X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"התרופה תציל את חייו של חולה הסרטן"

תקדים: יקבל תרופה שאינה בסל הבריאות

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים חייב את קופת חולים מאוחדת לממן לעמרם מילר, החולה בסרטן מעי גס גרורתי, את תרופת הארביטוקס שאינה כלולה בסל הבריאות
▪  ▪  ▪

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים חייב את קופת חולים מאוחדת לממן לעמרם מילר, החולה בסרטן מעי גס גרורתי, את תרופת הארביטוקס, אשר טרם נכללה בסל הבריאות. עמרם מילר אובחן בינואר 2002 כחולה בסרטן מעי גס גרורתי, עם גרורות בכבד ובריאות.
מילר טופל בסוגים שונים של כימותראפיה אבל מחלתו היתה עמידה בפני כל התרופות. רופאו, ד"ר נתן צ'רני, אונקולוג מבית החולים "שערי צדק", המליץ על הטיפול בארביטוקס, מאחר וכל הטיפולים האחרים כשלו.
הבעיה עלתה כאשר התרופה לא נכללה בסל הבריאות. על-רקע זה, פנה התובע לוועדת חריגים בקופת חולים מאוחדת, אך זו דחתה את תביעתו בטענה כי "התרופה אינה מצילה חיים או מאריכה חיים". בעקבות שלוש סדרות טיפולים שעבר התובע חלה נסיגה משמעותית בהתקדמות המחלה ומילר הציג חוות דעת רפואיות המעידות על השיפור המדהים שחל במצבו הבריאותי והתפקודי.
ד"ר צ'רני העיד כי הגידול קטן ב- 75% ובעקבות ההקטנה אף חזר התובע לעבוד. בנוסף, מפרוטוקול ועדת החריגים עולה כי כל הרופאים היו תמימי דעים כי התרופה השפיעה באופן משמעותי לטובה על מצבו הרפואי של התובע.
השופטת שרה שדיאור: "מדובר בהצלת חיים"
בית הדין קבע כי מצבו הבריאותי של התובע אינו מאפשר לחכות להחלטת בג"צ (הדן בעתירת מספר חולי סרטן מעי גס גרורתי למצוא מימון לתרופת הארביטוקס עבור החולים הנזקקים לה), וכי הטיפול נחוץ לתובע באופן מיידי. השופטת שרה שדיאור ציינה בפסיקתה כי "...במקום בו הוכח כי השיפור דרסטי, נוטים אנו להגדיר זאת הצלת חיים, ואז ערך המשאבים באופן טבעי מתגמד ביחס לערך החיים..."
ארביטוקס בולמת את התקדמות מחלת הסרטן ועוצרת את התפשטות הגידול בעזרת מנגנון הפעולה שלה. ארביטוקס הוכחה כיעילה בחולי סרטן המעי הגס שמצויים בסכנת חיים ואינם מגיבים יותר לטיפולים הכימותרפיים הניתנים להם, בעוד הגידול מוסיף להתפשט.
ארביטוקס זכתה לאישור ה- FDA, ה- EMEA ומשרד הבריאות בישראל. ארביטוקס מועמדת להיכלל בסל התרופות 6 /2005. כיום רוכשים אותה באופן פרטי כ- 200 חולים. עלות הטיפול החודשית - כ- 30,000 ש"ח.

תאריך:  06/12/2005   |   עודכן:  06/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ארגון יד לאחים מתריע: חיילים בשירות סדיר מנצלים את השהות הממושכת בצבא לפעילות מסיונרית    בשבוע האחרון הגיעו תלונות מחיילים בנקודות ובסיסים שונים על כך שחיילים משדלים אותם לנצרות    תדריך של המיסיון לחיילים המסיונריים: "נצלו את האפשרויות שהצבא נותן לכם, אם זה בשמירות, נסיעות ארוכות וכדומה"
הדר פרבר
טוענת כי הפסקת הקו הוא מכה קשה לפיתוח הגליל    טוענת כי סגירת הקו עלולה "להביא למצב בו הצפון יהפוך לחלק נפרד ממדינת ישראל"
יוסי עבדי
לפני כחודשיים פנה האלוף (במיל.) גיורא איילנד לראש הממשלה וביקש ממנו לסיים את תפקידו כראש המועצה לביטחון לאומי    היום נודע כי שרון פנה לאיילנד וביקש ממנו להישאר    איילנד - הסכים
הדר פרבר
צפון קוריאה אומרת כעת, כי וושינגטון הסכימה לקיים מו"מ בנושא הסנקציות הכלכליות    ארה"ב הכחישה את הדברים
יוסי עבדי
לראשונה בישראל: הכנסת אישרה הצעת חוק המסדירה את המתות החסד בישראל    שר הבריאות: "זהו אחד החוקים החשובים והמורכבים ביותר שחוקקה הכנסת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il