X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניצל את כינוס שבע המדינות העשירות בעולם

שר האוצר הפלשתיני: "אנו זקוקים לסיוע דחוף"

שר האוצר הפלשתיני ניצל את כינוס שרי האוצר של "המדינות העשירות בעולם" וביקש: "סייעו לנו לספק את הצרכים הבסיסיים לבני עמנו" נזקי הכלכלה הפלשתינית בחמש השנים האחרונות: 15 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪

שר האוצר הפלשתיני ביקש משבע המדינות העשירות בעולם "סיוע דחוף של 200 מיליון דולר, על-מנת לאפשר לרשות הפלשתינית לספק שירותים בסיסיים לאזרחים בשלושת החודשים הקרובים". לאחר פגישה עם שבעת שרי האוצר של מדינות ה-G-7 בלונדון אמר השר הפלשתיני, כי "הרשות עומדת בפני בעיית נזילות קשה והיא זקוקה בדחיפות למשאבים".
סוכנויות הידיעות מדווחת כי גם שר האוצר הישראלי, אהוד אולמרט, נמצא בלונדון ומקיים שיחות בלתי רשמיות עם שרי האוצר השוהים שם. ביום רביעי יערכו בריטניה ונורבגיה אירוע התרמה למען הרשות הפלשתינית.
שרי האוצר ונגידי הבנקים משבע המדינות העשירות בעולם, נפגשו בלונדון כאשר על סדר יומם מאבק במחירי החשמל, הנפט והאינפלציה הגדלה. "המדינות נפגשות בעוד מחירי הנפט הכפילו עצמם לאחרונה וכמיליון משרות פנויות הועתקו למדינות אסיה, דבר המביא את עולם העסקים לשינויים מהירים", אמר הנציג הבריטי. "אנו עושים כמיטב יכולתנו במטרה למנוע את המשך המציאות האינפלציונית", הוא הוסיף. "ההזדמנות שעומדת בפתחנו כיום, יכול ולא תחזור על עצמה בעשר או עשרים השנים הקרובות".
נזקי הרשות: 15 מיליארד דולר ב-5 שנים
חמש שנות האינתיפאדה נותנות אותותיהן על החברה והכלכלה הפלשתינית במגוון צורות ודרכים. לאחרונה פורסם דוח מטעם קבוצת חוקרי מרכז המידע הפלשתיני, המצביע על משבר חריף הפוקד את הכלכלה הפלשתינית, ואשר בא לידי ביטוי באבטלה רחבת היקף, רעב, ירידה בהכנסות הרשות, ופגיעה בייצוא.
62.6% מכלל המשפחות - מחוסרות עבודה
הדוח מדגיש, כי "הסגרים הצבאיים ומדיניות הענישה הקולקטיבית של הממשלה הישראלית" יצרו משבר סוציו-אקונומי עמוק עד כדי שבר בקרב החברה הפלשתינית. לטענת מחברי הדוח, ההגבלות הישראליות על הכלכלה והמסחר הפלשתיני השפיעו על כל קשרי המסחר עם גורמי חוץ, וכן ופגעו בהכנסה הבסיסית של תושבי האזור.
מרכז המידע הפלשתיני מדגיש במסמכיו, כי הכתרים והסגרים שהקים צה"ל במהלך 5 השנים האחרונות הגדילו את אחוז המובטלים באופן ניכר. הדוח מעלה כי ברבע הראשון של שנת 2005 הגיע אחוז מחוסרי העובדה ל-27% מכלל כוחות השוק - זאת בהשוואה ל-10% מובטלים טרם החלת מדיניות הסגרים בערים הפלשתיניות.
היקף המובטלים בקרב תושבי הרשות הפלשתינית עומד כיום על 208,000 - נתון המקביל ל-62.6% מכלל המשפחות ברחבי השטחים. "ההכנסה החודשית של משפחות אלו ירדה בחצי", כך על-פי כותבי הדוח, "והובילה את 48.7% מכלל המשפחות הפלשתיניות להוצאות חודשיות שאינן יכולות לעלות על מצרכי המזון הבסיסיים".
"קיבלנו רק שליש מהתרומות הבינ"ל שהגיעו לנו"
מחברי הדוח מדגישים, כי הרשות הפלשתינית קיבלה בשנת 2005 תרומות כספיות מגורמי חוץ בסך כולל של 290 מיליון דולר, זאת במקום סיוע של 900 מיליון דולר שהובטחו - דבר שיצר גרעון של כ-700 מיליון דולר בתקציב הממשלה בשנה הנוכחית.
לצד הגירעון בתקציב, מדווח על פגיעה רחבה במפעלים ובתי המלאכה הפלשתינים. הנתונים מעלים, כי מתוך 9,000 בתי עסק ברחבי השטחים - 430 נהרסו לחלוטין, ורק 7% ממשיכים לתפקד באותה תפוקה שהונהגה טרם האינתיפאדה השנייה.
על-פי הדוח, עיקר הנזק נגרם לעסקי המזון, הטקסטיל והפלסטיק. הגורמים הפלשתינים מוסיפים כי גדר הביטחון שהוקמה בהתאם להחלטת הממשלה, תוסיף ותביא לסגירתם של 1,702 בתי עסק עד לאמצע שנת 2005.
"הסגרים פגעו קשות בייבוא והייצוא הפלשתיני"
"מדיניות הסגרים והמשך המצור על הערים הפלשתיניות הביאו לירידה של 44% בייבוא המוצרים לרשות, זאת בהשוואה לשנת 2000 ו-2003". לצד זאת, מציין הדוח כי ישנה צניחה של יותר מ-54% בייצוא הפלשתיני בהשוואה לשנת 2002.
על-פי ממצאים שמפרסם הבנק העולמי, הרשות הפלשתינית תספוג הפסד נוסף של 145 מיליון דולרים כתוצאה מירידה בסך השקעות החוץ בשטחים.
לסיכום, מעריך הדוח כי חמש השנים האחרונות של המאבק הישראלי-פלשתיני, הביאו את הרשות להפסד ישיר של 12.9 מיליארד דולר, ולצידו הפסד עקיף של 2.6 מיליארד, המסתכמים ב-15.6 מיליארד דולר של נזק כלכלי.

