X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד המשפטים מפיץ בימים אלה תזכיר חוק מסחר אלקטרוני המסדיר את החקיקה בתחום החוק יאפשר הגנה לבעלי אתרים וספקי שירותים מפני תביעות נזיקין
▪  ▪  ▪

שרת המשפטים, ציפי לבני, אישרה (30.11.05) את הפצתו של תזכיר חוק מסחר אלקטרוני, התשס"ו-2005, המתבסס על המלצותיה של הוועדה למסחר אלקטרוני אשר הוקמה במשרד המשפטים, במטרה לבחון את הסוגיות המשפטיות השונות הקיימות בתחום המשפט האזרחי ולעגן את הנושא בחקיקה.
במשרד המשפטים מסבירים, כי עם ההתקדמות בטכנולוגיות המידע אנו עדים להתפתחותו המהירה של המסחר האלקטרוני המתבצע באמצעות תקשורת בין מחשבים. יותר ויותר צרכנים מבצעים עסקות של רכישת מוצרים ושירותים דרך האינטרנט. לדבריהם, המסחר האלקטרוני מעורר בעיות משפטיות שונות, אשר בהיעדר חקיקה מיוחדת קיימת לגביהן אי-ודאות.
תזכיר החוק מגדיר מהו מסמך אלקטרוני ומתייחס לאפשרות לכרות חוזים אלקטרוניים ולבצע פעולות משפטיות באופן אלקטרוני.
פרק מיוחד בחוק המוצע מוקדש לסוגית האחריות בנזיקין של ספקי שירותי האינטרנט, לסוגיהם השונים, ומגדיר בין היתר את התנאים בהם לספקים אלה יהיה פטור מאחריות בנזיקין. ראוי לציין כי הפטור מאחריות בנזיקין, ביחס לכל ספקי שירותי האינטרנט, חל גם ביחס לעוולות בנזיקין שנמצאות מחוץ לפקודת הנזיקין, כמו למשל הפרת זכויות יוצרים, עוולות מסחריות וכדומה.
על-פי פרק זה, בעלי אתרי אינטרנט וספקי שירות יוכלו, בתנאים מסויימים, להנות מהגנת החוק מפני תביעות נזיקין אשר יוגשו נגדם. בנוסף, גולשים לא יוכלו לתבוע תביעות נזיקין בעלי אתרים בהם פורסמו תכנים מסויימים על-ידי גולשים אחרים כמו בעמודי פורומים או בתגובות.
תזכיר החוק קובע גם את עקרונותיו של הליך ה-"הודעה והסרה", המהווה חלק מן התנאים למתן פטור מאחריות בנזיקין לספק שירותי אירוח (ספקים המארחים בחוות השירותים שלהם אתרי אינטרנט בתשלום, או אתרי אינטרנט המאפשרים פרסום מידע שנכתב על-ידי אחר באתר שלהם, לרבות טוקבקים בעיתונים מקוונים).
על-פי תזכיר החוק, במקרה בו ספק שירותי האירוח פועל בהתאם לצעדים המפורטים בהליך, ובהתקיים שאר התנאים, הוא יהיה זכאי לפטור מאחריות בנזיקין כלפי מי שטוען שתוכן שחובר על-ידי צד שלישי מהווה עוולה כלפיו, והדבר לא ייחשב כהפרת חוזה כלפי מחבר התוכן, אם קיים חוזה בין הצדדים.
הוועדה למסחר אלקטרוני דנה תקופה ארוכה ובחנה באופן מקיף בעיות המשפטיות שעלו בתחומים שונים של המשפט האזרחי ובכלל זה בדיני החוזים, הנזיקין, הגנת הצרכן והגנת הפרטיות.
בראש הוועדה אשר מונתה על-ידי שרת המשפטים, עמדה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (אזרחי) לשעבר, טנה שפניץ, והיו חברים בה נציגים ממשרדי הממשלה השונים: משרד המשפטים, משרד התמ"ת, משרד התקשורת, משרד האוצר, משרד המדע התרבות והספורט, משרד הביטחון, וכן נציגי בנק ישראל וגורמים ממשלתיים אחרים. את עבודת הוועדה ריכזה עו"ד תמר קלהורה, ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים.
ביחס לכל סוגיה בחנה הוועדה, האם ניתן להחיל את החקיקה הקיימת בכל הסוגיות שנבחנו על ידה הנוגעות למסחר האלקטרוני, במישרין או בדרך של פרשנות, או שמא יש צורך בחקיקה מיוחדת. חברי הוועדה בחנו גם את המצב המשפטי במדינות אחרות, בעיקר משום שלפתרונות המשפטיים השלכות בינלאומיות.
בשלב ראשון, פרסמה הוועדה טיוטת דוח להערות הציבור עם המלצותיה. בשלב מאוחר יותר פרסמה דוח מסכם שכלל גם התייחסות להערות שהתקבלו בשלב הראשון, ועליו מתבסס תזכיר החוק האמור.

תאריך:  04/12/2005   |   עודכן:  04/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי ברגמן
מנכ"ל בנק להפועלים מתח ביקורת קשה על רפורמת בכר בוועידת ישראל    מנכ"ל לאומי, איתן רף, הצטרף אליו
רועי ברגמן
הדגיש, כי בתוך 15 שנה יצרוך העולם 100 מיליון חביות ביום    תקרית כמעט אלימה בין צוות "בולדוזר מערוץ 2 ליו"ר החברה לישראל בוועידת ישראל לעסקים
עומר שיקלר
מאיים דובר משרד החוץ האירני, חמיד רזה אספי    הוסיף: ההצהרות הישראליות נובעות מלחץ ותוך רצון לגייס את העולם נגדם    חלוץ: "יתכן שבידי אירן ראש נשק גרעיני"
רועי ברגמן
עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר, בפאנל מנהיגות עסקית בוועידת ישראל לעסקים: "מהיום הראשון לפעילותנו, החזון שלנו היה להוביל את השוק"
רועי ברגמן
יו"ר מפלגת העבודה לאנשי העסקים בוועידה: "אני מבקש שלא תעשו לכלכלה את מה שעשו לתהליך השלום, למה להתפכח אחרי שהמדינה תקרוס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il