X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעתירתם טוענים ארגוני המורים: אין כל קיצוץ של 700 מיליון ש"ח כפי שנטען על-ידי משרד החינוך; המשרד הטעה את כל הגורמים הרלבנטיים; מוסיפים: התנהלות משרד החינוך מעידה על הטעייה מכוונת
▪  ▪  ▪

ארגוני המורים עתרו (יום ה', 26.5.05) לבית הדין לעבודה נגד משרד החינוך, בדרישה לבטל את מכתבי הפיטורים שנשלחו למורים.
בעתירה שהוגשה על-ידי עורכי הדין בני כהן וסיגל פעיל, מציינים הארגונים כי משרד החינוך הכריז על מהלך המוני של פיטורי 6,000 עובדי הוראה: 4,500 עובדי מדינה וכ-1,500 עובדי רשויות מקומיות.
בעתירה מפריכים ארגוני המורים את נימוקי משרד החינוך לפיטורים, וטוענים כי "הנימוק היחידי עליו הסתמך משרד החינוך לפטר אלפי עובדי הוראה הינו פקטיבי... אין כל קיצוץ של 700 מיליון ש"ח, כנטען על-ידי משרד החינוך, בהחלטת ממשלה מאוגוסט 2004. מסתבר, שמשרד החינוך התל והטעה את כל הגורמים הרלבנטיים, ובהסכם בין משרד החינוך והאוצר, התווספו 400 מיליוני ש"ח נוספים לתקציב החינוך".
בעתירה מבהירים הארגונים כי הסכם הכולל של ההפחתות עומד על סך של 195.85 מיליון ש"ח, ולא 700 מיליון ש"ח, כנטען על-ידי משרד החינוך. "גם בספר התקציב לשנת 2005 לא בא זכרו של קיצוץ בשיעור 700 מיליון ש"ח, ועל כן לא קיימת הצדקה לפיטוריהם של אלפי עובדי הוראה, כפי שהדבר מתבצע בימים אלה".
בהשוואת תקציב משרד החינוך לשנת 2005, העומד על 24,574,084 מיליארד ש"ח, לעומת תקציב המשרד לשנת 2004 שעמד על 24,264,347 מיליארד ש"ח, מצביעה על גידול בתקציב המשרד.
"התנהלות משרד החינוך מעידה על הטעייה מכוונת בכל הנוגע לנחיצותם האמיתית של הפיטורים", נכתב בעתירה.
במרכז השלטון המקומי מתכוונים להודיע לבית הדין לעבודה כי במידה שממשלת ישראל תבטל את הקיצוץ שהושת על הרשויות המקומיות, יבוטלו פיטורים. יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, ויו"ר ועדת החינוך בשלטון המקומי, יעל גרמן, פנו לשרת החינוך וביקשו את ביטול הקיצוץ שיבטל את הצורך בפיטורי מורים.
במרכז השלטון המקומי מציינים כי הפיטורים בהיקף של כ-400 משרות הוראה, נובעים מהקיצוץ שהושת על השלטון המקומי בשנת 2004. בשנת הלימודים הבאה נדרשות הרשויות המקומיות לממש את חלקו השני של הקיצוץ, בהיקף של 75 מיליון ש"ח.
במקביל הושבתו היום הלימודי בבתי הספר העל יסודיים בדרום הארץ: בקריית מלאכי, אשקלון, אשדוד וקריית גת. בקריית מלאכי לא התקיימו הלימודים בכל בתי הספר התיכוניים בעיר, בקריית גת שובשו הלימודים בבתי הספר רוגוזין, שלאון, ויד שמעון. באשקלון לא התקיימו לימודים בתיכונים עירוני ד', עירוני א' ותיכון הנרי רונסון. באשדוד הושבתו כל בתי הספר העל-יסודיים.

תאריך:  26/05/2005   |   עודכן:  26/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
נהרגו בסמוך לבית השיטה על כביש עפולה בית שאן כשהרכב בו נסעו סטה מנתיבו לאחר שהנהג ככל הנראה נרדם והתנגש עם משאית    המשטרה פתחה בחקירה    בצומת עשרת נפצעו שתי ילדות בנות 4 ו-12 באורח אנוש
מערכת אתר ספורט 5
רולאן גארוס: הישראלית הצעירה לא מפסיקה להפתיע אחרי שגברה על קווטה פשקה הצ'כית 1:6, 6:1 ו-4:6    פאר תפגוש בסיבוב ה-3 את נדיה פטרובה המדורגת שביעית    סמאשנובה תשחק היום מול גרונפלד הגרמניה
גלית יצחק
כך עולה מסקר שמפרסם משרד הבריאות    79% מתלמידים בכיתות ז'-ח' מתלוננים על כאבי ראש, עיניים אדומות, עייפות, קשיי ריכוז וכו'
מירב לוי
כך עולה ממחקר חדש המתנהל במרכז יפה למחקרים אסטרטגים באוניברסיטת תל אביב    ארגוני הטרור מציעים לנשים את דרך פעולת ההתאבדות כדרך לסלילת שוויון חברתי והשגת חירות לעצמן; בזירה הפלשתינית התפוצצו עד כה 8 מחבלות-מתאבדות
ענבל אביב
"תא כתום" - ארגון סטודנטים חילונים השובתים רעב כבר 12 יום במאבק נגד תוכנית ההינתקות    "שקלנו בכובד ראש והחלטנו להיענות לבקשתו, וכמו-כן בעקבות הצלחת השביתה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il