X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד ראש הממשלה הגיע להסכמה עם המשפחות אשר עתרו לבג"צ נגד העתקת הקברים בעקבות הסיכום בוטל הדיון היום יימשכו פעולות העתקת הקברים
▪  ▪  ▪

משרד ראש הממשלה הודיע (יום א', 28.8.05), כי הגיע להסכמות עם כל המשפחות השכולות שעתרו לבג"צ בעניין העתקת קברי יקיריהן מבית העלמין בגוש קטיף. בעקבות כך החליטו המשפחות השכולות למחוק את עתירתן והדיון בבית המשפט שהיה אמור להתקיים היום (יום ב') התבטל.
ב-22.5.05 עתרו 17 משפחות שיקיריהם קבורים בבית העלמין בגוש קטיף, לבג"צ בנושא העברת בית הקברות הנמצא בגוש קטיף. הם ביקשו מבית המשפט להורות לנציגי המדינה להסביר מדוע לא יבוטל סעיף 144(ב) לחוק ליישום תוכנית ההינתקות המקנה למדינה רשות לפתוח קברי חללי צה"ל, נפגעי פעולות איבה ואזרחי מדינת ישראל, הקבורים בבית העלמין בנווה דקלים ולטפל בקבורה מחודשת שלהם מבלי להזדקק להסכמת משפחות הנפטרים וקבלת רשותם לכך.
בנוסף, הם ביקשו כי המדינה תפנה למשפחות השכולות בטרם תבצע פעולות הקשורות בפינוי הקברים ותמתין להחלטת המשפחות על מקום מגוריהם החדש.
בהודעת משרד ראש הממשלה נאמר, כי במסגרת ההסכמה שהושגה, תהליך העברת הנפטרים מגוש קטיף למקומות קבורה חלופיים נעשה תוך כדי תיאום מלא עם המשפחות, ולעניין זה: זמני ההלוויות, סדרי ההלוויה, שירותים לוגיסטיים ומקום קבורה.
הנושאים ההלכתיים הכרוכים בהעתקת הקברים נידונו עם הרבניים הראשיים לישראל והרב הצבאי הראשי אשר לבקשת משרד ראש הממשלה הוציאו פסק הלכה לפיו יש להעביר את כל הקברים מבית העלמין בגוש קטיף בכפוף לתנאי ביצוע מסוימים.
בחודשים האחרונים הכינה הממשלה מקומות קבורה חלופיים בהתאם לבקשות משפחות הנפטרים. במסגרת זו הוכשרה חלקת קבורה בהר הזיתים המיועדת ל-25 נפטרים, וכמו כן הוכשרה חלקת קבורה חדשה ביישוב מבקיעים המיועדת לקלוט 6 נפטרים מגוש קטיף.
בנוסף, ביישוב ניצן הוקם בית עלמין חדש, כאשר בבתי העלמין בערים: ירושלים, ראשון לציון, נתניה, אשקלון, רעננה ושדרות נערכו כל הסידורים הנדרשים לקליטת הנפטרים שמשפחותיהם ביקשו להעבירם אליהם.
במסגרת עבודת ההכנה להעברת הנפטרים נציגי משרד ראש הממשלה נפגשו עם נציגי המשפחות השכולות, ליוו אותם לאתר הקבורה החלופי, ורק לאחר שבקשותיהם נענו סוכם על העברת הקבר. בנוסף, מנהלת סל"ע הקצתה אנשי רווחה מקצועיים לשם ליווי המשפחות השכולות לאורך כל תהליך העתקת הקברים ובתקופה שלאחר מכן.
במהלך יום א' הועתקו שני קברים והנפטרים הובאו לקבורה מחדש בבתי העלמין בניצן ובשדרות. במהלך יום ב' יימשכו פעולות העברת הקברים ונפטרים וצפויות להתקיים שמונה קבורות מחדש של נפטרים שנטמנו בבית העלמין שבנווה דקלים.

תאריך:  29/08/2005   |   עודכן:  29/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
חוקרים באוניברסיטת MIT פיתחו את "הסנאי הסלולרי", שיעזור לכם לנהל שיחות בטלפון ולהשאר שפויים באותו הזמן
עומר שיקלר
על-פי עיקרי הסכם הביטחון עם מצרים ביחס לציר פילדלפי - ישראל תוכל לדרוש עוד שנה ובסיום כל שנה את יציאת המצרים מהציר או את צמצום הכוח
יהונתן דחוח-הלוי
במסיבת עיתונאים שקיים הג'יהאד האיסלאמי הוא מאיים לבצע בימים הקרובים פיגועי התאבדות נוספים ברחבי ישראל נוכח היעדר הרוגים בפיגוע בבאר שבע
עידן יוסף
יריד תעסוקה ראשון מסוגו, שהתקיים בבנייני האומה הציע מגוון אפשרויות עיסקי המותאם לציבור זה    בבוקר הגיעו הגברים, ואחר-הצהריים הנשים
עומר שיקלר
מנהלת סל"ע הודיעה כי רכשה למען מפוני גוש קטיף והתוחמת הצפונית של רצועת עזה שטח בגודל 358 דונם בחלק הצפוני של אשקלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il