X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנתונים שנמסרו לוועדת השרים לענייני ההינתקות עולה כי 12 יישובים פונו וכ- 1,050 משפחות במהלך הישיבה אמר שרון לשרים כי יש לזרז את הקמת היישובים החקלאיים בנגב עבור המפונים
▪  ▪  ▪

נכון להבוקר, 12 יישובים יהודיים ברצועת עזה פונו, כ-1,050 משפחות התפנו עד הבוקר, מתוך 1,530 המשפחות המתגוררים בחבל עזה וצפון השומרון, כך נמסר ממערכת הביטחון לוועדת השרים לענייני ההינתקות. לוועדת השרים, בראשותה של ראש הממשלה אריאל שרון דווח עוד כי 570 מכולות הוכנסו ליישובים המתפנים, כאשר נכון לשעת הדיווח הוצאו מהשטח 258 מכולות.
מהסקירה עלה כי ביממה האחרונה נמשכו ניסיונות מפגינים לחסום צירים מרכזיים ברחבי הארץ, אולם מערכת הביטחון הצליחה למנוע אותם.
ראש הממשלה התייחס בישיבה לפעולות התיאום עם הפלשתינים ואמר: "עד לפינוי מלא ומוחלט של החייל האחרון ושל הציוד האחרון לא ייכנסו פלשתינים לשטח המפונה בשום פנים ואופן. רק אחרי שהכל יפונה יהיה אפשר לתאם את כניסת הפלשתינים.
נציג המשטרה דיווח בישיבה כי בימים האחרונים תוגברו כוחות האבטחה בכל המוקדים אליהם פונו המשפחות, החל מבתי המלון השונים וכלה באתרי הקראווילות והמבנים המתועשים.
ראש הממשלה הוסיף ואמר בהקשר זה: "הצבא והמשטרה מתנהגים בצורה הכי מכובדת שיכולה להיות. זה פשוט נוגע ללב לראות כיצד הם פועלים ברגישות ובאיפוק, ואני חושב שכל מדינה היתה גאה בכאלה כוחות".
השרים עודכנו בפרטי ההיערכות במלונות בהם שוהות חלק מן המשפחות המפונות. מהנתונים עולה כי עד כה הוקצו כ-3,000 חדרים בבתי מלון שונים ברחבי הארץ, כאשר כ-500 משפחות כבר מתארחות במלונות. ראש הממשלה אמר במהלך הדיון כי "צריך לנצל את הימים הללו בהם אנשים נמצאים במלונות על-מנת למצוא פתרונות דיור לאלו שלא שיתפו פעולה עם הממשלה עד כה. חייבים לעשות את זה באופן מיידי ודחוף ביותר. חייבים לשמוע מה המשפחות הללו רוצות ולעשות כל מה שרק אפשר כדי לספק להן פתרונות. בנוסף, יש מספר יישובים שהביעו עניין בהקמת יישובים בנגב וגם בעניין הזה צריך לטפל בדחיפות. אני רוצה שיהיה ברור שצריך לפעול ביעילות ובמהירות ואני לא רוצה שאנשים ירגישו שברגע שהם יצאו מהשטח שכחו אותם, אני רוצה שידאגו להם".
ראש הממשלה הדגיש כי חשוב ביותר שתישמר הקהילתיות של המתיישבים המפונים. בהמשך להנחיה זו של ראש הממשלה, הסמיכה ועדת השרים צוות מיוחד לגיבוש הסכמים עם קבוצות מתיישבים. הצוות כולל את נציגים ממנהלת סל"ע, משרד ראש הממשלה, משרד המשפטים, משרד הפנים ומשרד האוצר.
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, דיווח כי בימים האחרונים מחלקות ועדות הזכאות, הפועלות בבתי המלון המארחים את המשפחות, מקדמות בסך 50,000 שקל. עד כה חולקו כ-400 מקדמות למשפחות שנתבקשו למלא טופס קצר. נוהל עבודה זה מאפשר להעניק כסף נזיל למשפחות באופן מיידי.
ראש מינהלת סל"ע, יונתן בשיא, דיווח כי הבוקר תוגברה מצבת כוח האדם במלונות הקולטים את המתיישבים, והוסיף כי קיימת בשטח התגייסות גדולה מאוד של מתנדבים המסייעים למתיישבים ככל הניתן.
