X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד החינוך כינס היום מסיבת עיתונאים בנושא יישום השלב הראשון בדוח דוברת הסתדרות המורים בתגובה: "המורים בישראל מתוך אחריות לחינוך הילדים לא יתנו לשרת החינוך לזרות חול בעיני הציבור וימשיכו להיאבק"; העמותה לקידום יום חינוך ארוך: 20 רשויות ברשימה זכאיות כבר מ-97 ליישום יום חינוך ארוך
▪  ▪  ▪
הרפורמה - בינתיים רק ביסודיים

השרה לבנת, "בשורה חשובה"

מירב לוי, ענבל אביב
נפטר מורים הקרובים לפנסיה וכאלה שאינם בליבת המקצועות הנדרשים

בשנה הבאה יחל יישום הרפורמה בחינוך ב-32 רשויות, בדגש על ערים בינוניות וקטנות ומתן עדיפות ליישום הדוח בפריפריה. משרד החינוך כינס היום (ב', 27.6.05) מסיבת עיתונאים בנושא יישום השלב הראשון בדוח דוברת. בשנה הבאה יקחו חלק ביישום הרפורמה ב-311 בתי ספר, ובהם למעלה מ-115 אלף תלמידים.
במסיבת העיתונאים השתתפו שרת החינוך, לימור לבנת; יו"ר הוועדה, שלמה דוברת; מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן; ראש המרכז לשלטון מקומי, עדי אלדר; ומנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש.
משנה הבאה: לימוד בקבוצות קטנות בכיתות הנמוכות
עיקר הרפורמה תיושם בשלב א' בבתי הספר היסודיים בדגש על הכיתות הנמוכות, כיתות א' ו-ב', וזאת על-פי המלצות דוח דוברת להיפוך הפרמידה למתן השקעה רבה יותר בגיל הרך והכיתות הנמוכות.
החל משנה הבאה תלמידי כיתות א' ו-ב' ילמדו בקבוצות לימוד של 11-20 תלמידים בקבוצה. בקבוצות אלה ילמדו תלמידים את מקצועות היסוד על-ידי מורי בית הספר, ובכיתה ב' יעברו בחינת אוריינות.
הרשויות שבהן יחל שלב א' של הרפורמה הן:
צפון: שלומי, ריינה, כפר כנא, כרמיאל, מ.א גלבוע, שפרעם, מגדל העמק, מא. גולן, קצרין, טירת הכרמל, מ.א חוף הכרמל, עיר הכרמל, פרדיס, מ.א עמק יזרעאל, בסמת טבעון, מטה אשר.
מרכז: כוכב יאיר, אלפי מנשה, אורנית, אלקנה אריאל, כפר קאסם, רמלה, מ.א חבל מודיען, מ.א גדרות, מ.א מטה יהודה.
דרום: אופקים, דימונה, קריית מלאכי, חורה.
העמותה ל"קידום ויישום יום חינוך ארוך" מסרה בתגובה ליישום הרפורמה ב-32 רשויות, כי "השר לבנת פועלת בניגוד לחוק ולוועדת החינוך שקבעה כי יש להגדיר קריטריונים להוספת בתי ספר לצו, ומוסיפה לרשימה יישובים שהיא חפצה ביקרם".
לטענת העמותה, מתוך 30 הרשויות המקומיות שברשימה, 20 רשויות זכאיות על-פי חוק כבר משנת 1997 ליום חינוך ארוך. כך למשל מציינת העמותה כי העיר דימונה, המופיעה ברשימה כרשות שיום חינוך ארוך ייושם בה שנה הבאה, זכתה בעקבות עתירה שהגישה העמותה בנובמבר 2004 ליום חינוך ארוך כבר השנה. "לשרה לבנת אין לה בעיה להציג את דימונה כעיר שזוכה ליום חינוך ארוך, כאשר בפועל היא נאנסה על-ידי בג"צ להעביר לכל בית ספר בעיר כמיליון ש"ח מדי שנה ליישום החוק אותו הפרה", מציינים בעמותה.
למעשה, מסבירים בעמותה כי רק חמש רשויות חדשות יזכו לתקציבים של מיליון ש"ח לכל בית ספר ולהזנה תחת הרפורמה של דוח דוברת, והם: אורנית; אלפי מנשה; אלקנה; מטה יהודה וגוש עציון.
יישום הרפורמה כולל:
- יום לימודים ארוך: במסגרת יישום הרפורמה יעברו הרשויות המשתתפות ביישום שלב א' ל-5 ימי לימוד בבתי הספר היסודיים, וילמדו יום לימודים מלא מהשעה 08:00 עד השעה 16:00. יו"ר השלטון המקומי, עדי אלדר ציין כי ב-50% מכלל היישובים המשתתפים ביישוים הרפורמה, פועל בר כיום יום לימודים ארוך.
- פעילות בימי שישי: בימי שישי תתקיים פעילות בחירה לכלל התלמידים, כאשר המדינה תממן את הפעילות לתלמידים כתיות א-ג'.
- ארוחת הצהרים: המדינה תממן הזנה נקודתית לתלמידים מהשכבות החלשות. עלות הארוחה - 2 ש"ח, ותינתן אפשרות להצטרפות להורים אשר יבקשו שילדיהם יקבלו גם כן ארוחה המסגרת בית הספר.
- ישופרו התשתיות התבראותיות בבתי הספר, ויוקמו סביבות עבודה למורים ברשויות המשתתפות הרפורמה. מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש ציינה כי "בהנחה שנקבל את התקציבים, יסתיים השיפוץ בבתי הספר עד סוף חודש נובמבר".
-תופעל תוכנית פעילות אס"א (אלימות, סמים, אלכוהול) כלל ישוביית להתמודדות עם תופעת האלימות וצימצומה.