תאריך:  03/12/2005   |   עודכן:  03/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
הדיווחים על טיסות חשאיות ובתי כלא סודיים מטעם ה-CIA - מלחיצים את אירופה    בכירים באיחוד דורשים לדעת: "מי היה על הטיסות ומה היה ייעודן"    גרמניה: "נמתין לתשובה בסבלנות".
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון אסלאמי קיצוני בפקיסטן מציע פרס כספי לרוצח שיחסל קריקטוריסטים דנים אשר באיוריהם תארו את דמותו של הנביא מוחמד - ממשלת דנמרק הזהירה את אזרחיה שלא לבקר בפקיסטן מחשש לשלומם
יוסי עבדי
החברה הלטינית של אירן: נשיא ונצואלה מוסיף להתגרות באמריקנים, וטוען כי "לאירן יש זכות בסיסית להמשיך בפיתוח הנשק הגרעיני"    "אנו אחים בנפש, אחים ברוח המהפכה, ואחים למאבק באימפריאליזם האמריקני", הדגיש צ'אבס    הודיע: בקרוב אבקר בטהרן.
יהונתן דחוח-הלוי
דרשת יום השישי במסגד אל-אקצה בירושלים הוקדשה אמש לציון יום השנה לקבלת החלטת החלוקה (החלטה 181) ע"י מועצת הביטחון    המסר העיקרי בדברי הדרשן הפלשתיני: "העם הפלשתיני אינו משלים עם החלטת החלוקה של פלשתין, לא יוותר על שעל אחד מאדמת פלשתין וישחרר את בתיו והמקומות הקדושים ובראשם מסגד אל-אקצה"
יואב יצחק
הפלשתינים דיווחו על שני הרוגים, אך הוברר כי מדובר בהרוג אחד    סירת הדיג חדרה מאזור מצרים ולא נענתה לדרישה לעצור    שלושה פלשתינים שניסו הלילה לחדור לשטח ישראל, נורו; אחד מהם נהרג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il