בשיא ציין כי אמש הודיעה המינהלת למתיישבים שטרם פינו את רכושם מן השטח כי הרכוש יפונה ע"י כוחות הצבא, כאשר במידת האפשר תינתן להם האפשרות לפקח על אריזת הציוד והובלתו אל תחומי מדינת ישראל.
מנכ"ל משרד המשפטים, אהרון אברמוביץ, ציין כי במלונות השונים הוצבו החל מהיום צוותים של משפטנים שתפקידם להעניק סיוע משפטי למשפחות במילוי הבקשות לפיצויים.
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, שמואל אבוהב, דיווח כי גם נציגי משרדו ממוקמים במלונות במטרה לתת הכוונה למשפחות. אבואב הוסיף כי נכון לשעה זו כ-200 דירות להשכרה נמצאות בהליך חתימה, כאשר מרבית דירות אלו מרוכזות במספר מקבצים שמיועדים לשמש לקבוצות גדולות של מתיישבים המעוניינים לשמור על מסגרתם הקהילתית.
מנהלת מחוז הדרום במשרד החינוך, עמירה חיים, דיווחה לשרים כי באזור צפון השומרון יש 73 תלמידים אשר נמצאה להם מסגרת חינוכית חלופית. באשר לאזור גוש קטיף ציינה מנהלת המחוז כי 640 תלמידים כבר שובצו בבתי ספר חלופיים ו-942 תלמידים נוספים הודיעו למשרד החינוך לאן בכוונתם לעבור. לדברי מנהלת המחוז, 828 הורים מסרבים לשתף פעולה עם משרד החינוך ואינם מוסרים את המידע הנדרש לשם שיבוץ ילדיהם בבית ספר חלופי.
מנהלת המחוז הוסיפה כי מפקחי משרד החינוך מלווים באופן אישי את המשפחות ודואגים שיסופקו להן פתרונות, כאשר ליווי זה צפוי להימשך גם במהלך השנה הקרובה ובמידת הצורך אף יותר מכך. בנוסף, צוות של משרד החינוך מקיים בימים אלו הפעלות חברתיות במלונות השונים.
ועדת השרים קיבלה הבוקר החלטה לפיה תכולת בתי הכנסת תועבר לישראל, כאשר ייבחנו חלופות אפשריות להעתקת המבנים של בתי הכנסת.
מנהל מערך שירותי הדת במשרד ראש הממשלה, מאיר שפיגלר, דיווח כי עד כה פונו שני בתי כנסת מהיישובים ניסנית ופאת שדה, ועם הינתן אישור משרד הביטחון תפונה התכולה של שאר בתי הכנסת באזור.
בסיום הישיבה הודה ראש הממשלה לנציגי כל המשרדים ואמר: "כל הדברים צריכים להיות מבוצעים באורח מיידי. אני מדגיש במיוחד את הנושא של הקמת היישובים החקלאיים בנגב".

תאריך:  18/08/2005   |   עודכן:  18/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
"תנו לחיות לחיות" יוצאת בסרטון הקורא למתנדבים לעזור ולהיענות לקריאת המתיישבים המפונים
הדר פרבר
הישראלים חוזרים גם אל המקומות בהם היכה הטרור. טורקיה, סיני וגם לונדון, עדיין יעדים חמים    בלונדון חוששים שהטרור יפגע קשות בענף
יהונתן דחוח-הלוי
מוסא אבו מרזוק, מבכירי החמאס: התהדקו היחסים בין החמאס למצרים. לארגון נוכחות קבועה בקהיר
הדר פרבר
הכיסא פותח על-ידי מוסד ישראלי וחברה אמריקנית והוא מאפשר הדלקתו לפני שבת עם זרם נמוך עד יציאתה
גלית יצחק
זו משימה לא קלה למצוא מטפלת אשר תוכלו לסמוך עליה בעיניים עצומות    אז איך תבחרו? אילנה גוזנר מציגה כמה המלצות שיעזרו לכם, ההורים, לראיין ולמצוא את המטפלת הנכונה לילדיכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il