ליישום שלב א', הקצו משרדי האוצר והחינוך תוספת תקציבית של 120 מיליון ש"ח.
שרת החינוך, לימור לבנת אמרה במסיבת העיתונאים: "זה בוקר של בשורה חשובה, הרפורמה יוצאת לדרך, בגיבוי מלא של ראש הממשלה ושר האוצר. כל ילד בישראל יקבל שוויון זכויות ויוכל להגיע ליותר. אין לנו תשתית לאומית חשובה יותר מאשר החינוך".
שלמה דוברת, אמר במסיבת העיתונאים: "זה יום חשוב ביותר שבו מתחילים לעשות ומפסיקים לדבר. הדרך היא לא קצרה ומעולם לא הבטחנו גן של שושנים. חלק מההמלצות עוררו ויכוח. הסכנה הגדולה היתה שויכוח על המלצה כזו או אחרת יוביל לאי עשייה. אני מברך את השרה לבנת על הוצאת הרפורמה לפועל".
גני הילדים נשארו מחוץ לרפורמה
יצויין, המלצות דוח דוברת כוללות את יישום הרפורמה גני הילדים ובבתי הספר היסודיים. במשרד החינוך ציינו כי בחרו להתמקד בשלב א' רק בתי הספר היסודיים בשל בעיות תקציב. "העלות ליישום הרפורמה רק בגני הילדידם מגיעה לכמיליארד ש"ח. שר האוצר, בנימין נתניהו אמר כי לא ניתן להעביר את הכספים הדרושים, אך הנושא אינו יורד מסדר היום".
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן: "משרד החינוך לא נרתע לצאת לדרך, ולא לחזור לחיק המים של הידוע והמוכר. אני קורא לצד השני, לארגוני המורים להיכנס למו"מ, ולא להגיע לחרמות. משרד ראש הממשלה יתמוך בביצוע הרפורמה לכל אורכה".
המורים: לבנת נכשלה בתפקידה
מהסתדרות המורים נמסר (א'), לקראת מסיבת העיתונאים, כי "כינוס מסיבת העיתונאים... של שרת החינוך לימור לבנת, מעיד יותר מכל על כישלון של השרה בתפקידה. זהו ניסיון פתטי ליצור רושם של 'כאילו' שינוי במערכת החינוך. לימור לבנת 'קנתה' בכסף ובתחנונים מספר יישובים חלשים, כדי שיתנו לה קרש הצלה פוליטי".
עוד טוענים בהסתדרות המורים, כי "לימור לבנת מתהדרת כביכול ביישום דוח דוברת שלב א', כאשר בעצם מדובר בהפעלת בייבי-סיטר במימונם של ההורים. שהרי בלי שיתוף המורים, יגויסו כוחות כאלה ואחרים כדי להעביר את הזמן עם הילדים בשטח בית הספר. פעולה זו לא תפתור את בעיית האלימות ובטח שלא תשפר את הישגי התלמידים. כל בר-דעת מבין שאין אפילו קמצוץ של רפורמה, אלא מעשה נואש של שרה המבקשת להציל את עצמה מכישלון פוליטי ומקצועי מהדהד.
ברור כי אין כאן כל בשורה לתלמידים ובטח לא שיפור במערכת החינוך. זהו רק ניסיון לסמן וי פוליטי כי כביכול מתבצעת רפורמה".
"חבל", ממשיכה הסתדרות המורים ואומרת, "שמספר ראשי יישובים נכנעו ללחץ הכלכלי ולמכבש הלחצים של השרה והחליטו לסגור את החינוך ביישוב שלהם. שינויים במערכת החינוך יש לבצע תוך הסכמה רחבה ושיתוף פעולה מלא של כל השותפים לעשייה החינוכית. צר לנו שיש מי שדואג לעתידו הפוליטי לפני שהוא דואג לחינוך של תושביו.
המורים בישראל מתוך אחריות לחינוך הילדים לא יתנו לשרת החינוך לזרות חול בעיני הציבור וימשיכו להיאבק למען רפורמה אמיתית ובהסכמה, המבוססת על חמישה עקרונות: צמצום מספר הילדים בכיתות, תוכנית למלחמה באלימות, שיפור מעמד המורה, יחס אישי לתלמיד ומסגרת לימודים כוללת המבוססת על 6 ימי לימוד".
תאריך:  27/06/2005   |   עודכן:  27/06/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך קבע בית המשפט המחוזי בחיפה שהרשיע אתמול את איגור אנטיפקה, האיש שהטיל את חיתתו על עיר שלמה, בשלושה סעיפי אישום של אונס ובעוד חמישה סעיפי אישום של מעשי סדום ומעשים מגונים
גלית יצחק
לדברי האב, התינוק בן שמונה חודשים ישן במיטת לול והראש שלו נתפס בין הסורגים כשגופו מחוץ למיטה    צוות מד"א ביצע בו החייאה והעביר אותו לבית חולים סורוקה, אך לא נותר להם אלא לקבוע את מותו
הדר פרבר
75% מאתרי האינטרנט של חברות ישראליות לוקים בתוכן לא עדכני, כך עולה מסקר של המיזם "תוכניון"
מחלקה ראשונה
חגיגות יום ההולדת לסטודיו יתקיימו בתאריך 1.7 בהשתתפות תלמידים, בוגרים ואישי ציבור
עומר שיקלר
המחבלים ממשיכים לשגר פצצות מרגמה וקסאמים לעבר יישובי ישראלים ברצועה    אש נפתחה לעבר מוצבי צה"ל בדרום הרצועה    אנשי ביטחון פלשתינים איתרו מנהרה שנחפרה לעבר נווה דקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il