X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה ביקש שנושא רגיש זה ידון באופן מקצועי על-ידי הרבנים הראשיים לישראל קיימו פגישה עם אנשי משרד ראש הממשלה ואנשי מנהלת ההינתקות ביום א' עתרו משפחות שכולות מגוש קטיף נגד פינוי הקברים
▪  ▪  ▪

הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, נפגשו (יום ג') לדיון בדבר ההנחיות ההלכתיות לפינוי קברים מגוש קטיף במסגרת יישום תוכנית ההינתקות.
במהלך הדיון הועלו הצעות שונות להעברת הקברים. אחת מהן, שזכתה לתמיכת רבנים נוספים: הקברים יועברו מגוש קטיף לבית העלמין בהר-הזיתים. הרב עמאר אמר בדיון, כי להערכתו, בני משפחות החללים עשויים לקבל הצעה זו, בשל זאת שהר-הזיתים נחשב למקום קבורה מועדף.
בפגישה שהתקיימה בבית הרבנות הראשית לישראל בירושלים נכחו: הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, הרב הראשי לצה"ל, תת-אלוף הרב ישראל וייס, הרב יעקב רוז'ה, אל"מ הרב בלק, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, ראש מנהלת סל"ע, יונתן בשיא, והממונה על שירותי הדת במשרד ראש הממשלה, מאיר שפיגלר.
במרכז הישיבה נדונה סוגיית פינוי הקברים מגוש קטיף, על כל המשתמע מכך. ראש הממשלה, אריאל שרון, העושה עתה בארה"ב, ביקש שנושא רגיש זה ידון באופן מקצועי על-ידי הרבנים הראשיים לישראל שהינם בעלי סמכות הלכתית מן המעלה הראשונה.
בגוש קטיף קיים בית קברות מרכזי המשרת את כלל האוכלוסיה היהודית באזור חבל עזה ומונה 48 קברים. בהתאם להחלטת הממשלה פינוי הקברים מאזור גוש קטיף יבוצע על-ידי הרבנות הצבאית. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, ציין בישיבה כי הממשלה תבצע כל פתרון שידרש לשם יישוב סוגיה רגישה זו בדרך הראויה ביותר, והוסיף כי הממשלה תקצה את כל המשאבים הדרושים לשם כך.
במטרה למצוא פתרון שיקל במידת האפשר על המשפחות השכולות, הוחלט כי יתקיים ביקור בימים הקרובים ביישובי גוש קטיף במטרה לבחון את הנושא מקרוב. לאחר שהרבנים הראשיים ידאגו לניהול שיחות עם נציגי המשפחות השכולות וראשי מתיישבים, תגובש חוות הדעת הסופית בנושא.
ביום א', עתרו 17 משפחות שיקיריהם קבורים בבית העלמין בגוש קטיף, לבג"צ בנושא העברת בית הקברות הנמצא בגוש קטיף. בעתירה הם מבקשים מבית המשפט להורות לנציגי המדינה להסביר מדוע לא יבוטל סעיף 144(ב) לחוק ליישום תוכנית ההינתקות המקנה למדינה רשות לפתוח קברי חללי צה"ל, נפגעי פעולות איבה ואזרחי מדינת ישראל, הקבורים בבית העלמין בנווה דקלים ולטפל בקבורה מחודשת שלהם מבלי להזדקק להסכמת משפחות הנפטרים וקבלת רשותם לכך.
העותרים מציינים, כי פעולה זו סותרת את חוק היסוד כבוד האדם וחירותו, סותר את עקרונות מגילת העצמאות וסותר את חוקי מדינת ישראל.

תאריך:  24/05/2005   |   עודכן:  25/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
את הדברים אומרת שרת החינוך, לימור לבנת בתגובה לשאילתה שהוגשה אליה מח"כ אורי אריאל    סגן השר לביטחון פנים: איננו יכולים לאפשר פסילה גורפת
רנית החום-הלוי
הדברים נשמעו בוועדה לביקורת המדינה הדנה בנושא מינויים פוליטים בשירות המדינה    נציב שירות המדינה: אנחנו לא יכולים לפקח על הנעשה במשרדים - זה לא תפקידנו    חתן פרס ישראל פרופ' יחזקאל דרור: בישראל הפתרונות המוצעים הם כיבוי שריפות על-ידי יריקה
עומר שיקלר
הקבינט החברתי כלכלי בראשות שר האוצר אישר את שתי התוכניות    לפי ההחלטה, כבר בשנת 2007 יהיה הגז הטבעי זמין לתעשיה וליצרני החשמל בדרום הארץ    התוכנית לעידוד תעסוקה בפריפריה וצפויה להביא לתוספת של כ-4,500 מקומות עבודה חדשים באזורי הפריפריה
שלומי דיאז
חשוד בהעברת מידע על סידורי אבטחה במקום לידי פעילי ימין
עומר שיקלר
הממונה על השכר, יובל רכלבסקי נאם בכנס בכירי המינהל הציבורי    "שיפור היכולת של הממשלה למשול תלוי בין השאר באיכות המינהל הציבורי בשיתוף פעולה עם ארגוני עובדים ובמדיניות תומכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il