארד ואישתו מלינים על טיפול ישראל בשיחרורו
▪  ▪  ▪

ביקור ראשון של שגריר ישראלי שגריר ישראל בוושינגטון, דני איילון, ביקר בערב (ג', 17.5.05) את יונתן פולארד בכלאו באטנר, בצפון קרולינה, בו מרצה פולארד מאסר עולם מאז 1987 בגין ריגול למען ישראל.
בתום הפגישה שנמשכה כשעתיים, נודע כי הפגישה הייתה "קשה". השגריר איילון בילה את רוב הזמן בהאזנה לביקורת קשה ולטענות רבות שהועלו על-ידי פולארד ואישתו. לדבריהם, הנושא הוזנח על-ידי ממשלת ישראל וכי זו אינה עושה את שביכולתה על-מנת להביא לשיחרורו. השגריר איילון אמר לעיתונאים בסיום הפגישה, כי ישראל תמשיך לפעול למען פולארד.
אסתר פולארד, רעייתו, אמרה לעיתונאים זמן קצר לפני הפגישה, כי "ראש הממשלה רצה בשחרור אלחנן טננבאום, וטננבאום בבית; הוא רצה בשחרור עזאם, ועזאם בבית. אבל עם יונתן זה רק דיבורים בלי מעשים. ראש הממשלה פשוט משקר, זה ברור".
כל תקופת מאסרו עד כה לא ביקר את פולארד שגריר ישראלי או ראש ממשלה מכהן. בנוסף, על אף הדרישות לכך, לא העלה ראש הממשלה, אריאל שרון, את נושא מאסרו לדיון עם נשיא ארה"ב. עם זאת, שרון דן בנושא עם מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס.
עדי גינזבורג, פעיל בוועד להשבת יונתן פולארד הביתה, שוחח בערב בטלפון עם אסתר פולארד לאחר פגישת השגריר בה השתתפה גם היא. פולארד מסרה כי בתום הפגישה אמר לה יונתן ש"ניתן היה לראות בעיניו של השגריר שקשה לו עם התפקיד שהוטל עליו - למסור לי הבטחות ריקות מתוכן על-מנת לעשות יחסי ציבור לשרון". פולארד הוסיף, כי הוא בטוח שהשגריר היה שמח לבצע את הפעולות הדרושות על-מנת להביא לשחרורו, אך ראש הממשלה פשוט מונע זאת ממנו.
הוועד להשבת יהונתן פולארד מסר בתגובה: "כבר 20 שנה אנו שומעים על הפעולות השקטות שלא מפסיקות לרגע. הציבור כבר מזמן לא אוכל את הלוקשים האלה ומבין שראש הממשלה בסך הכל מעוניין להרגיע את הרוחות על-מנת לשפר את מצבו הרעוע בשל תוכנית ההינתקות". הם הוסיפו וציינו: "אנו נמשיך לפעול בכל הכוח כדי להבהיר לשרון שהציבור לא יסתפק עוד ב'ספינים' והבטחות ריקות – אם נחכה עד אחרי היתנתקות זה ייגמר כמו בפעמים הקודמות שבהן העלו את שמו של יהונתן על-מנת להשלות את העם".
בוועד מבקשים להזכיר כי שרון עדיין נמנע מלהעביר לבוש את העצומות עליהן חתמו 112 חברי כנסת וכל הרבנים הראשיים בבקשה שיחון את פולארד.
בשעות אחר-הצהריים (יום ג') הפגינו מול משרד החוץ בירושלים קבוצה של אסירי ציון מפגינים, ודרשו להעניק ליונתן פולארד מעמד "אסיר ציון" בשל מאסרו הממושך בגין פעולותיו למען ביטחון המדינה". המפגינים כבלו את ידיהם באזיקים לאות הזדהות עימו.
לפני כעשרה ימים עתר עורך דינו של פולארד לבג"צ בישראל, בדרישה להורות לממשלת ישראל להכריז עליו כעל "אסיר ציון". בדרך זו, מקווה פולארד, תחולנה חובות משפטיות שונות על הממשלה אשר לטענתו הזניחה אותו ואת הטיפול בו במשך שנים, ובעצם הפקירה אותו בידי האמריקנים. בנוסף, מתייחס פולארד לסוגיית ההתעללויות שעבר בבתי הסוהר האמריקנים. פולארד מתאר בהרחבה בעתירתו צעד אחר צעד את היחס המשפיל, המבזה, האנטישמי והלא אנושי שזכה לו במהלך שנות מאסרו.

תאריך:  17/05/2005   |   עודכן:  18/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן פולארד
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בשל ביקושי היתר יקבלו משקיעים מהציבור רק כ-2% מהזמנתם    ההנפקה לציבור הייתה בהיקף של 300 מיליון שקל
עומר שיקלר
מנכ"ל משרד הביטחון הודיע לסגנית השר אורית נוקד כי הנחה באופן מיידי להפחית בכמחצית את עוצמת השידור של אנטנת ה-AM של גל"צ בשדה האנטנות בנען    בנוסף, הודיע כי ייבחן את עלויות ומשמעויות לוח זמנים להעתקת אנטנת גל"צ לאתר בזק ביבנה
רנית נחום-הלוי
כך מדיון מיוחד שהתקיים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ביוזמת ח"כ גולן משינוי    עינת יפת בת 18 מנצר חזני: הכי נורא היה לראות את אבא שלי בוכה אנחנו כבר לא אותה משפחה
עומר שיקלר
לדבריהם, הנהלת בנק המזרחי פוגעת במכוון בחבר מזכירות ארגון העובדים    פנו לבית הדין לעבודה בבקשה לקבל סעד דחוף בעקבות התנכלות לחבר המזכירות
הדר פרבר
הטיסה סטטה ממסלולה בעקבות חשד כי אחד הנוסעים מופיע ברשימת ארה"ב של אנשים חשודים האסורים לטיסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il